YÜRÜYÜN GARİ !
YÜRÜYÜN GARİ !
“Bir musibet bin nasihatten iyidir “ derler. İnsanların başına taş değmeyince kendilerini korumayı ihmal ediyorlar. Bir özdeyişin ifade ettiği gibi “geçen zamanın ,zaman değil insan ömrü olduğu” anladıklarında “ İş işten geçiyor ve tavşan yamaca geçiyor.”
Son günlerde Dünya sağlık Örgütü ve ulusal sağlık kuruluşları ülkelerde araştırmalar yapıyorlar ve insanları daha uzun ömürlü ve sağlıklı olabilmeleri için “ YÜRÜYÜN GARİ “ kampanyaları düzenliyorlar.
Dünya sağlık örgütü dünya nüfusunun % 89 unu temsil eden 122 ülkede yaptırdığı araştırma sonucuna göre :
Dünya tembellik endeksinde insanların % 71.9 unun fiziksel aktiviteleri yetersiz. Tembellikte dünya birincisi Maltalılar olmuş. tembelllikte onları S.Arabistan, Sırbistan takip ederken Türk halkı dünya sıralamasında 15. Sırada yer almış ve Türklerin % 56 oranında tembel nüfusa sahip olduğu belirlenmiş. Kadınların erkeklere oranla daha hareketsiz oldukları ortaya çıkmış. Çalışan Anadolu kadının yerini oturan kadınlar almış. Tarlalar, bağlar, bahçeler işlenmeden sürekli nadasa bırakılmış sanki, su kanallarını kuru otlar kağlamış, su kaynakları serçe parmak kalınlığında akar olmuş. Serçeler, leylekler, güvercinler, kırlangıçlar, ördekler. Balıklar, tavuklar, hindiler yok olmuş. Oturun Gari ! diyorlar sanki insanlara.
Geçenlerde Sağlık Bakanlığı, Muğla yöresinde halkın yerel ağzı ile söylendiği şekliyle , “YÜRÜYÜN GARİ “ KAMPANYASI” düzenledi. Bir defa kampanyanın hatırına yürüyen insanlar ardından yan gelip yatmakta ve oturmaktalar gari ! Alışmışlar buna. Hayat tarzı ve yaşam felsefesi birbirini tamamlamayınca böyle olmakta. Yılların tembelliğini ve alışkanlıklarını yok etmeye bir kampanya yetmiyor. Eğitim küçük yaşlarda başlar ve alışkanlıklarla gelişir. Eğitim iyi alışkanlıklar kazandırma sanatıdır. Haydi okuyun, öğrenin, eğiti alın, iyi şeyleri alışkanlıkla haline getirin gari. YÜRÜYÜN,OTURMAYIN, İYİLIŞANŞLIKLAR EDİNEREK YÜRÜYÜN GARİ!!!...
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.