- 752 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
GÖRÜNMEYENLER
İnsan yaşamı boyunca çeşit çeşit olaylara tanık olur .bunlar çoğunlukla şaşkınlığa hayal kırıklığına yol açar..Hayatınızdaki bazı olayları unutursunuz ama sizin hayatınızı alt üst eden manevi çöküşünüze yol açacak meselelerde tıkanır kalırsınız ...Öylesine çığlık atarsınız ki asıl duyması gereken değil de ,duymaması gerekenler muhatabınız olur.Çünkü meselenin muhatabı başını kuma gömmüştür.O kişi ara sıra başını kumdan çıkarıp ağzında ne var ne yok tükürüp, onunla bununla gecenin bilinmezliğinde lak lak yaparak duyacağı sözlere zemin hazırlar .O bu huya doğuştan sahiptir, alışmıştır bir kere konuşur konuşur sonra hiç bir şey olmamış gibi kenara çıkıp timsah göz yaşlarıyla yaptığı iğrençlikleri izler.Yaş ilerledikçe hayat tecrübelerinin vermiş olduğu olgunluğu kişi ters yönde kullanır İki yüzlü riyakar toplumunun bir zinciri de o olur.
İnsanlara sürekli şirin olma çabası başına olmadık dertler açar..şöyle bir şey diyelim iki kişi önceden bir takım şeyler paylaştı .Nasıl ömür bakı değilse dostluk arkadaşlıkta bakı değildir bir süre sonra ayrıldılar.Sizin rahatsız olmadığınız ama benim rahatsız olduğum bir olay dan dolayı sürekli bir şeyleri ifade ederek bak şunu yaparsan ben bundan rahatsız olurum gibi ince mesajlar göndeririz.Pişkinliği yüzsüzlüğü ilke edinen insan ısrarcıdır hadsizlik te.Siz onun yakasını bırakırsınız da o sizin yakanızı bırakmaz illalah dedirtir.
İnsan üzerine düşmeyen konularda çok fazla meraklı olmamalı.Dışarıdan görünmeyen ,dile getiremediğimiz meseleler vardır..kalplerin içi görünseydi acaba kaçımız ibret alırdık yaşadıklarımızdan.İnsanları kandırmak, bir kaç süslü kelimeyle sırtını sıvazlamak eeeeee hani alkış bunu da aldık mı değme bizim keyfimize .Gidip gelip laf sokmalar dilinden hayır yerine şer akıtmalar cabası.Kişi de Allah korkusu yoksa ondan korkmak lazım .Bazi gizler vardır bilinmesini istemediğimiz bir takım insanlar gider gelir burnunu sokar o gizin içine
tanımadığı bu ortamdan bazen yara alarak çıkabilir bu normaldir başkasının işine burnunu sokmuştur .Canı yanınca kenardan bir zaman iniltisi duyulur sonra susar..ne zamanki kulağı hakaret işitmek ister gene başlar tırmalanmaya..haksız çıktığı an dinden kitaptan vs söz eder sanki kendisinin garantisi varmış gibi kalkar sana vaaz verir. İşte seni yakacaklar sırat var mizan var vs.
Eee be insan dediğin doğru ..bu sırat benim için var da ,senin için yok mu ,benim için hesap var da senin için yok mu..?Evet hataları ört bas etmede inanç sömürücülüğünde üstümüze yoktur biliriz ki insanlar bu konuda ince çizgidedir .Biz bu yolla ne kadar yandaş toplarsak destekçi bulursak bu dünya da o kadar rahat ederiz ..öteki alem mi....? eee orada kim kime dum duma kim bizi o mahşeri kalabalıkta farkeder sıyrılır gideriz değil mi ? hayır efendim hayır kazın ayağı öğle değil seni yoktan var eden Allah c.c seni o kalabalığın arasından çekip çıkarıp huzura getirir ..kaçtığın kendinden sen bile tiksinirsin.
Yol yakınken hatalardan dönmek gerek görünmeyenlerin GÖRÜNÜR OLACAĞI GÜNÜ DÜŞÜNENLER hal ve hareketlerimize ivedilikle çeki düzen vermemiz lazım. millete dert yanmaktansa hak aramaktansa .Kişinin en büyük yardımcısı kendisidir..Bir olayı karşı tarafa aktarırken kendinizi haklamak ve aklamak için kelimeleri öylesine seçici kullanırsınız ki karşınızdakinin aaa sen haklıymışsın kelimesini duymak için önünde taklalar atarız o haklısın kelimesini duyunca içten huzursuz fakat dıştan çok huzurluymuş gibi bir yalancı mutluluğun tadını çıkarırız tabi ki vicdanın seni rahat bıraktığı sürece.
Kaş yaparken göz çıkarıp toplumu ZAN’A sürüklersin. bu senin ikinci hatan olur.Meseleye vakıf olmayan insanlar peşin hükümcü olur sayende ..bu yüzden hepimiz her hangi bir olay karşısında karşı tarafa haklısın demeden önce ben buna, bunu dersem acaba bundan sorumlu olurmuyum sorusunu kendisine sormalı...bizim yapacağımız hakkı tebliğ etmektir onu haklı çıkarmak değil.İnsan derinliğini bilmediği konuda hüküm vermesi toplumun helakına yol açar.
