- 1046 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Gidiym mi Ben Köye Hanımefendi?
Ben mi biraz farklıyım acaba diğerlerinden ve de bunlar benim başıma geliyor devamlı diyorum iç sesimle kendime, yani soruyorum dikiz aynasında bana bakan iki muzur gözün sahibine sonradan. Nasıl da sıcak var bizim buralarda bu aralar canım, anlatılası bişi değil yani, yaşamak ve de eriyik halde dolaşmak lazım tam anlaşılabilmesi için. Kışın kendi kendime verdiğim ‘’ Asla ama asla, nolursa olsun yaz sıcağından şikayet etmeyeceğim, ne kadar terlesem de pişşem de güneşin altında, ağlamiciimmm‘’ cümleleri geçerliliğini yitirmiş çoktan ve de’’ Ahhh ,ahhh şöyle bir sonbahar olsa da nefes alabilsem ‘’ cümlesi almış onun yerini kendini bilmez bir edayla.Velhasıl bu ben mi farklıyım acabadan bu sıcak olayına nerden geldim dersekkk ,şöyle bişiler oldu,anlatıyım derhal ve de çabucak!İstesem de istemesem de medeni bir Türk insanı olaraktan yapmam gereken ödemelerim için Karataş hamamını aratmayan(Bursa Hüsnügüzel hamamları,Ankara Şengül Hamamı,Eskişehir hamamları da diğer şehirlerdeki hamam örnekleridir)arabama binip çıktım yollara.Az gittim uz gittim –yani nerden baksan 250 metre –ve de yanımda beliren bayan kişisini de dedim yollarda zebil olmasın da alayım arabaya, yani buradan bu yüzyıl içinde geçmesi beklenen dolmuşa denk gelemeyip, melül melül gelen arabalara bakıp yok mu bir Müslüman alsın da beni atsın köye kadar diyen gözlerle bakan bayan kişisine dedim içimden işte.Velhasıl yanında durdum ve de sordum yüzümde bir sevap kazanacağım az sonra gülümsemesiyle’’ Gidiym mi ben köye hanımefendi?’’ Bu da ne şimdi? Nasıl bir soru ya da teklif yani? Ne diyorum ben yahu? Bu soruda bir yanlışlık mı var nedir? Eee, şimdi o da dese bana o melül melül bakan gözlerini kocaman aça aça ‘’ Eee gidin tabi hanfendiii,araba altınızda ve neden soruyorsunuz ki?gün sizin ,araba sizin,varın gidin yaban ellere…’’ve ben sordum ve de ben güldüm acaip acaip deli kahkahalarla kadıncağızın yüzüne yüzüne .O da bana baktı bu kısacık süre içinde soru dolu melül, mayışık bakan gözlerle,içinden e abartma kızım da biniym arabaya der gibi gibi.Şükür fazla uzatmadı da benim dil sürçmemi ,yeltendi arabanın arka kapısını açmaya.Oturdu arkaya ,götürdüm köye kadar .Allahıma da emanet etti beni inerken.Ama ne o ne de ben o dil sürçmesinden bahsetmedik, ben de o da bunun ne komik ,tuhaf bişi olduğu gerçeğinin sadece sıcağın başıma geçmiş olduğundan bu şekilde tezahür etmiş olsa gerektiğini de düşünerek sessiz bir şekilde yolculuğumuzu tamamladık velhasıl .Ama kesin anlattı canım birilerine işte sonradan.’Ay kardeşşş ,yoldan bi bayan aldı beni köye kadar attı,saolsun da,biraz değişik canım ,ne biliym işte,biraz dili sürçtü de götüriym mi köye kadan diceğine dedi gidiym mi?ve de deli gibi güldü durdu yüzüme yüzüme.’’……Neyse işte canım,Nolcak ki anlatsa zaten,ahanda ben de yazıyorum buraya işte….Aynı gün başıma gelen diğer -en azından bana komik gelen- olayları da bir ara akşam serinliğinde yazıym bari….