- 812 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
BİRAZ GEÇMİŞE GİDİYORUM
biraz geçmişe gidiyorum….!
Seksenli yılların, iki kutuplu bir dünya olduğunu hatırlıyorum.
Ve aklıma küresel odaklar geliyor, yani Amerika ve Rusya,
Dünyanın en güçlü atomlarının bulunduğu, coğrafi büyüklük olarak ta;
Türkiye’nin (36) kat’ı olan bir (CCCP) birliği, bu günkü ölülerin üzerine NATO askerleri işeyen ve tarumar olmuş Afganistan, Rusya’yı dize getiriyordu.
Küresel odaklar kendilerine o günden bu güne gözlemlediğim kadarı ile
Hep bir kahraman seçerken çok güçlü LİDERLER seçmişti
Seçtikleri liderlere ve hayatlarına, ülkelerine son akıbetlerine şöyle bir göz atalım istedim.
Afganistan da, Taliban güçlenip Rusya’yı yenerken Babrak karamal hükümeti düşüyordu.
Ve o günkü kahraman Usame bin ladendi, Usame bin laden rusqayaı kürsel güçlerle hırpaladıktan sonra, akıbeti Pakistan da malum son.
Afganistan’da 15 yıldır bitmeyen kan gözyaşı ölenler dul kalanlar ve ülkenin durumu malum son.
Sonra seçilen kurban IRAK..
IKAR 1917 Arabistantan yarım adasından Osmanlılardan koparılıp Haşim Oğullarına 4 bölünen bir vatan parçası.
Aynı oyun, aynı senaryo, Saddam 1980 ler de devrim yaparak geldiğinde bagas çı ve batı güçlerine ters bir ideolojide idi.
Ne hikmetse, 1980, sonunda yanılmıyorsam, Saddam İran’a, savaş açtı ve sekiz veya on binyıllık bir devlet geleneği olan, İran’a 26 kilometre içeri girerek,
Hürmüz boğazını kontrol etti ve İran’ı yendi.
Saddam da Arap liderliğine soyunuyordu çok güçlü bir lideri herkese rest çeken ve asi bir Lider akıbeti, 2004 te malum, ırak malum son.
3’e bölünmüş bir Irak, 1.5 milyon tecavüze uğramış kadın 4 milyonu aşan mülteci ve Ebu garip, ceza evinin utanç tablosu dula yetim sakat kalan hariç küresel adalet ve demokrasi.
Gelelim Mısır’a!
1982 de bir suikastla Enver Sedat’ı, indirip yerine Hüsnü Mübareği, getiren küresel odaklar mübareği Afrika’nın lideri Arap dünyasının lideri lanse ediyorlardı.
Malum son Arap, baharı ile nokta, Mısır da demokrasi askeri rejim, sonu da belli değil mübareğin sonu malum.
Gelelim diğer ülke FAS’A
Fas’ta bin Ali’yi iktidara taşıdıkların da oda kahramandı ve bugün bizi yönetenler olimpiyat almak için devlet olarak kırk takla atıyorlar, ama kürsel güç, Kazabilanka olimpiyatlarını ta seksenlerde bin Ali’ye verdiler demokrasi, medeniyet diye ve halkın kahramanıydı, bin Ali malum son.
Üzülerek söylüyorum, bin Ali’nin eşinin, askerler tarafından, taciz edilişi insanlık onurunun, en aşağılığı idi bence, unutacağım bir şey değildi, TV izlerken düşünün Müslüman bir ülkede devleti yönetmiş bir devlet başkanın eşinin gözlerini TV de çıkarıp ona hakaret etmek akıbeti hala meçhul malum son.
Gelelim LİBAYA
Kaddafi her ne kadar ABD, e ye kafa tutuyor gibi yapsa da, perde arkasından kürsel güçlerin destekledikleri Afrika da başka bir lideri.
ve Kaddafi in çadırın da, Kaddafi otur demeden oturacak, ne Arap lideri vardı nede Afrika da son malum. LİBAY da bir özerk devlet parçalanmış bir Libya kaynakları, ekonomisi batmış. Avrupa ya peşkeş Kaddafi’nin sonu malum.
Gelelim Sudan’a
Tabi ki bundan önce sudan vardı. Ömer el Beşir kendi, adamları olduğundan ve petrolü aldıklarında, Ömer el Beşir, çok güçlü bir devlet, adamı idi Afrika da su ve petrolün kontrolü açısından, son Darfur ve güney Sudan, iki ye bölündü ve Ömer el Beşir hain ve dünyadan tecrit görüldüğü yerde yakamla emri var sonu malum.
Uzağımızdaki yakın SURİYE
İran ve Hizbullah’a karşı, kürsel güçlerin destekledikleri vE en son Lübnan olayı ile uyardıkları Beşşar Esat bu gün malum sunu bekliyor.
Ölenler, parçalanalar ve zoraki, bir iç savaş.
Ve bu ülkelerde ki Türkiye’nin rolü!
Gelelim beni düşündüren ve korkutan konu TÜRKİYE
TÜRKİYE ye, son on yıldır, bizde de çok güçlü bir lider var ki akıbeti malumlardan daha da kuvvetli bir lider.
