- 652 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ
Benim hiç bir özel günle ilgim yoktur.Anneler günü,babalar günü,sevgililer günü,doğum günü,evlenme yıl dönümü ..8 Mart Dünya Kadınlar Günü...vb..çünkü bana bu günler hiç bir zaman inandırıcı gelmedi..Hatta saçmalık diye de düşünüyorum..
8 Mart Dünya Kadınlar gününde,sırf kadınların gittiği yemekler düzenlenir...
Bu işlere meraklı bir arkadaşım,hemen organize eder altı kişili bir gurubu..Sonra da hepimize haber verir.."Akşama yemekteyiz.itiraz yok.."Böyle yemekleri hiç sevmem.Düşünün kadın kadına dans ediyorlar,Sırf erkeklerin gittiği bir yemekte erkeklerin birbirleriyle dans ettiklerini hiç sanmıyorum..Arkadaşlık adına,dostluk adına kabul ederim..Gerçekten de çok eğleniriz..Saçma sapan şeylere güleriz..İnsan kaç yaşında olursa olsun arkadaşlarının yanında çocuklaştığı bir gerçek..
Bir yedi mart günü arkadaşım telefon etti.Şehir dışında yeni bir yer açılmış yarın akşam bizim gurup oradayız..Tamam dedim...Sekiz mart gecesi beni almaya geldi...Baktım herkes arabada tamam dedim bu gece çok eğleneceğiz..
Yemek servisi berbat,yemekler berbat...iyi ki karnımı doyurup gelmişim..Orkestra eşliğinde bütün salon "Eftelya" yı söylüyoruz..birden ses kesildi salonda..Kapıya doğru baktım..Komutan ve jandarmalar.."Kimlikleriniz lütfen"Haydi ben hiç kimlik taşımam ki yanımda..Kimliği yanında olanlar çıkarıp veriyor..Bende çantamın içinde kimliği benzer bir evrak var mı diye arıyorum..Yanımda oturan mimar arkadaşım Gülden beni bir dürttü.."Kapat çantanı kızım,baksana jandarma arkana geldi..Seni gözlüyor.."Yavaşça kapattım çantamı..Arkama baktım.Jandarmanın silahını gördüm..Ürktüm..Neyse Komutan bir masaya oturdu..Topladığı kimliklerin numaralarını bir yere bildirdi...Bu olay yirmi dakika kadar sürdü zannederim...Sonra"Her şey sizin güvenliğiniz için,
.iyi eğlenceler dedi ve gittiler..Elbette her şey bizim güvenliğimiz için kesinlikle bundan hiç bir zaman şüphe duymadım ve duymam..Ya da bu uygulama sık sık yapılan bir uygulama ben ilk defa denk geliyorum..bilmiyorum artık..Orada ki kadınların yüzde doksandokuzunu herkes tanıyordu..Birde Belediye fen işleri müdürü ve ünlü bir harita mühendisi eşleri ile birlikte oradaydılar..Neyse onlar gittikten sonra,biz "Eftelya"şarkısı ile yeniden devam ettik geceye..
Benim anlayadığım konu o kimlik numaralarının nereye ve neden bildirildiği...
O gurupla bir araya geldiğimizde birbirimize sorarız "Nereye bildirdiler,neden,"Hiç biri bu soruyu cevaplayamaz...Nereye,neden...
YORUMLAR
Sevgiyi/saygıyı yaygınlaştırmayı amaçlayan her türlü etkinliği desteklerim. İster anneler/babalar, ister kadınlar, öğretmenler günü olsun, ister tıp bayramı...
Bu günlerin anlamı gidip bir yerde yemek yemek veya eğlenmek olmamalı.
O günlerde bu değerlere olan saygı ve sevgiyi anlatan etkinlikler olmalı. Şiirler yazılmalı...
Dahası bu sevgi ve saygının 1 günle sınırlı olmayıp, tüm yıla yayılması konusu işlenmelidir.
Anneler günü diyerek annesine pahalı bir hediye getirip elini öpen ve sonra annesinin kapısına bir yıl uğramayan kişiler zaten bu günlerin değerini anlamayanlardır.
