- 1105 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK’ÜM AMA MUTLU DEĞİLİM.
1984 Yılından beri.
‘’Şehitler ölmez vatan bölünmez ‘’
‘’Akıttıkları kanda boğulacaklar.’’
‘’Hesabı sorulacak ‘’
‘’Bir ölür, bin doğarız ‘’
‘’Bıçak kemiğe dayandı’’
Ve benzeri şarkılar kimleri mutlu etti bilemiyorum ama ben hiç mutlu değilim.
İliklerime, kemiklerime, hücrelerime kadar Türk’üm ama mutlu değilim.
Milletimin başı sağolsun...
YORUMLAR
sami biberoğulları
O bir tek parantez çok şey anlatıyor.
Selam ve sevgiler.
hocam iyide o söylemlerin tersini söylersek ne olur insanın kendini tesellisidir en azıdan diye düşünüyorum saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Bu Millet çok yüce bir millettir. Oğlu Suriye tarafından vurulan savaş uçağının pilotu olan baba ' Bir pilot, elli pilot için bir ülkeye savaş açılmaz'' diyebiliyor. Böyle bir millete mensup olduğum için mutluyum elbette ama o babanın yerine kendimi koyunca, ya da 30 senedir verileen şehitlerin babalarının yerine kendimi koyunca mutlu oamıyorum..Demek istediğim bu.
Selam ve sevgiler.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Ben her sene böyle bir acıya ortak oluyorum. Kuzenim mevlitine köye gittiğimde halamın gözlerini görüyorum. Mevlite gelen herkese Deniz'imin(oğlunun adı) diktiği kiraz ağacından yiyin de oğlumun ruhuna gitsin. Askere giderken diktiği kiraz ağacı ve kendi meyvesini yiyemediği kiraz ağacı
yazılacak çok şeyler var hocam
ve ççok merak ediyorum ŞEHİTLER ÖLMEZ VATAN BÖLÜNMEZ diye slogan atanların arasında şehit anne ve babaları varmı
yazmayacaktım ama dayanamadım
Sami öğretmenim.. Nasıl Mutlu olabiliriz ki*
Bizim içimize fitne ateşini attılar ve yangını başlattılar. Bir köşede başarı gösterecek olsak başka bir yerden tutuşturuyorlar... Aslında herşey ailede başlar ya yine ailede biter. Ben bilirim (Diyarbakırdan) ne anneler vardı evlatlarının yaptıklarını onaylamayan ben istemedim ben dil döktüm anlatamadım çocuğumu kandırdılar dağa gitt diyen... Avuçlarına konulan üç beş kuruşla, siz kürtsünüz, sizin dilinizi konuştuğunuz için sizi yeren, yaşadığınız yere yatırım yapmayan bir ülkede ne diye yaşıyorsunuz. İstemeyene vermezler bunun yoluda dağlardan geçer diye gelip beyinlerini yıkıyarak ve muhtaçları kandırararak başladılar. gençler, çok çabuk inanırlar bazı olaylara. Onlarda inandı. gittikleri yerde aslının böyle olmadığını görünce şanslı olan kaçtı, olamayan öldürüldü yada uyuşturulup canlı bomba yapıldı. Şimdi örgüt tamamen türkiye sınırları dışından gelenlerle devam ediyor ve o ağır silahlar nasıl temin ediliyor sanıyorsunuz?..
Eğer Kürt halkını düşünseydi PKK lılar, o malzemelere verilecek parayla halkını refaha çıkartmak için çaba gösterirdi. Kursalardı Muşta, Vanda, şırnakta küçük işletmeler ve iş sağlasalardı gençlere, değil mi? O zaman deselerdi ki biz başardık biz kürdüz diye..
söylenecek çok şey var ama işte...
Sizin tespitiniz beni çok etkiledi. Bıçak kemige dayandı da kan kaybından ölmemişiz henüz demek ki umudumuz var sağduyulu olmalıyız ve biz bir bütünüz bir agacın bedeni ve kolları gibiyiz. Türküye koca bir çınar...
saygımla.
sami biberoğulları
Terör örgütünün sadece uyuşturucu nakliyat işlerinden elde ettiği gelir senelik 25 milyar dolar. İşte bu sebepledir ki pkk terör örgütü tamamen ortadan kaldırılmaz. Dikkat edin kaldırılamaz demiyorum. Kaldırılmaz.
Bizler de ''Şehitlerimizin kanı yerde kalmayacak '' hayalleri ile 30 senedir bekler durururuz.
Selam ve sevgilerimle.
"Türk'üm ama mutlu değilim" çok doğru bir söz! çünkü Türk olmak, Arap olmak, Laz olmak, Çerkez olmak bir mutluluk sebebi değildir! Nitekim ben Kürdüm ama mutlu değilim çünkü bu insanı mutlu edecek bir şey değildir. Ve bu ülke sadece Türk olmaya devam ettikçe mutlu olamayacaktır. Ne zaman ki bu ülkeyi beraber kurduğu insanları kucaklarsa, onların kültürel haklarını tanırsa ve bu üstün ırk kompleksinden kurtulursa mutlu olacaktır. Yıllardır terörle bir yere varamazsınız gibi laflar edilip duruyor. Evet terörle bir yere varılmıyor ama bu güvenlikçi politikalarla ve bu militarist kafayla da çözüm gelmiyor. Her şehit haberi sonrası edilen " terörün üzerine kararlılıkla gidilecektir" laflarını edenler; bu ülkenin evlatlarını, kaynaklarını "Vatan millet, bayrak, şehitlik" gibi kavramları kutsallaştırırak, ölümü kutsayarak heba etmektedir. Ben derim ki hiç bir toprak parçası bir ananın gözyaşından ve bir insanın hayatından kutsal değildir. Namaz kılan subaylarını yıllarca aforoz eden ordumuz bu gibi toplumun kutsallarını kullanmaktan çekinmemektedir. Bu savaş kutsallıştırılarak kendine taraftar buldukça bitmeyecektir!
