- 2425 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
AŞK AHLAK EDEBİYAT BİLİM VE SANAT
___İlk bakışta aşkla ahlak bağdaşmaz sanılır. Hatta bazen aşkı ahlaksız sayanlarda vardır. Ancak aşk olmasa kişi kendisini bir başkasının yerine koyabilir miydi? Aşk olmasa kendinden başkasını anlamak ve sezmek için bir uğraş verebilir miydi?
___ Basit ama etkili bir anlamda ahlak kendimize yapılmasını istemediğimiz davranışları başkasına yapmamaktır. Daha geniş anlamıyla başkalarına yapılan haksızlıklar da karşı çıkmak. Hatta çağdaş anlamı ile bize yapıldığı zaman sevinebileceğimiz iyilikleri başkalarını da yapmak...
___ İnsanların sevinip üzüleceğini,hoşlanıp güceneceğini sezmek ona göre davranmak ancak kişinin kendisini başkalarının yerine koyması ile mümkün. Kişinin kendisini başkasının yerine koyması sadece aşkla sağlanılabileceğine göre aşksız ahlak düşünülebilir mi?
___ Bu durumda en çağdaş anlamı ile ahlak aşktır diyebiliriz.
___ Edebiyat konusu genellikle aşk olan bir sanat dalıdır. Edebiyat sözcüğü edep kökünden gelir. İsmindende anlaşılabileceği gibi romanlar,öyküler,şiirlerle,ahlakı öğretme bilimidir. Bu durumda edebiyat aşkdır diyebiliriz.
___ Aşk sadece kelimelere dökülmez. Çeşitli biçim ve görünüşlere kolaylıkla girebilir. Kimi zaman renk, kimi zaman ses, kimi zaman tat, kimi zaman karşıtlık olarak severek yapacağımız her uğraşta vardır. Bu durumda sanat aşktır diyebiliriz.
___ Aşkın bize sezgiyi, hoşgörüyü, anlayışı, daha doğrusu kendimizi başkalarının yerine koymayı öğrettiğini söylemiştik. Bunlar yanında başarılı olduğumuz her işi öncelikle eklememiz gerekli. Çünkü başarılı olduğumuz her iş severk yaptıklarımızdır. Bu durumda başarı aşktır. Bir düşünürün kendimize ne kadar çok başkalarının yerine koyabiliyorsak o kadar uygar oluruz sözünü hatırladığımızda uygarlığın aşk olduğunu da söyleyebiliriz.
___ Fuzuli nin belirttiği gibi Aşk imiş her ne varsa alemde- İlm bir kıyl-ü kal imiş ancak. İnsanı ve uyğarlığı aşk yaratmıştır, aşk geliştirilecektir. Aşkın geliştirilemeyeceği hiçbir amaç çözemeyeceği hiç bir sorun yoktur.
YORUMLAR
AŞK Yüce Yaradana daha iyi yaklaşmanın en güçlü yoludur ...
Mecnun Leylaya hasretinden çölde Leyla ...Leylaaa diye inlerken, birden bire Mevlaaa mevlaa diye inlemeye başlıyor. Aşk olmayan yürekler katıdır,vicdansız dır .
Tebrikler değerli Şair Dostum...
Yürekten Tebrikler...
Asik olan daha duygulu olur daha yakin olur, cocugunu kardesini dostunu annesini babasini dokunarak sever, cünkü duygulari ve davranislari daha olumludur.
Aski sadece karsi cinse asik olmak olarak bende görmüyorum, bir agacin büyüyüp bize gölge vermesi bile bastan asaga askla doludur görebilene.
Ahlaka gelince, aski her alanda icinde tasyabilen insanin Áhlaki hic bir seye benzemez cünkü duygu yüklüdür, ve asik oldugu icin etrafina verdigi enerji baskalarini cekecektir.
Ellerinize saglik aski her alanda görebilme umudu ile
saygilarimi sunuyorum
İnsanı ve uyğarlığı aşk yaratmıştır, aşk geliştirilecektir. Aşkın geliştirilemeyeceği hiçbir amaç çözemeyeceği hiç bir sorun yoktur.
Doyurucu ve duygu-düşünce yoğun güzel bir deneme yazısı,
Dört önemli unsurun ana nüvesinin aşk olduğunun vurgulanması anlamlı ve güzel,
Nce güzel ve kalıcı yazılara.......... Tebrik,takdir ve selamlarımla efendim..........
İnsanın yaradılış özünde var olan aşk bin bir türlüdür onu her kimse kendi bildiğine çeker,kendi hamurunda yoğurur.Bu İlahi-Mevlevi-semai-Kutsi-beşeri kollara ayrılır ve de hayvanları sevmek...toprağı-doğayı sevmek te bu kulvarlarda sayılabilir daha da geliştirmek mümkün.Değinilmesi gereken bir yazıydı kaleminize sağlık.
...
Aşk sadece kelimelere dökülmez. Çeşitli biçim ve görünüşlere kolaylıkla girebilir. Kimi zaman renk, kimi zaman ses, kimi zaman tat, kimi zaman karşıtlık olarak severek yapacağımız her uğraşta vardır. Bu durumda sanat aşktır diyebiliriz.
...
Yüreğinize ve kaleminize sağlık efendim. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum.