- 384 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kural Koyana Hizmet Eder
Kural Koyana Hizmet Eder
İlk insanın evlatları birbirini yediğinde başladı kural koymak!
Kural, kuralı koyana hizmet eder, çünkü kural koyucu ne hikmetse kendini istisna eder. Kutsal söylemlerdeki "Seçilmişlik" konusu ve metinlerdeki kuralı getirene olan ayrımcılık dikkate değer bir ayrıntıdır.
Kuralı her zaman egemenler koyar! Bu kanun şeklinde de olabilir, dinsel veya ideolojik ilke şeklinde de olabilir. Tüm kanunilerin kuralları halk oylamasıyla oluşturmadığı bir gerçek!
Önceleri kural koymak isteyen egemenler kendilerini "İlah" olarak sunardı. Zaman içine bu bilinçlenen insanlar arasında geçerli olmaktan uzaklaşınca; kural koyucular "İlah"lar adına konuşmaya başladı! İlahlar ise kişiden puta dönüverdi. Putları da bilinçli olan insanlar parçalayınca "İlah" göğe çıktı. Oradan aracılarla insanlara kural koymaya devam etti. Son aracı ile bu aracılk kurumu da bitince eski öğretiler kurgulanarak bazı kişilere itaat için yol açmaya çalışıldı (Mehdi, İsa, Mesih, Kurtarıcı) . O da tutmadı...
Son tahlilde; tamamen bir başıboşluk hali var. Bu da geçici; resete doğru gidiyor insanlar. Bireyin esas alındığı, herkesin kendi "Ben" liğiyle var olduğu bir ortama doğru koşuyor insanlık. Aklı eskilerde kalanlar, birilerinin kurgusunda figüran olarak kendi "Ben" liklerini başkalarına hediye edecekler!
Saygılar,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.