Bugünlerde korkunç iddalar okuyorum bu konuda. Ordunun ABD'nin Vietnam ve Irak'ta yaptığı gibi savaş karşıtı bir sosyal patlamayı önlemek için ölü sayılarını gizlediği ve son dağlıca olayındada 109 şehit olduğu söyleniyor. Ne derece doğru bilemem ama idda korkunç!...
Şu bir gerçek ki bu savaşın yoksul halka hiç bir faydası yok. En çok acıyı onlar çekiyor, onların çocukları ölüyor. Terör ya bitecek ya bitecek diyen Başbakanların çocukları asker olduğu halde tatil beldelerinde yat keyfi yaparkende onların çocukları ölüyordu. "Bir ölür bin doğarız" diyenlerin bazılarının çocukları bile yoktu! Yani sizler gibi ne evlat sevgisi ne evlat acısını bilmiyorlardı! Bugünkülerin çocukları bedelli askerlik yapıp, çürük alıp, "gemicik" sahibi olurkende yoksulların çocukları ölüyor. Benim inancım bu savaşı analar bitirecek. Onu kutsallaştırmaktan vazgeçerek. Sözlerimi amcamın oğlu Şırnak'ta askerken annesinin söylediği sözlerle noktalıyorum. "Ya rebbi tû avekê lı vi agırike!" Allahım sen bu ateşe bir su dök... Yürekli yazından dolayı kutluyorum hocam.
sami biberoğulları
Değer verip yazımı okuduğun ve böyle uzun bir yorum yazdığın için çok teşekkürler.
Konuyla ilgili sanıım bir yazı daha kaleme alacağım. Orada umarım sizin bu yorumunuzun cevabı olacak satırlar da bulursunuz.
Selam ve sevgilerimle.
MİLLET OLARAK FENA HALDE UYUTULUYORUZ,
HEM DE BU KONUDA DEĞİL, HEMEN HEMEN HER KONUDA
AMA NE YAZIK Kİ MİLLETİMİZİN UYANIK KALMIŞ KISMI ANCAK %25İ BİLEMEDİNİZ %30UNU OLUŞTURUYOR BU KADAR ŞEHİTİN, AĞIR VERGİNİN, RANTIN, KAÇAKÇILIĞIN VEBALİNİ BEN, SEN, O TAŞIMIYORUZ UYUYAN ÇOĞUNLUK TAŞIYOR..
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Sen eski bir askersin. Olayları elbette bizlerden çok daha iyi tahlil edersin.
Bu bela 30 senedir bitmeliydi..Tam tersine büyütüldü de büyütüldü...İşin içinde başka işler var demek ki. Ve benim Mehmetçiğim ''Vatan uğruna '' sandığı pis bir tuzağın içinde heba ediliyor. Nasıl mutlu olabilirim?
Selam ve sevgilerimle.
Sami Hocam Bende hiç Mutlu değilim.Sacede Günü geçiştirmek için Havanda Su dövüyorlar.
Böyle giderse Torunlarımız bile Mutlu olmayacak...
sami biberoğulları
İki oğlum askere gitti geldi. O gün dünyada olmayan bu gün askerlik çağına geldi hala aynı lafları söylüyoruz. Yazık..Günah...
Selam ve saygılarımla.
Bir recetemi olmalı hastalıktan kurtulmalı.Duyarlı yüreği tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Bir reçete de kalmadı galiba. Artık Genel Kurmay Başkanı bile korkuyorsa Kandil denilince, bu işin suyu çıkmış demektir.
Selam ve sevgilerimle.
Yirmi sekiz yıldır süren bir savaş var elimizde. Genelkurmaya göre 42,000 ölü var: Kurtuluş Savaşındaki 13,000 kayıbın üç katından fazla. İki nokta dikkatimi çekiyor:
1) Bu süre boyunca halktan yönetimlere karşı savaşı bitirmeleri konusunda ciddi bir baskı gelmedi. Öyle ki konu doğru dürüst seçim malzemesi bile olmadı.
2) Meclisten kimse oğlunu bölgede kaybetmedi.
O halde politikacıların savaşı sonlandırmak için ne gibi bir motivasyonları olabilir ki?
sami biberoğulları
Resmen bir savaşta değiliz güya ama Kurtuluş Savaşında verdiğimiz şehit sayısından üç kat fazla şehit vermişiz.
Bizim evlatlarımız şehit olduktan sonra '' vatan sana canım feda '' demişiz ama aynı sözü hiç bir zaman ne bizleri yönetenlerin ne de evlatlarımızın en büyük komutanları olan paşaların evlatları için kullandıklarını hiç görmemişiz. Hiç biri evladını toprağa vermermiş ve hiç biri '' Gurur duyuyorum..Vatan sana canım feda dememiş' Sormamışız da...
Selam ve sevgilerimle.
Şehitler Ölmez Vatan Bölünmez de şehit anneleri oğullarını toprağa veriyor
Mehmetçikler ölüyor hemde pisipisine
selam ve sevgiler
sami biberoğulları
Orada ölenlerin sayısı 8 değilmiş desem ne dersin? Artık bazı şeyleri gizlemeye de başladılar.
Selam ve sevgiler.