- 804 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var, o da; yaşamadan bilemezsin...
[ kalin
üstad ,değerli üstad Ataol Behramoğlu, tam da tadında söylemişti bu gerçeği. okurken bile yaşatıyordu mısra mısra.biz dediklerini yaparken bile , bazen o lezzeti bulamıyorduk okurken dalıyorduk söylemine.yoğunluğuna yaşayacaksın derken; yoğunlaşıyorduk ,ağzımızı bile dolduruyordu bu ifade; bazen gözlerimizi de...öyle ya, sevgilin bitkin kalmalıydı öpülmekten, ama; sen de o sevgiyi hakedecek sevgiliye bulacaktın. sonrası için onun tavsiyesi buydu, doğru kişiye uygulanırsa tutardı...
o çiçeği elinde emanet gibi tutmayacaktın; hakkını verecektin, kokusunu ciğerlerine çekecektin ,sonra tekrar verecektin atmosfere karışsın, belki; yarın koklayamayacaktın ,koklayamayacakmış gibi koklamalıydın zaten o çiçeği. üstad böyle tavsiye etmişti...
evet saatlerce bakabilirdi insan gökyüzüne, izleyebilirdi o engin maviliği.bir rahatlama hissederdi, isterseniz deneyin de görün...eskiler bile nazar çıkarma ayinlerini gökyüzüne bakarak yaparlarmış.gökyüzüne karşı yapılan duanın- dileğin kabul olduğuna, sıkıntısı olanın gökyüzüne bakarak derin derin nefes alması gerektiğine inanırlarmış...bir çocuğa bakın diyor deneyin de görün, ondaki masumiyet sizi nasıl da alıp götürüyor, ikircikli düşünmeyişi sizi nasıl huzur dolduruyor, sizi meraka sürüklüyor hareketleri...kuşu izleyin özgürlüğün tadını çıkarıyor, sizi tutsak eden görünmeyen prangalarınızın, nasıl bir yük olduğunu hissetiriyor, bırakın diyor prangaları; kendinizi özgür bırakın...
kucaklayın arkadaşınız,ı dostlarınızı sevgiyle sarın. kendi sevginiz yine size dönecektir; sevgi kaybolmaz evrende. kucaklayın ki belki yarın olmayacak ya da siz olmayacaksınız bir daha...
bütün güzel müzikleri dinleyeceksin, kulaklarını açacaksın güzel müziklere. yalnız müziklere mi ;güzel olan herşeye açacaksın kulaklarını, hayat bir ezgidir zaten...
yabancı insanlar tanıyacaksın korkmadan, uzak yollar arşınlayacaksın, yorulmayacak bedenin, hemen belin tutulmayacak, hemen şikayetlenmeyeceksin...
kederleneceksin ve bu seni daha bir insan yapacak, zoruna gidecek haksızlıklar; boyun eğemeyeceksin ,mücadele edeceksin ama; üzüntünü de yok saymayacak yaşayacaksın...
hayat bize sunuşmuş bir armağan, paketi açtık ve bu armağanı kabul ettik; en büyük mucize bu ..biz de hayata sunulmuş armağanlarız bunu da bilerek...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.