- 853 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ACILAR İNSANIN GÜCÜDÜR
Istırap çekmeyen bir ruh mutluluktan hiç bir şey anlamaz.Anlıyorum ki bizim ruhumuza biçilen pay henüz kıvamına ulaşmamış.İnsanlar her zaman hayatında olup bitenler için hep şikayetçi olmuşlardır.Arzu ettikleri şeyler aksi yönde tezahür ettiği an bir bulanık cam gerisinde kalan, yalnız iki göz gibi bulur kendini. Evet gönülden paylaşımlar, zamana sipariş verilen bir amaç olmamalı.Lakin bazı değerl...er bu istisnai düşünceye haiz olmuş kişiler için geçerli bir mazeret kabul edilmemelidir.Aranızdan çıkmış özünü terk etmeyen fakat bazı sakıncalı düşüncelerden uzak kalarak, kendini bu yabancılaşan dünyada farklı bir yetiştirme anlayışıyla edebiyata yöneltmiş insanın özverisi, yeterli desteği neden bulamıyor ve neden sahiplenilmiyor.Hata diye adlandırdığınız koşullu düşünceniz yanlışları ödüllendir’dikçe doğrunun adını bizler nasıl koyacağız. insan bulunduğu çağın insanı olmadığı ve o çağı yakalayamadığı zaman her şeyi hep uzağında görür.Bilinç, eskinin kökleşmiş nefretiyle geleceği öfkenin şerefine teslim eder ve aydınlık yarınlar asla yakınımızdaki şehir olamaz.Yanı başımızda dedikodu pazarının alıcısı olmadan alnımızı güneşe çevirip akıl terazimizi çağın merdivenlerine dayamalıyız. ben değil de niye o olsun o yücelsin o yükselsin düşüncesinin işlemezliğini nefsimizin duvarında artık asmalıyız.İnsan olmak çok zordur olabilmekse ayrı bir erdemliktir.Hayat o kadar çok acizliklere açık bir pencere ki o gün uzatmadığın ve kaçırdığın el gün gelir kabul etmediğin kişinin avucuna sarılmayı hatırlatır.Şunu bilin ki güçlü olmaktan korktuğumuz müddetçe, insani olma vasfımız, nefsimizin hakimiyetinde kötü kişilikler doğurmaya devam edecek.Yarınlara bırakacağımız miras bu niyetlerle taşınacaksa, gelecek farkında olamadığımız bütün güzellikleri daha başlamadan koparıp bitirecek bizlerden .Güzel şeyleri başarmaktan kaçmayın.Akılını ve zekasını iyi yöneten kişilikler güçlü karakterli evlatların omuzlaya’cağı aydınlıkları taşıyacaktır manevi dünyamıza.Öyle bir süreçten geçiyoruz ki gün geçtikçe kendimize bile yabancılaşıyoruz.Birlik ruhunu yüceltmek istiyorsanız kusur aramaktan ziyade kusuru örten dost anlayışıyla kapatıp, yanındayız mesajını vermeli her yürek. Maalesef bu kadar yazıyı kaleme aldım ama kimse beni anlamadı demiyorum.Gün gelecek benim memleketimin güzel insanları beni anlayacak ve benim gibi güzel meşgalelerle kucaklaşan insanları daima bağrına basacaktır.Bu yazıyı kaleme almamda ki gaye küçük düşünceli hesaplarınızın, büyük düşünceli değişimlerin kapısını kapatmasından duyduğum endişedir.Biz toplumun aydın kesimini temsil edeceksek eğer o zaman kendimize düşman olmaktan vazgeçip, gerçek gücümüzü dayanışma ruhuna teslim ederek yaşamaya devam etmeliyiz.Mazeret aciz fikirlerin sığındığı cahil gücün yalnızlığıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.