- 708 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAĞLIKLI YAŞAMAK
“ Peki, senin içinde neler var sayabilir misin? Gülüyorsunuz değil mi? Ne kadarda iğrenç kalp, dalak, böbrek, bağırsak demek, oysa seni hayata bağlayan şeyler bunlar “.
Mesela kalp denince hemen aklına aşk geliyor, fakat onunda bir organ olduğu, zaman zaman sekteye uğradığı olmuyor mu, içinde her ne kadar aşk var olduğunu zannetsen de, bunun sadece beynin de yaşattığın bir düşünce olduğunu unutma, kalbine taktırabileceğin en iyi süs beklide bir pil olabilir.
Hayatı yaşamanın, hayatta var olmanın en önemli nedenlerinden biri de, sana bahşedilen ve bedenine dizayn edilmiş organlardır. Bu organların her birinin ayrı görevleri bulunmaktadır. Bedenini ayakta tutan, nefes almanı sağlayan bunca şeyi, sağlıklı bir şekilde yaşatmakta senin elinde, kaybetmekte senin ellerindedir. İnsan, doğru olmadığını bildiği halde bazı alışkanlıklarından vazgeçememektedir. Hayatına sokmuş olduğu bu kötü alışkanlıkların bedelini zamanla çok ağır ödeyeceğinin farkına varsa da, bu bağımlılığın adeta kölesi olmuştur. Bu alışkanlıkların ana nedenlerini bilimsel olarak, stres, sigara, alkol, madde bağımlılığı, gibi en büyük faktörler oluşturmaktadır.
Muhakkak ki, insanın hayatında inişler çıkışlar olacaktır. Fakat, bu inişli çıkışlı yaşantının stresini, öfkesini, sevincini, vücuduna zarar verebilecek maddelerle atmak doğru olmadığı gibi, yaşantının da daraldığının bir göstergesidir. Meyvenin insan vücuduna faydalı olduğunu bildiğimiz gibi, alkolünde zararlı olduğunu biliyoruz. Aslında her şeyin farkındayız ama, farkındalılığın farkında değiliz.
“ Canının kıymetini bilmiyorsan, bırak da sağlıklı çıksın “.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.