- 1293 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
çekici kadın dedikleri...
Bugün öyle bir kadın gördüm ki...
Yani aslında bir ben görmedim tabi ki;
Benimle beraber onlarca insan da gördü.
Gördüğümüz andan itibaren hepimiz cin çarpmışa döndük.
Ben ki aynı cinsimden olan bu kadından gözlerimi alamadıysam erkeklerin alamamasını da çok doğal karşıladım...
Yanında biri kız biri erkek iki çocuğu vardı. Bir de kız kardeşi ve aynı onunda iki tane çocuğu var.
Kimse ama kimse hatta yanımda olan yetmiş yaşında ki babam ve andrapoza girmiş kocam bile gözlerini bir an! bile ayırmadılar kadından.Öyle ki hiç kimse çocukların yaptığı şirinliklerle ilgilenmiyor.
Yüzüne baktıktan sonra saçlarına göz gezdirdim biraz. Gelişi güzel toplanmış arada bukleler kendiliğinden düşmüştü. Kadını çekici yapan saçları değildi öyleyse.
Kulağında rengarenk parlayan, çıplak omuzuna düşen uzun küpelerde olamazdı.
Giydiği bluzun rengi açık sarıydı. Yakasında ve hemen hemen omuzları ve göğsünün bir bölümünü açıkta bırakan yerlerinde bir kaç taş ile dizayn edilmiş. Marka olması ya da göğüslerinin bir bölümünün görünmesi de ayrı bir hava vermişti; ama yine de onu çekici kılan bu da değildi...
Altındaki siyah eteğinin uçlarında kendinden hareketli kıvrımların beyaz bacaklarına ara ara değmesi ve insanın içine ürperme vermesi de olamazdı. ..
Sonra yürüyüşüne baktım. Güzel ve dolgun vücuduna göre yürüyüşü hiç de endamlı gelmedi bana. Hatta üzerinde ki kıyafetleri taşıyamadığını da söylesem haksızlık etmiş sayılmam.
Ben ellerini ve parmaklarında ki onca hareketi ve takılarının bu çekiciliğe bir faydası var mı diye kendi kendime sorgularken bir kez daha fark ettim ki.
Hayır!
Bu kadının bunların hiç birine ihtiyacı yoktu. Olamazdı da.
Onu bizlere ilgi çekici hale getiren burnunun altında ki Sadri alışık bıyıkları ve kirli sakalıydı…
Bir ara çocuklardan uzaklaştı. Çocukların hep birden “ anne” demesi karşısında bile tüm çekiciliğini koruyordu.
Demek ki çocuklar onun bu halini hiç yadırgamıyorlardı.
Baştan bana bıyıkları ve kirli sakalı ile herkesi cezbeden sıra dışı bir kadın olarak gelse de sonrasında anne olmasıyla bunu fazlasıyla hak ettiğini düşündüm…
Çirkin kadın yoktur-Çocuklarının gözünde anne olmak vardır...
YORUMLAR
Deneme yazınızda psikolojik bir anın analizini yapmışsınız.
Çekiciliğin fiziksel dökümünü teker teker yaptıktan sonra, bir başka fiziksel görüntüye dikkat çekerek, "Anne" adını alabilmişse ve çocuklarının gözünde anne ise o kadının gerçek kadın olduğunu vurgulamışsınız.
"Çocukların gözünde anne her zaman çekicidir" gerçeği yazıda kanıt aramış ve bulmuş bence de.
Burada sorgulayabiliriz; bir kadın için çocuklarının gözünde çekicilik mi, yoksa çevresinin nezdindeki çekicilik mi?
Sanırım net cevap bulunamaz...
Düşündüreni sorgulatan güzel bir yazıydı...
Tebrikler...
son cümleniz olan "Çirkin kadın yoktur-Çocuklarının gözünde anne olmak vardır...", cümlesine biraz bakarsak,
SADECE ÇOCUKLARIN GÖZÜNDE anne algılanmış gibi duruyor, o kişi. ( yada burdan bakınca anlatımınızdan öyle anladım ben)
Bizler İnsan isek,
bizen başka insanlarıda insan olarak görebilsek
insanlığımızmı eksilir
not: kelimelerimizden kimseye hakaret ettiğimiz manası çıkartılmasın, (öyle birşeyde çıkartılamaz da )
amacımız dilimiz döndüğünce fikrimizdekini paylaşmaktı