- 444 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
2. EĞİRDİR ŞİİR AKŞAMLARI PROGRAMI...
2. EĞİRDİR ŞİİR AKŞAMLARI PROGRAMI...
Saygıdeğer gönül dostlarım: Sevgiler, selamlar ileterek konuyu açıyorum.
YEDİ RENK BİN YILLIK AHENK duygusuyla yola çıkarak, geçen yıl birincisini gerçekleştiren Kaymakamlık, ve Belediye bu yıl 2. şiir akşamları düzenliyor. Halkımızın görebileceği yerlere afişler asıldı,anonslar yapılarak da duyuruldu.
Önemli kişilerin katılacağı program da Şair ve bestekar Esat Kabaklı da konser verecek. Konuklar şu isimlerden oluşmaktadır. Yakup Deliömeroğlu,Servet Kabaklı,Kamil Uğurlu, Bahtiyar Aslan, Serhat Kabaklı, Ali Akbaş, Yahya Akengin, Fazıl Ahmet Bahadır, İmdat Avşar. Afişte mahalli şairlerin de katılacağı belirtilmiş ama kimlerin katılacağı da ismen belirtilmemiş. Keşke yazılsaydı.! . Bu talihsizlikleri bir çok programlar da yaşamak üzüyor bizi.
Türkiye genelin de bir çok ilimiz de ve yöremiz de buna benzer şiir akşamları düzenleniyor. Bu bazen ulusal bazen de yöresel olabiliyor. Isparta ilimizin şiir akşamlarına ihtiyacı var. Sadece Ramazan ayı münasebetiyle Isparta ilimiz de şiir okuyacak gönül dostları yokmuş gibi dışarıdan çağrılan alışagelmiş konuklarla programlar gerçekleştiriliyor. Program boyunca özellik ve güzelliklerden yeterince söz edilemediği kanısındayım.
Türkiye İlesam Isparta temsilci olarak her zaman manevi destek sunmak istediğim halde, Ramazan boyunca yapılan programın bir gününü dahi çok görüyorlar.Binlerce adet basılan broşürler de kuruluşun adını bile yazmıyorlar.Binlerce lira harcanan broşür,afişlerde bizlerin de parası var.Misafirlerimize karşı saygısızlık etmek istemem. İlimiz de ki şair, yazar, sanatkarlara da sahip çıkılmalıdır. Bu vesileyle nice diler bülbül olacak, gönüllere huzur dolacaktır.
Isparta da şayet yetkiler duyarlı davranıp şiir akşamları programı düşünülürse (ISPARTA’NIN GÜLLERİ, KONUŞAN BÜLBÜLLERİ) sloganıyla yola çıkalım ses getireceğinden eminim, Bu vesileyle yöremizin şairlerini, sanatkarlarını halkımızla buluşturmuş oluruz. Bir çok gönül dostuyla programların yokluğundan görüşemez, diyalog kuramaz olduk.
2. Eğirdir şiir akşamlarının oluşmasına vesile olan herkese teşekkürlerimi sunuyorum. Bu programın Yedi renk bin yıllık ahenk duygusuyla başladığı gibi en az bin yıl devam edebilmesini arzu ediyorum. Umarım bu program da bir çok mahalli şairimize şiir okuma fırsatı doğar... Hayırlı olmasını diliyorum.
Eğirdir Yeşil Ada parkı gerçekten muhteşem. Mavi gölün ortasın da duygulara yön verebilmek, katılımcıların alkışını alabilmek daha da güzel. Akşamın loş ışıkların da adamızı gezdiğiniz de ruhunuz rahatlık hisseder. 24- Ağustos cuma akşamı saat: 20.00 de Isparta, Eğirdir adasına sizleri şiir ve müzik dinlemeye davet ediyorum. Çünkü ben de Güller Diyarı Isparta ilimin, mavi,şirin Eğirdir ilçemizin sevdalısıyım bir türlü vazgeçemiyorum. son sözüm şiirlerimde gizli. Hoşça kalınız.
***** EĞİRDİR HAZİNE *****
Çevreyi kuşatmış rengarenk gülü,
Billur sularıyla, mavidir gölü,
Tarihi sorarsan çözülür dili,
Eğirdir hazine, in sen özüne.
Gezmek istiyorsan kayığı itin,
Voltayı atarak balığı tutun,
Plaja girince kumsala yatın,
Eğirdir hazine, in sen özüne.
Yeşillik ormanı oksijen saçar,
Mermer çıkaranlar ocağı açar,
Panayıra gelen soğuk su içer,
Eğirdir hazine, in sen özüne.
Kemik hastanesi hastaya şifa,
Yörük odağın da sürersin sefa,
Hayranlık duyarsın gelsen bir defa,
Eğirdir hazine, in sen özüne.
İhracat yapıyor taşıyor yükü,
Köylüsü, kentlisi çalışkan Zeki,
Sebze bol, meyve bol yazdığım ne ki,
Eğirdir hazine, in sen özüne.
***** PAZARA GEL *****
İstirahat hakkın işini bırak,
Hanenin ferdine yeşil ışık yak,
Eğirdir semtin de kuruluyor bak,
Panayıra gelin, pazara gelin.
Dağların özünden sular akıyor,
Yetişkin kavaklar gölge yapıyor,
Yemyeşil çimenler toprak öpüyor,
Panayıra gelin, pazara gelin.
Ağustos başın da açılış yaptı,
Esnaflar önceden yerini kaptı,
Meyveler, sebzeler dalından koptu,
Panayıra gelin, pazara gelin.
Seyyar lokantalar hizmet veriyor,
Sabahtan akşama kadar sürüyor,
Et, tavuk tazedir, formu koruyor,
Panayıra gelin, pazara gelin.
Kapı girişin de Zeki olacak,
Küçük bir masrafla çantan dolacak,
Oniki hafta da hitam bulacak,
Panayıra gelin, pazara gelin.
Ispartalı Zeki Çelik Türkiye İlesam Isparta il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.