TWİTTER MI FACEBOOK MU?
Yazının başlığından da anlaşılacağı gibi konum sosyal medya.Çok gereksiz bir konu ama yazmasam içimde kalacaktı.Ve içimde kalan kelimeler her zaman yüreğimi rahatsız eder zaten dilin kemiği pardon elin kemiği vardır ve vurdu mu fena acıtır.Bazen de yazdıklarıyla acıtır o ayrı.İnsanların bolca vakit geçirdiği iki site twitter ve facebook.Ne var bu sitelerde de insanlar orada çok vakit geçiriyor?Ve nedir bu iki sitenin arasındaki farklar,devamlı eleştirilen?Facebook ne kadar arkadaşlık sitesi olarak görürse de bir oyun sitesi gibi aslında.Çeşitli oyunlarını alışkanlık edinen insan sayısı az değil çünkü.Hatta sırf oyunlarını oynayabilmek için siteye üye olanlar bile var.Bazıları sosyal hayatındaki arkadaşlarıyla arkadaşlıklarını internet başında da sürdürebilmek için üyelik aldığı,bazılarının da gerçek Dünyasından ve arkadaşlarından sıkılarak senaristlere taş çıkartacak hayal gücüyle kendisinden çok başka bir karaktere bürünerek insanları aldatmaya yöneldiği yerdir.Bazılarının da duyurmak istediklerini rahatça duyuracağı,bazılarının da kendisine güzel bir sevgili bulmanın adresidir.Yani ortak bir yer ama farklı niyetler.Twitter da ise durum çok farklı değil.Her ne kadar da tanınmış insanların dışında hesap açanların takipçi sıkıntısı olsa da,onunda çaresi var #benitakipedenitakipederim danışıklı dövüş hiç bir istek,takip etmek için ilgi filan yok.Sadece takipçi sayısı artmış olsun yeter her ikisinin de.Peki tanınmış insanlar dışında başka kimse twitter adresi alamaz mı?Alır almasına yalnız çok eğleneceğini zannetmiyorum.Twitter insanın egosunu doruğa çıkaran noktadır.Takipçi sayın artar,bir çok insan senin ne diyeceğini beklemektedir.Her yazdığına ilgi gösterilir.Peki sen seni her takip edeni takip eder misin?Seni takip edeni sen takip etmiyorsan senin yazdığın her şeyi takip eden insanın neler yaşadığını paylaştığında haberin olmamasının ne kadar doğru olduğunu düşünüyorsun?Tanınmış biri ol tanınmamış biri sonuçta sanalda olsa insanlarla iletişim kurmak için açılan hesaplara rağmen insanlardan uzak durmaya çalışmak ne kadar samimi?Takipçisi artan biri tanımadığım insanı takip etmem diyerek takip etmeyebilir.Bazen de ben kimseyi takip etmem sadece beni takip etsinler de diyebilir.Kısacası twitter daha kaliteli bir yer gibi sanılsa da facebook’tan farksızdır.Orada da özellikle bayanları takip ederek rahatsız edenler var.Hatta facebook’tan daha sıkıcı çünkü yazacakların sınırlıdır.Hatta cümlende karakter sayısını geçtiğinde sana ’Daha zeki olmalısın’ diyerek kısa cümleler kurmanı ister.Uzun bir yazı yazmak insanın zeki olmadığını göstermez,bazen anlatmak istediklerine kelimeler bile yetmeyebilir.Facebook’ta ise tam tersi yeni yapılan yeniliklerinden biri duvar yazılarının uzunluğu konusundadır.Duvarında durumunu paylaş kısmına destan bile yazsan paylaşabiliyorsun.Facebook’un bitmeyen yeniliklerine yetişmek büyük bilgeliktir.Her değişen konuya hemen alışabilmek sonra kullanabilmek yine alışabilmek,kullanabilmek derken sizden yardım isteyen arkadaşlarınız sırada beklerken yeni yeniliklerin olması can sıkıcı tabi.İyi olan tarafı ise herkesin eşit olabilmesi.Mesela arkadaşlık isteği yollayarak karşındakinin de seni onaylayarak arkadaş listesine girmek iki taraf içinde eşit bir durumdur.Twitter da ki gibi ‘herkes beni takip ediyor,ALLAHIM ne kadar mühim bir insanım ben’ diyerek kendinden geçen insanlar yoktur orada.Herkes arkadaş herkes birbirinin neler düşündüğünü görebiliyor yazdıklarından yola çıkarak.Herkes birbirine anlatmak istediklerini iletebiliyor rahatlıkla.Herkes birbirini tanıyabiliyor çizdikleri profillerin sonucunda.Herkes birbiriyle oyunlar oynayabiliyor tanımadığı halde.Aslında iki yerde sanal,kendi olmayanların kendilerini kendilerinden çok başka biriymiş gibi gösterebildikleri.Kendini ifade edebilmenin kolay yolunu bulanlar.Hayatın keşmekeşlerinden bıkıp oyuna,komik videolara dalanlar.Sosyal hayatlarını bitirmedikleri sürece bu iki sitede sosyalleşebilirsiniz.Ama sakın ola çok kuvvetli bağlarla bağlı arkadaşlıklar,dostluklar,sevgililer beklemeyin sonra çok yanılırsınız.Her şeyin bir yeri olduğunu unutmayarak hayatınız için ciddi olan konuları da sanal alemde yaşamaya çalışmaktan vazgeçerseniz sizden mutlusu başka kimse olamaz.İyi feysler iyi twitler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.