Değişim rüzgârı, pembe devrimle gelen bu rüzgâr insanları sorgusuz sualsiz içeri tıkarak Habur, da bayram yaparak, Anayasa mahkemesini pkk nın isteklerini ret ediyor diye, süslü maddelere sararak 0/0 58 evetle küresel güçleri arkalarına alarak geçmesi, kozmik odanın aranarak askeri bilgilerin ele geçmesi ve doğuda bir özerk devlete yada ayrışmaya karşı çıkan hereksin asker sivil ve bilim adamlarının silivriye tıkılması ve bugün 6 ve 7 yıla yakın, insanların sorgusuz sualsiz yatmaları, Mahkemelerin malum halleri, bence utanç verici
Verici HSYK siyasallaşarak, adaletin nasılda bizim küresel güçlerin, dünya lideri diye gösterdikleri liderimizin talimatları ile işlediğini, artık doğacak çocuk bile biliyor.
Malum yumuşak karnımız güney doğu.
Yarın küresel güçlerin, sevgili liderleri sevimli çocukları bu günkü kahramanları vaat edilen özerlik ya da, bağımsız bir Kürt hareketine, yok dediğini düşünün.
Başkanlık sitemini bu çerçevede düşünmek lazım, Çünkü başkanlık sistemi
Eyaletler Türkiye si, güneydoğu eyaleti yerel yönetim,, Kürtçe ve diğer dillerin seçmeli olarak derslere sokulması, birçok eyalet çıkarmak demektir, bence ve de alt yapısı da hazırlanıyor başkanlık sitemi ile.
eğer kürsel odaklar, akp yi güçlü tutmak uğruna mhp, chp ve diğer partilere yapılmış kaset şantajları dinlemeler, tele kulak malum, hala mahkeme önüne bile çıkmaması bulunamaması, ve malum sınav şifre skandallarını, düşünün.
Neyse bunlar teferruat diyelim, ama aklımı kurcalayan kürsel güçler bizim
Liderimize, aynı akıbeti yaparlarsa, hiç şamam ve 3-5 parçalı bir Türkiye artık iç savaş olur mu olmaz mı onu da bilmiyorum.
Allahtan tek temennim bizim kaderimiz diğer liderlere benzemesin temennisi ile
Saygılarımı sunuyorum.
Bekir Akbulut
16.08.2012
YORUMLAR
Yazınızı bugün gördüm ve okudum.
Tarihin acı gerçeklerini, bilhassa bu yakın tarihi yaşayanların daha da iyi bildiği acı gerçekleri güzel bir dille döküm halinde sunmuşsunuz.
Dikkatimi öteden beri çekmiştir. Şu anki süper güce ve tabi önceki batan süper güce, dünya haritası içerisinde hangi lider yardımcı olmuşsa, hangi lider onun için çaba harcamışsa, hangi terör örgütü taşeronlukla hizmet vermişse; o malum sonun kaçınılmaz yengeç kıskacından nasiplerini almışlardır. Sadece kendileri nasip almakla kalmayıp, geride ağlayan bir yurt bırakmışlardır.
Endişelerimiz hep büyük...
Katılıyorum düşüncelerinize...
Ya tüm bu gerçekleri aslında görüp, gözlerini "Belki görürüm ve vicdanımla baş başa kalırım." diyerek hiç açmayanlara ne demeli ki? İşte çoğunluk böyle ise; ya yırtınacak ve gözlerin açılması sağlanacak, ya da diğerlerinin kaderi gibi kadere razı olunacak...
Tebrik ediyorum...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
efendim dediğiniz gibi bu başkanlık sistemi benide endişelendiriyor türkiyenin eyaletlere bölünmesi amerikanın eyaletlerine benzemez kanısındayım saygılarımla selamlar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bin muhteşem güneş diye bir kitap okumuştum Afganistan daki talibanları ve o savaş yıllarını anlatıyor ve insanların acılarını hayal ettikleri hayatlarının nasıl bittiğini okumanızı isterim çok güzel bir kitaptır. Yazarın diğer bir kitabı da Uçurtma avcısı oda çok güzel bir kitapdır yazarının adını unuttum. İnternetten öğrenip alın ve okuyum beğeneceğinizi düşünüyorum
saygılar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Sıra bize geliyor alet olanlarda eski yapılanlara bir baksa kendileri de onlar gibi olacaklar.Tebrik ederim saygılarımla.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bekir kardeşim bu küresel bilgini ayakta alkışlıyorum evet küresel güçler
Dediğin gibi işlerini biliyorlar bir iki basamak yukardan atsalar hiç bir şey olmaz
Çıtadan yapılmış bir süslü göz boyası merdivene çıkarmasını çok iyi bilir bu küresel
Kendiside okadar zorlanmıyor bir dokunuşta seçtiği lideri baş aşağı etmesini iyi bilir
Yinede Allah çilimize çocuğumuza yaşlılarımıza bu yazdığın ülkelerin başına gelen agibeti vermesin inanın çok güzel bir uyarıydı bilinki her evde bu konuşma var gözümüz kapalı
Kulağımız sağır yürüyoruz çiçekli kaldırımlarda ben çok kaideye aldım bu yazıyı çok düşündürücü
İnşallah bu yazıyı hem görüp hem okurlar yazan yüreğiniz var olsun kutlarım kaleminizi
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Tarihi gerçeklerin kısa bir dökümü.
Maalesef küresel güçlerin elinde oyuncak olan liderlerin hazin sonları kaçınılmaz oluyor.
Allah akıllı vatandaşların birlik ve berbareliğinin devamını göstersin.
Bizi yönetenlerin Dünyayı iyi okumadıkları belli olmakta.
kutlarım kalemi.