- 547 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİNİ İFADE EDEBİLMEK
“ Sen acı söyleme anlayamazlar, sana acı söyleseler gücenme, öfkelenme, sadece anlamaya çalış “.
Kendinizi rahat ifade edebilmeniz için sürekli kitap okuyun, okuduğunuz kitapların ne anlattığını inceleyin. Kendi fikirlerinizi kişilere kabul ettirmeye çalışmayın, belki sizin fikirlerinizi beğenmiyor olabilirler. Eğer birileri sizin fikirlerinizi beğeniyor ve benimsiyor ise zaten örnek olabilecek konumda olduğunuzun göstergesidir. Kesinlikle bencil olmayın, kibirden uzak durun, yapmış olduğunuz bir hata, bütün bu güzellikleri bir anda silebilir.
Gereksiz eleştirilerde bulunmayın, espri olsun diye kimseyi eleştirmeyin, eleştirilmekten de kaçınmayın. Eleştirilmek sizin kötü yönlerinizi düzeltmenize yardımcı olacaktır. Eğer hakkınızda kötü eleştiri ve yorumlar yapılıyorsa kulak asmayın, bunun için kavga gürültü çıkarmaktan vazgeçin, yüz ifadeniz mutlaka enerji dolu olmalı, yoksa içinizde biriktirdiğiniz öfke sizi yanlışa itebilir.
Birileri sizi dinlerken, başka işlerle meşgul olmayın. Karşınızda ki insan sizi kırmamak için sizi dinliyor olabilir, ama siz onu sizi dinlemek zorunda bırakamazsınız. Unutma, seni dinleyeninde iki kulağı var, ama yaradılış nedeniyle duymuyor olabilir, işte bu noktada kendini ifade edebiliyorsan en mutlu kişi sen olmalısın. İki kulağı olup duyanlar da bazen duymayabiliyorlar. Karşınızdaki kişinin tepkilerine dikkat edin, eğer sizi tatmin etmiyor ise, sizi dinleyebilecek anlayabilecek en uygun birisini seçmeye gayret edin. Sizi dinleyecek birileri mutlaka vardır.
“ En etkili ve en anlamlı söz, bazen iyi bir dinleyici olmaktır ”.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.