- 1033 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
RÜYALAR... RÜYALAR...
Çok garip bir olaydır bu rüyalar. Onları inceleme konusunu uzmanlarına bırakalım. Belki psikologlar, belki psikiatrisler belki nörologlar…
Ben bu üç bölümlük yazı serisinde sizlerle yaşamımda etkili olan rüyalardan söz etmek isterim…
Öncelikle şunu belirtmek isterim. Bilimsel konularda oldukça bilgi sahibiyim. Buna karşın şunu kabul ederim ki pozitif bilimlerin açıklayamadığı bazı doğaüstü olaylar da kesinlikle var. Rüyalar bunların başında gelir ve bazılarının gelecekten haberler verdiğine dair Kuran’da da bilgiler bulunmaktadır. Özellikle Hz. Yusuf’un yaşamı rüya yorumlarını da bol bol içermektedir…
Benim yaşamımda gelecekten haber veren rüyalar çok az olur. Özellikle son yıllarda zaten yılda bir rüya ya görürüm ya da görmem. Buna rağmen gençlik yıllarımdan rüyaları ilgilendiren birkaç anım var sizlerle paylaşabileceğim.
* Ortaokul sıralarıydı… Bir yazılı sınavım çok iyi geçmişti. Ancak rüyamda öğretmen yazılıları okumuş ve altı (on üzerinden) aldığımı söylemişti. Bu rüya doğru olamaz diye düşünüyordum çünkü çok daha iyi bir not bekliyordum. Ancak sonuç rüyadaki gibi çıktı.
* İstanbul’a üniversite öğrenimi için ilk taşındığım yıllardı. Çok az semt ismi bilirdim. Gördüğüm bir rüyada bir belediye otobüsündeydim. Bir kız girdi otobüse ve biletçi bilet sorunca otobüsten indi. Doğrusunu isterseniz etkilenmiştim bu kızcağızdan, çünkü çok mahzun bir duruşu vardı. Otobüsten inip yanına gittim ve otobüsten inişinin ve böyle mahzun duruşunun nedenini sordum. Ağlamaklı olarak İstanbul’a bir akrabalarına geldiğini, ancak kendileriyle bağlantı kuramadığını söyledi. Akrabasının hangi semtte oturduğunu sordum. “Blok… evet blokla başlayan bir şeydi” dedi. Bu rüyadan bir süre sonra İstanbul’da Bloklar diye bir semt olduğunu öğrendim. Ama tabi ki rüyada gördüğüm o kızı bir daha ne rüyamda ne de normal yaşamımda görebildim…
Benim rüyalarıma ilişkin paylaşabileceğim anılarım bu kadar ama yaşamımda rüyaları ilgilendiren başka anılarım da vardır…
* Yine üniversite yıllarımda evimizin karşısında bir tuhafiyeci dükkânı vardı. O dükkânda iki kız kardeş çalışırdı. Kuzenim (teyze oğlu) de bizde kalırdı ve her sabah o dükkâna uğrar, gazeteye şöyle bir göz attıktan sonra okullarımıza giderdik. İlginç olan şuydu ki, sınavlara gideceğimiz zamanlar orada çalışan kızların büyüğü bir gün öncesinde rüyasını görür ve sınavlarımız nasıl geçeceğini bize söylerdi. Hep de dedikleri çıkardı. Yine bir sınavıma gideceğim sabah bana umutsuzluk vermeye kalktı ama ben o derste çok iyiydim ve sınavı kazanacağımdan emindim. Hatta sınavdan sonra da nihayet hata yapacağını düşünmüştüm. Ancak sınav sonuçları açıklandığında yine onun dediği gibi çıktı…
