- 1229 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HARAM
“ Söyle hadi, kim ne götürebilmiş toprağa, çıplak bedeninden başka “.
Hiçbir zaman kimsenin malına göz dikmeyiniz, yarın bir gün sizin malınıza da göz dikenler olabileceğini düşünün. Ya da varlığınızın büyüklüğüyle sakın övünmeyin tam tersine yettiğinden fazlasını paylaşmaya çalışın, emin olun ki elinizde var olanın daha da fazlası size nail olacaktır. Eğer boğazına iki lokma ekmek girecekse, bu kesinlikle haram olmamalıdır, mutlaka bir gün yoktan bir sebeple bu sizden veya sevdiklerinizden çıkacaktır. Aklınızda şüpheleriniz yok ise, duygularınız saf, ekmeğiniz temiz ise ve rahat bir yaşam sürüyorsanız bu alın terinizin sebebidir. Kim ne derse desin, birilerinin sırtından geçinmek uyanıklık değil, aksine acizliğin bir göstergesidir. Birilerinin sırtından geçiniyor iseniz bilin ki sadece harama el sürmediğiniz gibi, başkalarının da rızkını yiyorsunuz demektir. Oysa bütün günahlarınızın affedilir olabileceği, fakat kul hakkının affının olmayacağı dinimizce de belirtilmiştir.
Hanların, hamamların, sarayların sahibi olsanız ne yazar, içine haram katmış iseniz yaşayacağınız gün belli, alın teri katmış olsanız da yaşayacağınız gün belli, önemli olan bunu nasıl değerlendirdiğinizdir. Başkalarının hakkına göz dikmek, başkalarının emeğini çalmak hırsızlık olduğu gibi, aynı zamanda da haramdır. Size düşen haramdan uzak durmaktır, eğer aşınızda ve işinizde haram var ise bütün musibetler yaşamınız boyunca yakanızda olacağıdır.
“ Haramla ihya olmak seni yüceltebilir ama, bu senin şerefli ve haysiyetli olduğunu göstermez “.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.