- 740 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOĞRU BİLDİĞİMİZ YANLIŞLAR : I
DOĞRU BİLDİĞİMİZ YANLIŞLAR
I
“Tarih yazmak,yapmak kadar güçtür…” denir ;çok doğru bir söz. Başka milletleri bilmem ama bizde,tarih yazmak gerçekten çok güçtür. Çünkü, “geçmiş” denen tarih bizde o kadar bozulmuştur, o kadar tarafgir yazılmış ve geleceğe intikal ettirilmiştir ki,gerçekleri bulmak oldukça zorlaşmıştır.Burada sizlere,doğru bildiğimiz halbuki yanlış olan bazı tarihi geçmişimizden bahsetmek istiyorum. “Şimdiye kadar bildiklerimizin yanlış olduğunu sen nereden biliyorsun,nereden çıkarıyorsun ? diyebilirsiniz. Çeşitli tarihi kitapları okuyan,araştıran herkes bu gerçeklere ulaşabilir. Şimdi, bunlardan tespit edebildiklerimi gözlerinizin önüne sermek istiyorum.
TÜRKLER’İN İSLÂMİYEti KABULÜ:
Şimdiye kadar bizlere dediler ki : “Türkler islâmiyeti gönül rızası ile,isteyerek benimseyip kabul etmişlerdir. Çünkü,Türkler’in eski inançlarında da tek tanrılık vardı,bu yüzden islâmiyeti ilk inançlarına uygun buldular.” Bu görüş ve iddia hem yanlış hem de yalandır !...Bu, doğru bildiğimiz yanlışlardan birincisidir.
Gerçeği araştıralım… Arapların Türkleri Müslümanlaştırmaları 670 yılında başlamış ve 740 yılına kadar 70 yıl devam etmiştir. Bu 70 yıl içinde onbinlerce Türk kılıçtan geçirilerek İslamı kabul etmeye zorlanmışlardır.Bu demektir ki,Türkler İslamiyeti gönül rızası ile ve kendiliklerinden kabullenmemişlerdir.
Araplar İslâm öncesinde vahşi çölde bedevi,yoksul,perişan,huzursuz ve ilkel bir aşiret hayatı yaşıyorlardı. İslâmın ilk dönemlerinden itibaren,askerlerin aldığı yüksek maaş ve ganimetlerle yaşantıları bir anda değişir servete,zenginliğe kavuşurlar.Sefalet içinde yaşayan Araplar zengin olmak,yoksulluktan kurtulmak,ganimetten pay almak için göç etmeye başlarlar. Bu göçler zamanla Arabistan dışına da taşar. Türkistan’ın Buhara,Baykent,Semerkant,Curcan,Taklan ve Ortaasya şehirlerine devam eder. Türk illerinde Türkler kılıçtan geçirilerek evleri,arazileri ellerinden alınır yerlerine 10 binlerce arap aşiretleri yerleşir.Türklerin malları Araplara ganimet,karıları ve kızları cariye olarak verilir ve esir pazarlarında satılır. Böylelikle 3-5 keçi veya 1-2 deveden başka bir şeye sahip olmayan bedeviler servete,zenginliğe kavuşurlar. Bu suretle Türk yurdu Ortaasya ve Kafkasya 70 yıl yağmalanır. Ve, İpek Yolundan deve kervanları ile arap valileri ve halife hazinesine Türk illerinin servetini yıllarca taşırlar. Bütün bu soygun ve yağmalamayı İslâm,din ve Allah diye yapıyorlardı. Dahası,Ortaasya Türk illerinde bu arap emperyalizmi Türkçe’yi yasaklamış,Türk kimliğini ve kültürünü İslamlaştırmak bahanesi ile baskı,zulüm ve katliamla yok etmek istemişlerdir.
Muaviye zamanında Araplar önce 2700 kişilik bir ordu ile Ferganaýa saldırdılar. Daha sonra Horosan’ı işgal ettiler. 673 de Buhara’yı yağmaladılar… Kibaç Hatun yönetimindeki Semerkant’a saldıran Araplar gasp,soygun ve katliam yaptılar,Semerkant’ı yağmaladılar. Tutsak aldıkları Türk gençlerini Horosan’da esir pazarlarında sattılar.
Türklerin asimilasyonu Abdülmelik ve Haccac döneminde de devam etti.Türk beyliklerinin birlik olamayışları yüzünden soyguncu ve gaspçı Arapların işleri kolaylaşıyordu. Kuteybe Horosan,Buhara’yı zapteder,buradaki evlere arap ailelerini yerleştirir, Türkleri esir ederek pazarlarda sattırır yağma ve talana emir verir binlerce Türkü kılıçtan geçirir. Kadınlar kızlar köle yapılır ve tecavüz edilir. Buhara vergi ve aharaca bağlanır…Bu sırada bazı Türk beyleri canlarını ve mallarını kurtarmak için Kuteybe ile anlaşma yapmış olmalarına rağmen Kuteybe kalleşlik yapar ve teker teker hepsini öldürerek mallarını ellerinden alır.
Kuteybe adındaki vahşi arap o kadar ieleriye gider ki, Tarhan, Harzem Semerkant kentlerini zapteden Kuteybe buradaki halkı esir alıp pazarlarda sattırdığı,mallarına el koyup zaptettiği gibi binlerce Türkü öldürür …
Kuteybe 716 da ölür. Yerine İbn-i Muhallef geçer. O da Dağıstanı yağmalar 14 bin Türkü kılıçtan geçirir. Muhallef Horosan valisi olur. İlk işi Dağıstanı zapteder ve 14 bin Türkü kılıçtan geçirir… Curcan kenti 300 bin dirhem altın karşılığında Araplara teslim olur.,fakat Curcan halkı ayaklanır Bunun üzerine Yezit büyük bir kuvvetle Curcan kuşatır 7 ay savaşır. Sonunda Curcan Arapların eline geçer. Buradaki Türkler ağaçalara asılarak öldürülür. Burada öldürülen Türklerin 40 bin olduğu arap tarihi kaynaklarda yazılıdır.
Türklerin ana yurdunda 100 binlerce Türkü katleden Arapların aralarındaki ganimet kavgaları Türk katliamlarını yavaşlatır. Bu vahşi katliamlardan kurtulan Türkler arap valisi İbn-i Seyyar zamanında İslama ısınmaya başlar. Emperyalist arap milliyetçisi Emeviler 750 de yıkılır,Abbasiler nöbeti devralır. Abbasiler Türklere karşı yapılan soykırımını durdururlar.Bundan sonradır ki,Türkler hem Abbasi devletinin güçlenmesine yardımcı olurlar ve hem de yavaş yavaş İslamiyeti kabul etmeye başlarlar.
(Arap tarih yazarı Taberi’den ve Pof. Zekeriya Kitapçı’dan yararlanıldı) (devam edecek)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.