- 1388 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
maddiyat için mi maneviyat,maneviyat için mi maddiyat.
bugün Hırka-ı Şerifi ziyarete gitmek istedim ve gittim de tabii.
dükkandan çıkıp sokak aralarından yürüdüm camiye yaklaştıkça artması gereken manevi hal maddiyata dönüşmeye başladı.
niye mi?
ilk olarak aynı adla anılan okulun yanından geçtim . okulunun bahçelerinin otopark haline getirilmiş olduğunu gördüm döner sermaye tarafından.
okulun yanından geçtim gülümseyerek ve yürüdüm.
tam caminin sokağına girdim ki beni hırka ı şerif tencerecisi karşıladı.öyle az meşhur değil ama bir gazetenin cumartesi ekine çıkacak kadar meşhur:)
bu halime hurmacıların sesleri karıştı
-hurmalar şahane yemesi bahane ablaa.
sonra maşallah tüm hayır kurumları oradaydı nerdeyse.standlarıyla ve mobil post makinalarıyla tabi;)ne büyük hizmet şu post makinası..
sonra kalabalığa karıştım ve o esnada zıng diye bi kutu önüme geldi
-abi bol bol salavat çekersin dijital zikirmatik vereyim.)
tabii hatun kişiler de eşarp standlarını renklendirmişler.
dilencilerden hiç bahsetmiyorum(dikkatinizi çekerim)
neyse
ben bi silkinip avludan içeri attım kendimi salavat getirerek.
işte ramazanın bereketi dedim kendi kendime..
ziyaretten sonra aklıma şu geldi.
nemi geldi..
bak onuda yazdım işte.
bilhassa ramazanda istanbul’u görmeniz gerekir diyorum
tabi görmeniz gerekirden kastım manevi mekanların bazıları.
bu gidilen yerlerin hep bir adeti vardır.tel bağlanır,sirke dağıtılır,çaput bağlanır,para atılır.........................vs.
ne para mı atılır!!!!
işte burda jeton düştü benim.)
şimdi çocuklara vasiyet edicem ahirete göç ettim mi benim naşımı dükkana defnetsinler:)
dikkat buyurun naşımı dedim:p
ismimi de değişsinler AbdülHadi yapsınlar..ben diyim beş yıl siz deyin 10 yıl sonra burası türbe olur;)
Abdül ’ü de küçük yazarlar .olur Hadi baba türbesi.adettende içine para atarlar bozuk ve kağıt olmak üzere.sonralarıda bi rivayet çıkar "para atınca dileklerin kabul oluyomuş" diye.
artık kız isteyen gelir,iş istiyen gelir,atama istiyen gelir...vs.istekler bitmez ki sizde:) elinde bozuk paralar ve içinde niyetiyle hadi baba deyip atar:)
hadi baba
hadi baba
kimisi gaza bile gelir .hani zar atarken hadi oğlum dersin ya işte aynı o şekil.
hadi baba şu atamalar istediğim yere gelsin..
ben bunları düşünürken "hadi baba" sesleriyle irkildim:)
çocuklar arabadan sesleniyorlardı onları babanelerine bırakacaktım.
tamam geliyorum çocuklar dedim
ve içimden hınzır bir gülüşle "durun size gelecek planı yapıyordum".
maneviyat için gittiğim kutsaldan işte böyle dönmüştüm ama O’nun yanından geçerken iki damla dökmüştüm...
YORUMLAR
Zaten detayları seven birinden basit içerikli bir yazı beklenmezdi değil mi?
Azıcık daha yazsaydın ya, (Dikkatimizi çekerekten..)
:))
Tebriğimle çok güzeldi...
Saygı ile..
destina*mltm
Neyse ben ucuz atlattım, yorumun cevabını bedavaya getirdik.. :))
İyi akşamlar..
MUHTEŞEMSİN zamandaşım.
Senin hayata dairlerini öyle çok seviyorum ki. Farkındalıklarını ve onları mizahi yolla hem gülümsetip hem düşündürme biçimini. Ki zekice yakakayışlar ve aktarışlar. Kara mizah kesinlikle zeka işi. Ve bir sanat.
Hüzün mü? Bak onca koca gülücük içinde ufacık dokunmuşsin kocaman oturtmuşsun içimize.
Okunma sayısının çok olmasını istediğim bir yazı. Gerek konusu gerekse de işlenişi açısından.
Kutluyorum içtenlikle.
İsmail Gezer
yaa bu dünyada herkes paranın peşinde
bak ben dahil.
şimdi bunu yazıp hemen bir post çekiyorum.)
teşekkür ederim yorumun için.