- 544 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KADİR-ÖMÜR-CİHAD
Cihad; Allah Nizam’nın yeryüzüne yayılması, yaşanması ve toplumda hakimiyetinin devam etmesi için yapılan tüm çalışmalar… Kur’an’ı ve nizamını tanıtma, öğretme, yayma, yükseltme, yerleştirme ve savunma amacına yönelik her türlü faaliyet. Sadece sıcak savaş değil, bu amaçlara yönelik her türlü çaba cihad sayılmıştır.
Öte yandan cihad etmenin çok faziletli bir ibadet olduğu da her vesile ile vurgulanmıştır. Nitekim Asr ı Saadet’te cihad için hazırlık yapıldığı bir sırada, mazeretleri dolayısıyla cihada katılamayacak olanlar, Peygamber efendimize cihadın faziletlerini sordular. Efendimiz cihad etmenin ne kadar faziletli ve ecirli bir amel olduğunu anlata anlata bitiremediler. Gidemeyecek olanlar çok müteessir olmuşlardı. Efendimizin bu izahlarını dinledikten sonra, cihada katılamadıklarına göre cihad sevabı kazanabilmek için başka hangi ibadetleri yapabileceklerini de sormuşlardı. Cevap enteresandır:
“Sizden biriniz ömrü boyunca tüm gündüzleri oruç ve namaz ile, geceleri de uyumaksızın namaz ve zikir ile geçirebilir mi? Bunu yapabilseydi o zaman bir cihad sevabı kazanabilirdi.”
Buyurmuşlardır.
Kadir Gecesi; Kur’an’ı Kerim ‘in indirilmeye başlandığı gece.
Kadir Gecesi; bin aydan daha hayırlı olan bir gece. Yani Müslüman bu geceyi ihya ederse, bin ayda kazanacağı ecirden daha fazlasını kazanmış oluyor. Ne muazzam bir nimet.
Kadir Suresi’nde geçen ve Kadir Gecesi’nin kıymetini bize bildiren süre ise bin aydır. Ayeti tefsir eden müfessirler, bin aylık süreyi çokluk ifade eden bir terim olarak aldıkları gibi, mutlak bin ay, yani 83 küsür sene olarak alanlar da vardır. 83 sene ise ortalama insan ömrünün biraz üzerinde olan bir süreyi ifade etmektedir. Bu duruma göre ömründe bir kere kadir gecesini ihya eden Müslüman, tüm ömrünü ihya etmiş olacak, hatta bundan da uzun süreyi ihya etmiş kadar ecir kazanacaktır.
Bir ömür, yani ortalamaların üzerinde bir ömür 83 yıl olarak kabul edilirse, yukarıda sıraladığımız bilgilerden şu denklemi kurmak mümkündür:
Bir Kadir Gecesi’ni ihya etmek 83 yıl ibadetten daha hayırlı ise, bir kere cihad etmek de aynı süre kadar ibadet etmeye eşittir. Demek oluyor ki, her yıl bir kere gelen Kadir Gecesi fırsatı, her an önümüzde cihad etmek fırsatlarının birine eşittir. Bu da şu demektir:
Ömrünün her anını cihad ederek geçiren bir Müslüman, her bir cihadında bir Kadir Gecesi sevabını kazanacaktır.
Elbette Kadir Geceleri ihya edilmelidir. Bu fırsatlar kaçırılmamalıdır. Ama Müslüman uyanık olacağına göre, önüne her an Kadir Gecesi sevabını kendisine kazandıracak olan cihad fırsatlarını da asla kaçırıp ihmal etmeyecektir.
Denklem açıktır. Allah’ımız ikram sahibidir. Bizlere öyle ikramlar bahşetmiştir ki, ömürlerle ölçülemeyecek derecede.
Ömür boyu Kadir gecesini ihya eden bir Müslüman, ihya ettiği her bir gece için bir ömür sevabı kazanıyor. Her an cihad etmekle mükellef olan aynı Müslüman ise, her bir cihadında bir kadir gecesi ihya etmiş gibi ecir kazanıyor.
Ne mutlu bizlere!
Ne mutlu Kadir gecesini ihya edenlere!
Ne mutlu cihad farizasını aksatmadan her an Kadir sevabı kazananlara!
Kadir Gecenizi tebrik ederim.
Cihadınızı tebrik ederim…
ekremsama