HUZUR İSTİYORSANIZ HUZURDA KALIN
Birselamve25 /İST/2012
YORUMLAR
Bir kaçtır aynı konuda yazmaktasınız.hala kendini bilmez bu yanlışa,hataya devam ediyorsa bilinizki hasta ruhlu bir insanla karşı karşıyasınız.
demek ki iyi tanımadan sırlar söylenmez.cezasını çekiyorsunuz. ne diyelim dost.
karşınızda insan şeklinde farklı bir mahluk var.
Allah yardımcınız olsun.
Ha şunuda diyeyim.Böyleleri için ölümden öteis varmış,hesap sorulurmuş fark etmez.O sadece kendi bildiğinin yaptığının doğru olduğunu sanar.Çünkü hastadır.
yazınız güzeldi anlamlıydı.tebrikler.
Birselamver25
Saygı ve selamlarımı sunuyorum hocam.
Yazınızı dikkatle hiçbir satırını kaçırmadan okudum.Canınızı yakmış olmalılar.Yada gözlemleriniz doğrultusunda Arif olan anlar yada anlıyana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az misali gönderme dostane uyarı yapmışsınız.Haklılık payı çok olan yazınıza katılmamak elde değil.İnsan olmak herkes insandır da insanlık vasıflarını kaç kişi taşır.Bir yerde okumuştum ne zaman adam oluruz .Adam gibi tartışmayı becerebilirsek işte o zaman adam oluruz.Seviyeli eleştirilerle birbirlerimize saygılı olursak yada yürümiyen arkadaşlık ,dostluk yada sevginin ardından dost kalmayı beceremiyorsak bile en azından mazinin hatırına suskunluğumuzu korur kişilik haklarımıza saygı gösterirsek taş atma göndermelerde bulunmazsak kimsenin canı yanmaz
saygılarımla
Birselamver25
Güzel ve anlamlı yorumunuz ve nazik ziyaretiniz için çok teşekkür ederim efendim saygılarımla.
dikkatlice okumaya çalıştım. elbette ki bir mizan var ve içler dışa işte orda dökülecek.
rabbim benim içimi ayan etmesin. ne bu dünyada ne de öteki alemde beni benimle rüsvay etmesin. halimiz harab, ah keşke toprak olsaydımı ötelerde degil daha bu dünyada çok söylemişimdir. lakin şuna katılmıyorum, her nasihat eden veya bir mevzuda uyaran kendinde olmasa yapamasa bile dini istismar etme veya dinle taraftar toplama niteyinde deildir. elbetteki öyleleride vardır ama geenlde böyle diyemeyiz.
şuna gelince; iki kişi arasında ki olay sırdır, taraflardan biri bu sırrı ifşa ederse veya karşı tarafın istemedigi biçimde ayan ederse bu büyük hatadır ne dine nede insanlıga sıgmaz. hele hele gıybet ve dedikodu bazen fitne hükmüne geçerki zinadan daha büyük günah haline gele bilir. rabbim bizleri de dedikodu ve gıyybetten korusun.
sizi üzen veya bu yazıyı yazmaya sevkeden amil her neyse; belli ki sözleri tartarak ve birileri birşey anlarmı acaba, (ama aşikar etmeden sizinde dediginiz gibi duymaması gerekenler duyar da, duyması gereken kafası kumdadır duymaz, duyura bilmek için çırpındıkça toplumun ilgisiz kesimlerine yayılır şu anda benim araya girmem gibi) niyeti ile kalp kırmayan hassas ölçüler içinde kelimeleri tartmış seçmişsiniz.
ALLAHIM BİZLERİ DİN İSTİSMARINDAN, DEDİKODUDAN, SIRLARI İFŞA ETMEKTEN, KUL HKINDAN KORUSUN. OLANLARINIDA AFFETSİN.
YÜREGİNİZE SAĞLIK.
KUTLARIM GÜZEL BİR KONU GÜZEL BİR YAZI.
Birselamver25
efendim çok teşekkür ederim çok güzel anlatmışsınız insan olma vasıflarını umarım birileri bu yazınızdan ders alırlar diyorum bir insan bir insanın nerde hatası var nerden bir açığını yakalarımda onu dize getiririm düşüncesinde olmamalı iki insan arasında paylaşılan bir sır olarak kalıp beraberinde mezara gitmeli diyorum kaleminize sağlık saygılarımla selamlar
Birselamver25
Yazınızın her satırına katılıyorum
Hz. Mevlananın sözleriyle noktalıyorum
Sevgide güneş gibi ol,
Kuzgun, bağda kuzgunca bağırır. Ama bülbül,
kuzgun bağırıyor diye güzelim sesini keser mi hiç?
dostluk ve kardeşlikte
akarsu gibi ol,
hataları örtmede gece gibi ol,
tevazuda toprak gibi ol,
öfkede ölü gibi ol,
her ne olursan ol,
ya olduğun gibi görün,
ya göründügün gibi ol.
Birselamver25
Herşey açık, net ve anlaşılır, yoruma gerek bile yok.
Kutladım kardeşimi.
Selam ve sevgimle.
Birselamver25
Görünmeyen duygular ve kalpler kimbilir kimi zaman nice insanların cöküşüne sep olmuşlardır, bunun adı aslında toplumda şiirincilik yani şiirin gözükür olup sonradan değişik plan yapan insan simsarları buda toplumda sıkıntı cöküntü meydana getirir, demişya yarım alim insanı dinden çıkarır duygular işte , bu güzel anlamlı yazıyı okurken keyif aldım yazan kaleminiz herzaman cağlasın susmasın sevgilerimle......... .