- 2032 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
Rüyanın gerçek Yüzü...
Rüyanın Gerçek Yüzü…
Hiç sevmem böyle havaları. Basık ve sıcak bir o kadarda sessiz. Güneş varla yok arası, yaprak kıpırdamıyor. Sanki kara bir haber gelecek, sessizliği delecek. Sabah uyanışımdan belliydi zaten. İki gözüm iki çeşme, feryat-figan, çığlık çığlığa. Uyanmak istersinde uyanamazsın ya, albastı derler bazen de karabasan. Tamam, işte aynen o durumdayım.
Bedenimi sarsan güçlü kollarla dünyaya döndüm sonunda. Ürkek, korkmuş ve meraklı bir çift göz var önümde. Bense hıçkırıklarıma hâkim olamıyorum. Dilimi yutmuş gibiyim. Gördüğüm o sahne gözümün önünden gitmiyor bir türlü. Sarılıyor sımsıkı ‘’abla korkma sadece bir rüya’’ gördün diyerek sakinleştiriyor beni anne şefkatiyle. Uzun bir süre sonra banyoda yüzümü yıkarken aynaya baktığımda, gözlerimde görüyorum korkuyu. Gördüğüm korkudan korkuyorum. Bakmıyorum aynaya çıkıyorum hemen.
Rüyamı yorumluyorum beynimde. Kendi kendime konuşuyorum.
_Silah; ses
_Ölüm; ömrü uzamış
_Ağlamak; gülmek, sevinmek
Diyerek rahatlatıyorken içimi, korkular her fırsat buldukça ortaya çıkmakta. Düşünmek bile istemiyorum gerçeğini, almıyor içim, gözlerim kararıyor. Kendime söz verip, alıyorum kalemi elime. Azrail’le pazarlık yapıyorum. Elimde kanıt olmalı. Şiirleştiriyorum düşüncelerimi.
Sesini duymak istiyorum. ‘’Ömrüm uzamış, sevineceksin’’ diyor. Sevgi dolu neşeli nidasını
duyunca rahatlıyorum biraz. Şakalar yaparak endişelerimi gidermeye çalışıyor. İyi olduğunu bilmenin huzuruyla işlerime dalıyorum. Kısa sürüyor rahatlığım. Ona kötü bir şey olacak korkusu sarıyor ruhumu. Titreme tutuyor bedenimi. Gözlerim sırılsıklam. İçim boşalıyor bir an. Karanlık, derin bir boşluğa sürükleniyorum.
Bayılmışım. Kendime geldiğimde dualar ederek. Allah’ıma yalvardım. Biraz sakinleştikten sonra aklıma, 1999 da ve geçen sene Van’da yaşadığımız deprem geldi. Binlerce can kaybettik. Anneler, babalar, evlatlar, sevdalılar ve küçücük çocuklar. Allah bir daha yaşatmasın felaketleri. Ağıtlar yakılmasın. Ya günlerdir verdiğimiz şehitlerin analarına, yakınlarına ne demeli?
Bir rüyaya bu kadar acı çekip katlanamazken ben, gerçek ölümler geride kalanların yüreklerini nasıl dağladı kim bilir? Her gün şehit veren vatanımızda asker yolu bekleyen anaların yaşadığı endişelere ve korkululara ne demeli?
15.09.2012__________Seher_Yeli
YORUMLAR
SONSUZ AN , SONSUZ YAŞAM , DÖNÜŞÜMLERLE GEÇEN SANAL YOLCULUĞUMUZ YAŞAM ZANNETTİĞİMİZ.ARADAKİ TÜM AYRINTILAR BU MADDE YOLCULUĞUN DEVAM ETTİĞİNİ ZANNETTİREN DÜŞÜNCE SELLERİ....GİBİ. YAŞIYORMUŞUZ GİBİ YAPMAYI YAŞAM ZANNEDİYORUZ KISACA . ANLAMLARI ŞEKİLLENDİREN GÖNLÜNÜZE HOŞLUKLAR DİLERİM SAYGI VE SELAMLARIMLA....
Ruya da yari ölmek gibidir.burda bazi alman arkadaslar sörar ?
Öldükten söra yasam varmidir ? Evet var Siz hic ruya görürmusunuz iste burdan yola cikarak izah etmeye calisirim
ruyada silah patlamasi olumlu bir haber duymak patlamamasi olumsuz allah hayra teptil etsin diyelim
yürekten kutlarım.Tebrikler.Saygılar.Selamlar...
Bir rüyaya bu kadar acı çekip katlanamazken ben, gerçek ölümler geride kalanların yüreklerini nasıl dağladı kim bilir? Her gün şehit veren vatanımızda asker yolu bekleyen anaların yaşadığı endişelere ve korkululara ne demeli?
Rabbim yardımcıları olsun. en kısa zamanda hayırlı haberleri ile karşılaştırsın kavuşturusn.
buna benzer bir rüyada ben görmüştüm kalkınca ki durumu çok iyi biliyorum. en büyük acı evlat acısı derlerya insan rüyada olsa hissediyor birazcık da olsa.
KALEMİNİZİ KUTLUYORUM YÜREK SESİNİZİ. KALEMİNİZ HEP GÜZELLLİKLERLE ÇAĞLASIN COŞSUN.
Değerli arkadaşım.
Daha yazınıza başlarken kendi kendime '' Tam da deprem havasından bahsetmiş '' dedim. Biraz coğrafya ve meteoroloji bilgisi olanlar bilir bahsettiğiniz o soluk, donuk ama uyapış yapış havaların deprem havası olduğunu. Sonra baktım siz de bahsetmişsiniz depremden.
Öncelikle şunu belirteyim ki sanırım 1999 depreminde çok büyük bir korku yaşadınız. O korku bilinç altınıza saplanmış adeta.
Şehit aileleri ile yazdıklarınız ise ..Evet..Bir an için kendi oğullarımı o tabutlar içinde düşünmek...Düşüncesi bile insanın tüylerini ürpertiyor. Allah sabırlar versin.
Yazı çok güzeldi. Kutlarım.
Selam ve sevgilerimle.
kaleminize yüreğinize sağlık,
konu, bütünlük üslup çok güzel de
okuma eylemini bitirdikten sonra devam eden şarkının yazınıza göstermiş olduğu bütünlük, hele o finalden sonra, inanılmaz bir şekilde, denize dalıp bir daha çıkmak istemeyen çocuklar gibi atıyor düşüncelere insanı...
Al basma ya da kabus denilen o müthiş sıkıntılı uyku anını harika tasvir ve analiz etmişsiniz. En önce bu konuda tebrik etmeliyim. Deneme ve öykülerde en sevdiğim yazma şekli budur...
Anlatım gücünün önemi bu yazıda hissediliyor sonuna kadar... Kabus canlanıyor gözlerde adeta... Detayları bile aktaracak kadar güzel bir anlatım...
Hele konuyu bağlayışınız.. Yani final...
Gerçekten yürekten kutlarım...
Tebrikler..
Saygılar.. Selamlar...