- 717 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZENGİN AİLENİN BİR FERDİ
Zengin ailenin bir ferdi
Yalnızlığın absürd hikayesi 2
Saat sekize çeyrek var,ben ise hala evdeyim.Bu saate kadar coktan cıkmış olmalıydım.Bilmiyorum galiba biraz laf işiteceğim.Evden çıkmadan bir bardak daha cay içtim.sonrasında sokağa fırladım.
Yerleşik hayatın alışkanlıkları üzerime yapışmış olmalı.Bir ormanda yaşamak isterdim,erkenden kalkardım o zaman.Ama fazla büyükçe bir istek değil bu.Hiçbir şeyi değerli kılamam,hiçbir şeyi diğerine üstün göremem.Sadece bir anlık sıkıntılardan doğan bir hayıflanma bu.
Kendimi eleştirmeyi bırakıp arabaya bindim.Yarım saat sonra iş yerine vardım.Patron haklı olarak kızdı,gece alkolü fazla kacırdığımı,sabah kalkamadığımı söyledim.Yüzsüzlüğün de bu kadarı dedi.İşime dönmemi sert bir ses tonuyla suratıma çaktı ve odasına çekildi.Patrona hiç bir şekilde kızmadım,fazlasıyla iyi ve sağlam biridir.Yalan söylememiştim ona bu yüzden içim rahat.Ancak yüzsüz olmayı kabul etmiyorum.yalan söylemeyi beceremem,o an patronun karşısında lafı gevelemektense doğruyu hemen söylemek daha iyidir.Patronumuz beni sever aslında ancak yine de bana karşı böyle davranmak zorundaydı.Çünkü o bir patron ve patronlar geç kalan çalışanlarına hemen işinin başına geç diye bağırmak zorundadır.
Asla alkol almamıştır bu yüzden beni anlamadı tam olarak,kendisi dininin gereklerini yerine getirmekte hayli iyidir,ona bakıldığında dürüst bir yüz görürsünüz.Benim alkol almama tabi ki kızmıştır,ancak kalkıp vaaz verecek değildir.Onun yanında çalışmaktan mutluyum diyebilirim.
Öğlende yemek yedikten sonra Hasanla oturup çay içtik.Geç kalma konusunu açtı,kısaca anlatıp geçtim.onun da karısıyla arası bozukmuş.Karısı şarkıcılar gibi denizli bir otelde tatile gitmek istiyormuş.Hasan işi nasıl bıraksın bilmiyorum,aldığı maaşla karınlarını zor doyuruyorlarken karısının bu isteğine çok güldüm.
Hasan da böyle söyleyince karısı sitemler yağdırmış.yıllardır Hasanı dizini kırıp beklemekten başka bir şey yapmayan karısının şimdi Hasandan istekleri var,ne diyebilirim ki..Tabi hasana üzüldüm,ama yapacak bir şeyim yok.ben iyi ki evli değilim,biriyle anlaşmak zor olsa gerek.
Akşam eve dönerken ablamın kocasını gördüm,beni yarın için akşam yemeğine davet etti.Annemler de gelecekmiş,ailecek yemek yiyecekmişiz.Tabi ki gelirim dedim,neden gitmeyeyim ki evimde bir kadehlik bile içki kalmadı.Bizim aile zengindir,evimiz İstanbulun en zengin semtlerinden birindeydi.Ben okulu bitirdikten sonra işe başladım,fazla para kazanamıyorum.Annem sürekli para yolluyor,ben geri iade ediyorum.Bu durumdan sıkıldım,nihayet annem de para yollamayı bıraktı.Aramızda bir düşmanlım yok,sadece kendi kazandığım parayı yemek istiyorum.Evim iki odalı,ancak eski evimizdeki hayatımdan şu hayatım çok daha güzel.Fazla param olsa ne olurdu,hiç bir yorumum yok.
Biz zengin olduğumuz için enişte bey de zengin bir koca olmalıydı,ablam rahat bir yaşam sürüyor, kocası fazlasıyla zengin.Cimri biri değildir,paraya tapmaz ama zengin işte.Çok calışmış gençliğinde,hep böyle söyler.İnsan çalışarak nasıl zengin olur ki.Komik mi söylediğim şey?
Ertesi akşam oraya gittim,babam sofraya oturmuştu bile.Bu adam daima böyledir,o hep en büyüktür,babam çok büyük bir adam,çok büyük.Ablam kilo almış,devamlı yiyor olmalı.Sofrada her şey vardı uzun zamandır böyle bir yemek yemedim.Bahçe de gayet serindi,mis gül kokuları burnuma geliyordu.Babam her zamanki gibi rakı içti,biz kırmızı şarap,çocuklar sarı meyve suyu.Bu görüntü daha önceki ’büyük toplanışlarımızda’ neden dikkatimi çekmemişti ki?İğrenç bir görüntü,sinirlerimi bozdu.Çocuklar neden şarap içmiyor dediğimde anlamsız anlamsız suratıma baktılar.Sonra gülümseyen oldu içlerinde,yemeğimizi yemeye devam ettik.Şarap içmek kötü bir şeydir,çocuklar şarap içmez,ancak büyükler içebilir,hem de çocukların karşısında da içebilirler.Ben bu ahlak yavşaklıklarına dayanamıyorum.Şarabı cok sevdiğim için içmeye devam ettim,çoktan kalkıp gidecektim ama şarap cezbediyor beni.Böyle bir sebepten olay çıkarılır mı,bilmiyorum,ama beni fazlasıyla etkiledi.Yemekte babam güzel bir konuşma yaptı,herkes şaraplarını yudumluyordu bu sırada.Ailemizin büyük bir aile olduğunu söyledi babam,zengin ailelerin hep anlaşmazlıklara düştüğünü ancak bizim ailenin sağlam olduğunu söyledi.Ben babamın anlattığı aileden kesinlikle değilim.Çünkü ben zengin değilim,babam beni böyle görmemeli.Babadan oğla geçen bir miras mıdır büyük adam olmak?Konuşmadan sonra canım iyice sıkıldı,şaraba yüklendim.Kafam ağrıyordu sofra toplanırken.Sonra herkes villasına döndü.
Ertesi gün yine geç kaldım,patron sebebini sormadı bu kez.Çünkü üst üste geç kalmanın açıklaması olamaz.İşime son verildi.Hasana veda ettim,aldığım tazminatla kendime kendimle baş başa içeceğim şaraplar aldım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.