- 1033 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KİM OLDUĞUNU BİLMEK
KİM OLDUĞUNU BİLMEK
“ Önce kim olduğuna bak, düşün, sen kimsin, nesin, nereden geldin, nasıl geldin, ne için geldin. Ve biraz mantık ara beyninde, sen neden et ve kemiksin ”.
Kişi, hayatında önce kim olduğunu, sonra da dünyada nasıl bir yer tuttuğunu bilmelidir. Kim olduğunu, nereden geldiğini bilmiyorsan, kendine bir faydan olmadığı gibi, çevrene, topluma, vatana, millete ne kadar faydalı olabilirsin ki. Bu soruları kendine sorabiliyorsan hayat sana gülümsüyor demektir. Sadece hayatın sana gülümsüyor olması da bir faktör değil, seninde hayata gülümsemen bir o kadar önemli, çünkü hayat, tesadüflere de dayalı değildir. Bu dünya da insanların bir varoluş sebebi yok mu sence, tabii ki var, sen neden et ve kemiksin, neden demir, beton, plastik, odun ya da aklına gelebilecek herhangi bir madde değilsin. Senin düşünebilme yeteneğin, el becerilerin, hareket halinde istediğini yapabilme yetkisine sahipsin. Şöyle bir düşün, ağaçları, hayvanları, aklına gelebilecek her türlü canlıyı, bütün bunlardan senin farkın ne, sana bunları veren, sana bunları bahşeden ne, tesadüf mü, yoksa gerçek mi?
Kendine soru sormak, başkalarının seni yönlendirmesinden daha önemli değimlidir. Kendine cevap verebilmek senin ne kadar akıllı, ne kadar erdemli, ne kadar kararlı, ne kadar kendini yetiştirmiş ne kadar özgüvenli olduğunu göstermez mi? Başka akımların dayatma fikirleriyle yol alıp başkalarını yüceltmektense, kendi fikirlerinizle yürümek kendi fikirlerinizle yüceltmek daha mantıklı değil midir?
“ Sen kendini bilmiyorsan, başkası sana yol çizer, sen kendini bilmiyorsan, başkası sen olursun “.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.