- 877 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KUMPAS....
"Bir tarafı yabancı ve bir tarafı tanışkanlık tan başka aldırışı olmayan yeni bir soyad tabiri caizse soyhiza .."
Süreyya ayakkabılarını rastgele bir köşeye fırlatıp ,bir hışımla mutfak tezgahına yöneldi tam olarak bir saat vakti vardı aile toplanıyordu bu gece ,henüz üstünden atamadığı yorgunluğuyla masaya sergilemek zorunda kaldığı tabloyu kafasında tasarlamak üzereydi ki Agah ayaklarının altında dolanıp durmaya başladı ,of sendemi .?
Agahın Süreyyanın aile hadisesine katılması takriben 5 sene olmuştu,kar topunun siyahı versiyonu minicik bir köpek yavrusu yıkanmış paklanmıştı, karnı doyurulmuş bu minik köpeğin birde ismi olmalıydı, Agah koymuştu adını yakışıyordu mışıl mışıl uyuyan o minik köpeğin duruşuna yakışıyordu bu ad. Eh oda artık ailenin bir parçasıydı nede olsa hiç hayatında görmediği bu insanların soyhizasına katılmıştı; ya ben diye düşünmeye başladı ,daha dün gibi hatırlıyordu olup biteni aslen Ankaralıy dı Süreyya ticaret lisesini henüz bitirmiş iken eşiyle tanışmış ve bir evet ile yeni Anne ve Babasının soyağacına yaprak olmuştu.Bambaşkaydı bu yeni soyağaç çok yabancı ,çok uzak bir o kadarda ona ait olmayan.Oysa Süreyya ne çok aitti eşine ,nede olsa bugüne bugün evrenin boşluğunda ,aynı yatağı paylaşma şevkiyle gönül vermişlerdi birbirlerine ,daha dün tanışıktı onlar aşklarıyla.
Peki ya diğerleri o yabancılar ,hiç tanımadığı bir kadına Anne diyebilmek ve hiç Süreyyanın yetişmesine tanıklık etmemiş bir adama Baba diyebilmek....Süreyya Agahın nelerden hoşlandığını iyi bilirdi Agah ,istemediği yemeği yemez tanımadığı insanlara güvenmez hemen kuyruk sallayamazdı ah ah nasılda unuttum hatırlatmayı Agahın bir soyadı yoktu ismiyle hitap edilirdi Agaha, soyhizasını araştırmak aklımızın ucundan dahi geçmemişti ,ya ben , ya ben...?Kumpas tabi ya kumpas olabilirmi bu?hadi canım ordan neler düşünüyorsun yine Süreyya ,nedir bu saçmalık saygılı ol ,akıllı ol ,sen bir yastıkta kocamaya and içtin evli evin soyhizasını sevmemek sana yakışırmı?
"Süreyya 34 yaşında 14 yıldır evli bir çok kadın gibi ,kendi soyağacından başka bir ağacın köklerini saygıyla sulama görevini başarıyla sürdürüyor ve soyhizanın kurduğu kumpası genleri protesto ediyor....
BERRİN KORKMAZ
.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.