- 608 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
SINIR
Sanal alem olsun günlük yaşantımızda olsun yüz yüze görüştüğümüz insanlarla diyaloğlarımızda bazı sınırlamalarımız olmalı.Hayatımızın her noktasına müdahale edecek paylaşımlardan kesinlikle kaçınmalıyız .Bazı zamanlarda hani sinirimizin tavan yaptığı esnada SÖZ GÜMÜŞSE, SÜKUT ALTINDIR sözü aklımızdan çıkı verir .E belli bir yere kadar sabreder insan ...ok yaydan çıkmaya görsün ..zorla güzellik yapmaya kalkan değim yerinde ise gül dalından elma toplamak gibi anlamsız istek ve zorlayıcı tavırlar her iki tarafa da zarar verir.Siz kendinizi defalarca anlatırsınız ama karşı taraf bunu nedense anlamak istemez inadına ve ısrarla konuları irdeler bazı şeyleri elde edemeyince sizin psikolojinizi çökertmek için hiç bir şeyden kaçınmaz .Sizin ak dediğinize kara demekte ısrarlıdır gıcıklık yapacak ya.
Sanalda olsa kurulan dostluklarda derin yaralar açılmaması için tutum ve davranışlarımıza sınır koymalıyız.Edebi sınırlar çerçevesinde bu edebi mekana boş bir zihinle girdiğimizi var sayarak buradan ilim isdifade ederek topluma fayda getirecek hasletlerle ayrılmalıyız yok ben zaten her konuda bilgiliyim ve yeterliyim diyen kişi zaten eksikliğini dili ile ifade etmiştir .Zira insan beyni ihtiyaçları doğrultusunda öğrenme konusunu beşikten mezara kadar sürdürmek zorundadır aksi halde yaşam ona çok fazla güzellik sunup şans vermez .
ISRAR DOSTLUKLARI ZEDELER
Birselamver25 /İST /2012
YORUMLAR
Melda Hanım çok doğru ve yerinde tespitlerdi efendim belirttiğiniz hususlar. Peygamber efendimizin bir hadis-i şeriflerinde :" Birisiyle dost olduğunuzda tüm sırlarınızı vermeyiniz, bir gün dostluğunuz bitebilir, yine birisiyle kötü olduğunuzda aşırıya kaçmayınız, bir gün tekrar dost olabilirsiniz" demektedir. Israrların fayda vermeyeceği ve kişiyi daha antipatik ve itici yapacağı da malumdur.
Gerçeklerin anlatıldığı güzel bir yazıydı.
Emeğe ve yüreğe saygılarımla...
elbetteki sınırsız bir şeyyoktur dünyada.
dostlular ve güvende öyle.
ifrat ve tefrit arasında gezmemeli.
ne abartmalı nede tamamn yermeli.
oldugu gibi kabul ede bilmeli arkadaş ve dostlukları.
bir anda abartılı bir şekilde muhabbete giren abartılı bir şekilde çıkar geri.
çünkü dostluk başka birşey, tanışıp muhabbet başka birşey.
ben sanalda arkadaşlık muhabbet oluabilir, lakin hakiki dostluk olamaz kanaatindeyim.
çünkü dost kelimesine, farklı bir mana yükler benim yüregim.
bazı mevzularda anlaşmak veya hem fikir olmak dostluk degildir. olsa olsa yol arkadaşlıgı dır.
kutladım yürek sesinizi.
Birselamver25
Her karanlığın birde sabahı vardır lakin, bazan aynalar somurturmuş oysa somurtan ayna değilmiş aslında kişiymiş, ayna değilmiş, Demişler devrişe bu postunuzu neden hiç yanınızdan ayırmıyorsunuz belliki çok seviyorsunuz demişler,fakat bazanda onu hırpalıyorsun neden demişler ,Devriş bir derin nefeslenmiş durmuş kim sevmezki postunu dostunu bazanda ağlatırsın dostunu dostluk işte böyledir dostlar her nekadarda insan kırsa bir dostunu kalben ona kıyamaz dudaklar öfke saçsada kalp onu hep sevmiştir ,demem oki güzel bir konuydu sınır. Herşeyin bir sınırı vardır tıpkı ömrün sınırı gibi sevmek vede sevilmek güzel dostlar selam ve dua ile kutlarım güzel kalemi gönülü sevgilerimle uzaklardan uzaklara muhabbetle kalın; her göz yaşı bir duadır :) kk
Hüseyin TOPHAN tarafından 7/24/2012 9:29:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Güzel bir konu ısrar hiç hoş bir şey değil zorla güzellik gibi bir şey .. sonuç kırılan kalpler ...taraflar işi uztmadan özür beyan ederek hataları kapatabilirler şart değildir bir birinden beklenti içinde olmak büyüklerde özür dileyebilir değil mi..
İNSANCA YAŞAMAK İÇİN BİRAZ DİKKAT
ÜÇ GÜNLÜK DÜNYA
saygılarımla Melda şairem :)
Çalıkuşu34 tarafından 7/24/2012 11:15:08 AM zamanında düzenlenmiştir.