- 476 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HORMONLU GIDALAR TÜRKİYE'Yİ ZARARA UĞRATIYOR...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
2012 YILINA KADAR HORMONLU GIDALARDAN AZ ZARAR GÖRDÜM AMA BU YIL SICAKLARIN FAZLA OLMASI NEDENİ İLE Mİ BİLİNMEZ ALDIĞIM GIDA MADDELERİNİN BİR ÇOĞU KULLANMADAN MUTFAKTA BOZULMAYA BAŞLADI, HEMDE NE BOZULMA. GEÇENLERDE 10 KĞ.DOMATES ALMIŞTIM, 5 KĞ.MINI TÜKETİNCEYE KADAR ÖTEKİ DOMATESLERE EL ATTIM. HEPSİ ERİMİŞ VE KULLANILAMAZ HALE GELMİŞ, TUTTUM HEPSİNİ ÇÖPE ATTIM.
GEÇENLERDE KÖZLEME YAPMAK İÇİN 4-5 KĞ.TOPAN PATLICAN ALMIŞTIM, BAKTIM KULLANMADAN MUTFAKTA ERİMİŞ GİTMİŞ. BİR ARA BİBERLER ARKA ARKAYA ERİDİ GİTTİ. KISACASI ŞU HORMON DEDİĞİMİZ OLAY HAYATIMIZA GİRDİ GİRELİ KAR MI EDİYORUZ, ZARAR MI EDİYORUZ BELLİ DEĞİL AMA UZUN VADE DE ZARAR EDECEĞİMİZ KESİN.
BU YIL ALDIĞIM BİR ÇOK GIDA MADDESİNİN BAŞINA BU OLAYLAR GELDİ, BUNLARIN ARASINDA MEYVALARDA VAR. ÖRNEĞİN GEÇEN GÜN ALDIĞIM ARMUTLARIN TÜKETİNCEYE KADAR BİR KISMININ ERİDİĞİNİ GÖRDÜM, BİRAZ ÖNCE 2-3 GÜN ÖNCE ALDIĞIM 1 KAVUN HİÇ DOKUNMADAN ERİMİŞ. TABİ YİNE ÇÖPE ATTIM, ERİYEN KARPUZLARIN SAYISINI İSE BİLMİYORUM. HELE TATSIZ KAVUN VE KARPUZLAR İÇİN NE DİYECEĞİMİ BİLMİYORUM, BİZİM ÜRETİCİLER TOHUM SEÇME KONUSUNDA DA SANIYORUM ÇOK CAHİLLER. HORMON İLACI KULLANMA KONUSUNA GELİNCE;BİZİM KÖYLÜLER VEYA ÜRETİCİLER SEBZE VE MEYVALARA HORMON KULLANIRKEN BUNLARIN DOZUNU KAÇIRIYORLAR VEYA KENDİLERİNE BU KONUDA YETERİ KADAR BİLGİ VERİLMİYOR ANLADIĞIM KADARI İLE. BAKANLIĞIN BU KONUDA YAKINDAN İLGİLENDİĞİNİ SANMIYORUM AMA TEDBİR ALINMASI GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM, YUKARIDA VERDİĞİM BİR KAÇ ÖRNEK ETTİĞİM ZARARIN 10’DA BİRİDİR. BU HORMONLU GIDALARIN KULLANMADAN ETTİĞİM ZARARIN YANINDA BİR DE KULLANDIKTAN SONRA VÜCUDUMA VERDİĞİ ZARAR NE KADARDIR, ONU DA BİLMİYORUM. SİZ, BİLİYOR MUSUNUZ ?
DÜŞÜNEBİLİYORMUSUNUZ, SİZ ALDIĞINIZ ÜRÜNÜN BEDELİNİ SATICININ İSTEDİĞİ FİYATTAN ALIYOR VE ÖDÜYORSUNUZ AMA ONU KULLANAMIYORSUNUZ. BU GIDA MADDESİNİ SATAN SATICI DA KAZANIYOR AMA SİZ FAYDALANAMIYORSUNUZ. BENİM MUTFAĞIMDA OLAN BU HADİSELER SANIYORUM BİR ÇOK AİLENİN MUTFAĞINDA DA BAŞ GÖSTERİYORDUR, BU KONUDA HENÜZ DOĞRU DÜRÜST BİR SIZLANMA VE TEDBİR DE GÖREMİYORUM. BU TÜR ARTAN ÜRÜNLERİ ESKİDEN ÇÜRÜMEDİKLERİ İÇİN KIŞIN KULLANMAK ÜZERE SAKLAR VE DEĞERLENDİRİRDİK, ŞİMDİ BU GIDA MADDELERİNİN YARISI ERİDİĞİNE VE ÇÜRÜDÜĞÜNE GÖRE BU OLAYDA ORTADAN KALKMAK ÜZERE. PEKİ, BU ZARAR DEĞİL Mİ ? ÖNÜMÜZDE Kİ YILLARDA BUNUN İÇİN NELERİN YAPILMASI GEREKİYOR, SİZ BU KONUDA TEDBİR ALAN BİR KİŞİ VEYA KURULUŞ GÖREBİLİYORMUSUNUZ ?
BU KONU İLERİDE EKONOMİYİ DE ZARARA SOKAR GİBİ GELİYOR, 1 HAFTA İÇİNDE HATTA 3-4 GÜN GİBİ KISA SÜREDE BOZULAN GIDA MADDELERİNİ HANGİ ÜLKEYE İHRAÇ EDEBİLİRSİNİZ ?
BANA KALIRSA İLGİLİLER KISA SÜREDE BU OLAYA BİR ÇÖZÜM BULMALIDIRLAR, YOKSA TELEF OLAN BU GIDA MADDELERİ YÜZÜNDEN KAR YERİNE ZARAR EDECEĞİMİZ GÜN GİBİ AŞİKAR.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.