- 485 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İKİLEMLER
“ Siz size siz olanı gösterin, yoksa hayatınızın başkası olmaktan ne farkı var ”.
İnsan hayatı o kadar dengelenmiş ki, karşılaştırmalar yaptığımızda hep bir şeylerin karşılığının olduğudur. İnsan denince aklımıza karşılıklı olarak hayvan gelmektedir. Bunun bir tesadüf olmadığı apaçık ortadadır. Erkek kadın, doğru yanlış, gerçek sahte, cennet cehennem vb. gibi ikilemlerin hayatımızı yönlendirdiği ortaya çıkmaktadır.
Hayatınıza giren iki yol düşünün, biri bütün hayallerinizi süsleyen fakat içinde hep yanlışların olduğu, haramın, hilenin, sahteciliğin, sevgisizliğin olduğu bir yol. İkincisi ise hayallerinizin olmadığı fakat sevginin, gülüşlerin, zorluğun, yoksulluğun olduğu bir yol. Biliyorum, ikinci seçeneği tercih edeceksinizdir ama bilinçsiz iradeniz şehvete kapılmış ise ve dini değerleriniz zayıflamış ise zaten her şeyden yoksun olduğunuzun göstergesidir. Hayatınızda var olan ikilemlerin farkına varmak sizin elinizdedir. Eğer bu ikilemlerin yönlendirmesini hür iradeniz ile yapabiliyor iseniz, doğru yolda ilerlediğinizi kendinize olan inancınızı ve güveninizi de ortaya çıkarmaktadır. Eğer ki birileri hayatınıza yön veriyor ve sizi etkiliyor ise bu siz değilsiniz. Siz size siz olanı gösterin, yoksa hayatınızın başkası olmaktan ne farkı var.
Her şeyden önce kendine değer ver, başkalarının seni pasifleştirmesine, seni yönetmesine izin verme, kararların kesin ve katiyet taşısın, hiçbir zaman kararlılığından vazgeçme, ön yargılarından kurtul, yalın ol, temiz düşün, inanmaktan korkma, kendinden ödün verdiğin zaman bulunduğun yer, bir ikilemin ortası olacaktır. İşte o zaman geç kalmanın pişmanlığı seni kahredecektir.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.