* Bir akşam evin karşısındaki tuhafiyeci dükkânı da kapandıktan sonra benim kuzenle başka bir semtte oturan dayımlara gitmeye karar verdik. Tabi ki o kızın bu kararımızdan haberi yoktu. Dayımlara gittiğimizde o akşam dayımın kızına dünürcü geleceğini öğrendik. Dünürcü geldi, kızın sözünü verdiler ve birtakım eğlentiler de oldu. Oynamayı iyi beceremem ama elime mendil verip beni halay başı yaptılar… Sabah dükkâna uğradığımızda yine o kız bir kalabalık içinde oluşumuzu, elimde mendille halay çekişimi ve iyi oynayamadığımı tek tek anlattı…
Sevgini ve aşkını o kadar bol israf etme
Gün gelir “iflas” edersin
Sana bir şey olmaz
Belki sevenler kahrolur. 25.11.1971
Rüyalarında gördükleriyle bize gelecekten haberler veren bu kızın hatıra defterime yazdığı satırların altında bir de yukarıdaki dörtlük vardı…
Kim bilir… Belki bu da gelecekten bir işaretiydi o kızın…
(sürecek)
(21.06.2012)
YORUMLAR
Kadir baba...yazınızdaki gibi ben hep inandım rüyaların asılsız olmadığına zaten rüya uydurma günah denilir çünkü Allah kişilere uyarmak babında kendilerine bir mesaj olarak rüya alemine kişileri daldırırmış...sizinde belirtiğiniz üzre boş değil geneli özelikle sabaha karşı olan rüyalar bir mesajdır ama rüuayı yormasını bilmek lazım diyor...sizi engin kaleminizi gönülden kutluyorum...çok güzeldi...Selamlar
superbaba
Yorum için teşekkürler...
Çok rüya gören ve hemen hemen hepsi çıkan rüyalarım çevremdekiler tarafında bilinir ve rüya görüp araştıra araştıra neredeyse yorumcu oldum :)
Eskiden gördüğüm rüyayı yoracak kimse bulamazdım Allah'tan kitaplar ve int var açıp bakıyorum merakımı gideriyorum gerçekleşse de gerçekleşmese de .
GÜZEL BİR KONU SANIRIM İLERLEYEN GÜNLERDEKİ YAZILARINIZ GÖRDÜĞÜNÜZ İLGİNÇ RÜYALARIN ANLATIMININ HABERCİSİ OLACAK EN GÜZELİNDEN MERAKLA BEKLİYORUM KADİR BABAM SAYGI VE SELAMLARIMLA
superbaba
Çok teşekkür ederim.
çok hoş bir yazı olmuş,dewamını bekliyorum yakın zamanda umarım yazarsınız,
saygılar..
superbaba
Yazı ilgimi çekti...Muhteşem bir anlatım ve kaleme alış...Ben nadir rüya görenlerdenim..Ama çok gariptir ki her gördüğüm rüya mutlaka bir takım olacak olaylarla bağdaşır...Bu duruma çok şaşırıyorum...Hani denlr ya bir olaydan etkilenmişseniz hayalleriniz rüyaya taşınır diye..Öyle değil benimkileri ...Alakası olmayan rüyalarım olur ve benzer olaylarla gelecekte dama taşları yerine oturur...Yazınızı takipteyim...Saygılarım sonsuz...
superbaba
Bundan sonraki bölümler duygusal yönü ağır basan konular içerecektir.
efendim bu rüyalar dediğiniz gibi hepsi olmasada bazıları gerçeğe dönüşme olsılıkları olduğuna inanıyorumbenimde gördüğüm rüyaların bazıları gerçekleşiyor örnek verecek olursam balık görürsem rüyamda o günün çok yorucu ve sıkıntılı geçeceğini biliyorum yazı güzeldi ilgiyle okudum ve sizleri tekrar sitede görmek ayrıca memnuniyet verici emeğinize sağlık saygılarımla selamlar
superbaba
Değerli yorumunuz için teşekkürler...
superbaba
Önümüzdeki günlerde rüya yorumu değil de rüyaların duğulara Hükmetmesini konu alan iki anımı paylaşacağım...