"Anne sevgisi yılın bir günü ile kısıtlı olmamalıdır" diyerek bu tür uygulamalara karşı çıkanlara şu sözüm var;
Yılda iki kere dini bayram kutlanıyor. Toplam 7 günden ibarettir. Bu günlerde büyüklerin eli öpülür, çocuklar, yoksullar sevindirilir, küsler barıştırılır... Bu günleri tatil olarak algılayanlar ve bu bayramlar geçince "her şey normale döndü(!)" deyip büyüklerine uğramayan, çocukları sevindirmeyen, yoksulu düşünmeyen ve küslüklere devam edenler zaten bu bayramların anlamını bilmiyorlar demektir çünkü bu bayramlardan da amaç bu iyi etkinlikleri tüm zamana yaymaktır...
Şimdi buna göre "Fakirlerin/çocukların sevindirilmesi, küslerin barışması, büyükleri ziyaret yalnızca yılda 7 güne sıkıştırılmamalı" diyerek bu bayramlara karşı mı çıkmalıyız?
sareyaprak
arkadaşım kadınların içinde trörist aramışlar yada kaçak kimliksiz çıkılır mı hiç bir daha unutma kadın kadına eğlenclidir ama
sareyaprak
İnsan kaç yaşında olursa olsun arkadaşlarının yanında çocuklaştığı bir gerçek..
güzel anı yazınızı kutlarım sare hanım.
sareyaprak
Kimliksiz çıkmamakta yarar var...o geceden sonra kimliğimi yanımda taşıdım..Bayanlar durmadan çanta değiştiriyor...zor bir durum...bende kimlik bilgilerinin araştırıldığını düşünüyorum..neyse o gece bir anı olarak kaldı..değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim..saygılar...
Elleriniz dert görmesin. Bayıldım vallahi. Kara Güldürü örneği tabii..Şu Kimlik olayı çok etkiledi beni. 1980 Yılları..Değil kimliksiz dolaşmak, bir tarafında DUR! diğerinde GEÇ! yazısı bulunan yuvarlak işaretiı elinde taşıyan askerin gösterdiği yazıya hele bir uyma! Anında kurşunu yerdin...
Nitekim Kadıköy'de nişanlı bir çift geceyarısı karanlığında işareti göremediklerinden arabalarının içinde vurulup ölmüşlerdi. Aynı tarihlerde bende aynen sizin gibi kimliksiz Taksim'e gitmiş gece
vakti iki askere yakalanmıştım. Önce bana sonra birbirlerine bakıp elleriyle geç! işareti yapmışlardı taksiye. Eh ömrüm daha bitmemişti demek ki..
Sonrasında bu görevliler! köylerine yazdıkları mektupta şöyle diyeceklerdi: Ana beni hiç merak etmeyin. Bizim köyün ağasından daha çok hükmüm vardır benim burada. DUR! diyorum duruyorlar. GEÇ! diyorum geçiyorlar büsbüyük adamlar...
Sevgiler
sareyaprak
Sare hanım dün birileri fişlendi,Dün fişlenenler bu gün diğerlerini fişlemiş olabilirler..Sanırım dünya kadınlar günü toplantısını sol bir grubun düzenlediği bilgileri alınmış olabilir.Bu nedenle katılan kadınların kimlik bilgileri sorgulandı ve aranan bazı isimlerin var olup olmadığına bakıldı.
Biliyorsunuz bu aralarda canlı bomba paniği bulunmakta.
Sorgulayan yazınız güzeldi.Kutlarım kalemi.
sareyaprak
birinci paragrafta beni de tanımlamışsınız. Kimlik bilgileri, ellerinde arananlara dair istihbarat listesi olan üniteye bildirilip, listeden kontrol ediliyor. Şanslıymışsınız gene de, sizin kimliğinizin olmaması gözlerinden kaçmış, ya da görünümünüzle güven telkin edip üstünüze varmamışlar, yoksa dört gün gözaltında tutma yetkileri var, tabii daha sonra mahkemeler dönemi cabası. En iyisi nüfus cüzdanınızı ya da ehliyetinizi (bazen emekli kimliği kabul edilmeyebiliyor, gene de üstünde TC numaranız kayıtlı herhangi bir kimliği) yanınızda bulundurun. Dört gün tutmasalar bile ertesi sabah mesai saatine kadar mutlaka tutarlar. Benden dostca ikaz olsun bu da...SAYGILAR