- 857 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsanlar temel hayat amaçlarını nasıl belirlemeli?Hedef koyarken kullanılması gereken yöntemler nasıl olmalı?
Bir insan iş hayatına başladıktan sonra,yada okuyup bitirdiği üniversitenin bölümüyle ilgili bir iş arayışı içinde olurlar.İş hayatına atıldıktan sonra bulunduğun pozisyon yaptığın işle ilgili kendini geliştirmelidir.Yada kendi işini kurma telaşı içinde olmalıdır.
Ardından evlilik ve çoçuklar sırasıyla gelir.Bunlar yaşımız gereği hayatta kalma ,çoğalma için ister istemez büyük çoğunluğumuzun yaptığı gereksinimlerdendir.
Hayatta amaçlarımız vardır kendi kendimize bazı hedefler koyarız.Bu hedefler küçük ölçekli yada büyük ölçekli olarak sıralayabiliriz.Eğer o hedefe doğru sekilde kitlendiysek basarıya ulaşmak hiçte zor degildir.
Örnek verecek olursam şu kadar daha para biriktireyim,yada elimde şu kadar para var bir araba alayım,bir ev alayım diyebiliriz. Bu bir hedeftir bu hedefe ulaşmak çoğunlukla kolay olabiliyor.
Hedeflerimizi sıralarken hayalimizde ona odakladığımızın belki hiç farkında olamayız.Ama beyin bunu unutmaz algılar bir zaman sonra bize yine onu hatırlatır.Onu yapıp yapmamak bizim elimizde.İçimizdeki kişisel ataletimizi yenebiliyorsak harekete geçeriz.Doğru zamanda doğru adımlarla yaptığımızda istediğimiz sonucu alabiliriz.Yeterki içimizdeki heyecanı bitirmeyelim olmaz ,olmayacak gibi negatif düşüncelerden kendimizi uzak tutalım.
Şimdi hedeflerimize ulaşmak için kendimde denediğim ve başarılı olduğum bir kaç ipucu vereceğim.Öncelikle hedeflerimizi bir kağıda yazıyoruz.Bunları iki grupta topluyoruz.
1-Küçük hedefler
2-Büyük hedefler
Kendimizce küçük hedefleri ve büyük hedefleri seçiyoruz.Seçtiğimiz hedefleri sadece hedef olarak belirtmiyoruz üzerine gün ,ay ,tarih yazıyoruz.İki ay sonra sunu yapacağım,altı ay sonra sunu alacağım.Şunu bitireceğim gibi onlarıda not almayı unutmuyoruz.
Bu yazdıklarımızı bir ajandaya yada küçük bir kağıda yazarak hergün görebileceğimiz bir yere koymak bize hergün yapmamız gerekenleri hatırlatacaktır.Örneğin banyo camına,yatak odasında herhangi bir yere koymak bizi hedefe yaklaştırma konusunda yardımcı olacaktır.Bunu yapmak kendiniz için belirlediğiniz hedefin gerçekten ne kadar önemli olduğunu görmenizi sağlayacaktır.
Önemli olan içimizdeki kişisel ataleti yenmek biran önce harekete geçmektir.Şunuda unutmamak lazım ki en kötü kalemin izi bile en iyi hafızadan iyidir.Haydi şimdi kendinize bir iyilik yapın ve harekete geçin.Bende bunu düşünerekten buraya bunları yazmakta paylaşmakta gördüm gerisi size kalmış.
Turgay Kurtuluş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.