- 451 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
yeni öğretmenler...
günümüzün öğretmenleri,önderimizin her zaman güvendiği cumhuriyeti yaşatacak yeni yesili yetiştiren öğretmenler.. onlar günümüzün "çağdaş " öğretmenleri.Aylık gelirleri eskisi kadar yüksek değil elbet ama sayıları da geçmişe göre bir hayli fazla,bir dönem sokakda gezerken yakasından tutulup,gel öğretmen ol denilen kişiler,bir dönemde ElAzhar üniversitesi mezunları ile...
birlikte su ürünleri,iktisat,maliye,ziraat mühendisi olup hayalini bile kurmadan "öğretmen" olan yeni kuşak öğretmenler,tıpkı cep telefonları gibi nesilden nesile değiştiler."Eti senin kemiği benim"in yerini Okul -Aile birliği başkanı ile okulda "gizli" müdürler,zengin ve güçlü veliler aldı.Öğretmenlerin yerini tek telefonla değiştirebilen "bağlantıları"olan veliler,elbette öğretmenler de değişti,kravatlarında 100.yıl logosu olan,yakasında Atatürk rozeti olan öğretmenler yerlerini güçlü teşkilatlar kuran devletteki hiyerarşiye paralel olan ama sıralaması farklı bir düzene sahip olan öğretmenlere bıraktılar,bu farklı sıralamada vali yardımcısı yada şube müdürü öğretmenin üstü olduğu gibi altı da olabilirdi,yeni nesil öğretmenler kalın gümüş yüzüklü,ince bıyıklı,dogmatik bilgilerle yüklü olan ve ahireti için yatırım yapan,belirli kısım dergi yada gazeteyi okuyan ve en önemlisi bir vilayette en uzak kasabadaki ile merkezdekinin gece sohbetlerinde bir araya geldiği çevresi geniş ve teşkilatı sağlam olan bir kuşak oldular.Yıllık planlarında Atatürk’e geniş yer verdiler,derslerde mümkün olduğu kadar ismini telaffuz etmemeye çalıştılar,kelime hazinelerininin büyük kısmında "hayır" şer"kısmet "nasip" kavramları aldı,bayanlar önce bahçede çıkardıkları örtüyü zaman içinde öğretmenler odasında çıkarmaya başladı,pansiyonlu okullarda gençlerimiz cep kitapçıklarının yanında mini "risale"okumayı ihmal etmedi,artık Said nursi bir asi değildi bediüzzaman "hür " adamdı,dersimde "masum"insanlar katledilmişti.Zaman geçti kavramlar değişti,kayıt parasını çok veren okula hükmetti,özel ders öğrencisi bulmak için dersini anlatmayan öğretmenler ile yeni nesil öğrenciler artık derste uyuyan öğretmeninin resmini çekip interette yayınlamaya başladı,teknoloji sayesinde öğrenci öğretmeni farklı bir şekilde de olsa "sollamıştı"...
Devamını Gör
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.