- 1098 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Güzel ve etkili konuşmanın sırları
En başta konuştuğumuz dili gerçek manada düzgün,akıcı,anlaşılır bir şekilde konuşmamız gerekiyor.Sonra ağır ağır yüksek sesle (etrafı rahatsız etmeden) üstüne basa basa konuşmalıyız.
Konuşma esnasında kısa hikayeler ve ya fıkralar anlatarak biraz daha keyf verebiliriz.Bir çoğumuzda espri yeteneği gelişmiştir konuşmalarımıza ekleyerek bir zenginlik yaratabiliriz.Bazı psikolog ve pedagoglar özellikle insan ilişkilerinde dikkat çekmek için vücut dilini kullanırlar.El ,kol hareketleride dikkat toplama konusunda iyidir.
Nelerden uzak durmalıyız?
Karşımızdaki insana hakaret edici,küçük düşürücü,eleştiri tozunu kaçırıcak hareketlerden uzak durmamız gerekiyor.Bu yüzden daha yumuşak usluple hitap etmeye gayret göstermeliyiz.
Dikkat nasıl toplanır?
Karşımızdaki insanın etki alanını üzerimize toplamamız gerekiyor.Hatta sorular sorarak karşımızdaki kişi yada kişilerin dikkatini üzerimize toplarız.Özellikle bir konferans verirken,bu çok etkilidir,Bir zaman sonra karşımızdakilerde kendinden geçme,uyuklama durumları olabilir.Bu durumu çözmenin en iyi yolu bu yöntemlerdir.
Bunları gözden kaçırmamalı daha geliştirici konularla kendimizi geliştirmeliyiz.Böylelikle insanlar tarafından daha çok sevilir,etkili kişiliğimizle insanları yönetebiliriz
Turgay Kurtuluş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.