- 393 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Yahudi gencinin gözünden ;
Merhaba.
Yahudi diyorlar bana.Arada İbrani ya da İsrailoğlu da çıkıyor ağızlarından.
Soyumuz M.Ö 2000’li yıllara kadar dayanır bizim.Bütün dünyanın zehrini kustuğu,rahat yüzü göstermediği soyumuz.
*Biz. 1948’de kurulan İsrail dışındaki yaşadığı her ülkede azınlık olan biz.
*Tarih öncesinde Asurlular tarafından Babilliler tarafından sürgün edilen, aç bırakılan biz.
*1096 yılıydı.Haçlı seferi.. Katledildik biz..
*Orta çağ Avrupa’sında onbinlercesi İngiltere’den kovulanlarız biz.
*Sadece bir asır geçiyor aradan. 100 bin Yahudi Fransa’dan kovulduk biz.
*İspanyol Engizisyonu mu , Portekizli Engizisyonu mu ? Her ne haltsa. Yani klise de istemedi bizi.200 bin kadar ya vardık ya yoktuk. Sınır dışı edildik biz.
*18. yüzyılda çoğumuz Rus. İmparatorluğu’nda yaşardık. Aklının alamayacağı muameleler gördük biz.Tıp ve hukuk eğitimi almamız yasaktı.6 yıllık eğitimle zorla din değiştirme programlarına tabi tutulduk.12 yaşında askere aldılar bizi.Yetmedi.Rusya’danda kovulduk.Polonya’ya sığındık.Çok geçmeden Ruslar orayı da işgal etti. Katledildik biz.
*Çok eski değil. Bundan 70 yıl kadar önceydi. Aç o kulaklarını ! 6 Milyon Yahudiydik. Yok edildik biz ! Gaz odalarında zehirlendik.-40 derecede dağlarda çırılçıplak yürütüldük.Donduk biz.
*Yıllar geçti. Yerimiz yurdumuz yine yoktu bizim.Birleşmiş Milletler karar almış. Kutsal kitabımızda yazan vaadedilmiş topraklarımıza gidiyorduk biz.
*1948. İsrail’i kurduk. Sadece 6 saat sonra tüm Arap devletleri savaş ilan etmiş bize.Atalarımız için savaştık. Kitabımız Tevrat için. Hz.İbrahim için. %56’lık Filistin toprağını %78’e çıkardık. Kazandık biz.
Bugüne gelelim mi artık ?
*Sergey Brin ve Larry Page ( Google kurucuları ) Dünyanın 32. ve 33. zenginleri..
*Steve Jobs (Apple kurucusu)
*Bill Gates (Microsoft kurucusu)
*Bill Clinton (Eski A.B.D Başkanı)
*Michael Bloomberg (New York Belediye Başkanı)
*Roman Abramovich (Chelsea Futbol Kulübü Sahibi ve Başkanı)
*Marc Zuckerberg (Facebook kurucusu)
Ve bugün bizi rahat zanneden İslam dünyası ve Avrupa.
Türkiye’de bedelli askerlik programına izin çıkarken , İsrail’de 4 yıl kadın-erkek zorunlu askerlik hizmetindeyiz biz..
YORUMLAR
Güzel bir yazi olmus. Yahudilere bakisini Israil-Filistin meselesine endekslemislerin algilamak istemeyecegi detaylar iceriyor. Sorun degil, olmamali da. Saygilarimla.