- 628 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ruhsal Soy
Ruhsal Soy
Bir belgeselde izlemiştim; guguk kuşu yumurtasını başka bir kuşun yuvasına bırakır, yumurta üzerinde yatmaktan ve yavruyu beslemekten kurtulur. Yumurta diğer yumurtalardan önce açılır ve diğer yumurta ve yavruları yuvadan atar! Korsan yavru çabuk gelişir ve üvey annesinden cüsseli hale gelir. Zavallı üvey anne yuvaya yiyecek taşımaktan helak olur. Kuş aklı işte… Bazı kuşlar korsanı fark eder ama yumurtalar benzer olduğundan hepsini terk etmek zorunda kalır. Bu durumda yumurtanın içinden çıkan yavru üzerinde yatan kuşun cinsinden olmuyor!
Nuh peygamberin isyankar oğlu babasının yolundan gitmiyor çünkü aynı ruhsal soyda değiller!
“Allah, ‘Ey Nûh! O asla senin âilenden değildir. Onun yaptığı, iyi olmayan bir iştir. O halde hakkında hiçbir bilgin olmayan şeyi benden isteme. Ben sana cahillerden olmamanı öğütlerim’ dedi.” Hûd/46; Diyanet Meal
Asıl olan ruhsal soy, bedensel soy ile ruhsal soyun uyuşması hali belki en uygun olandır. Anlaşılıyor ki bedensel soy bir çok hikmet sebebiyle ruhsal soy bağıyla aynı zaman diliminde ve asıl şeceredeki (soy ağacı) yerinde gelmiyor! Ruhlar alemindeki orjin insan şeceresinin Hz. Muhammet ile başladığını söyleyebiliriz ama maddi bedensel alemdeki şecerenin ilk kişisi Adem’dir. Ruhsal gelişimde orjine ulaşmak Muhammet’e ulaşmaktır! Ademin oğullarından Habil ve Kabil anlatımında dahi maddi bedendeki hikayesinden çok mana ruhsal alemdeki uzantısına bakmak gerek. Habil’in temsil ettiği ruhsal soy hayırlı salih olan soya işaret, Kabil’in temsil ettiği soy ise kıskanç, kin ve haset dolu şaki ruhsal soya işarettir.
Anne ve babaların kendi kanından, canından olan evlatları arasında ayrım yapması hatta birini ezip diğerini kayırması da ruhsal soyun tesiriyle oluyor. Aynı ruhsal şecerede olanlar birbirini kayırıp kolluyor! Yakup peygamberin Yusuf aşkını bilirsiniz…
Hz. Peygamberin oğlu Kâsım vefat edince, münafıklardan Âs b. Vâil Hz. Peygamber hakkında, “Bırakın şu soyu kesik adamı. Ölünce unutulup gidecek” demişti. Bunun üzerine bu sûre inmiştir. “Doğrusu sana buğzeden, soyu kesik olanın ta kendisidir.”Kevser/3; Diyanet Meal
“İleride, en öne geçenler, işte o ileride olanlar.”(Vâkıa/10) Elmalılı
“Sağın adamları, ne uğurludur onlar!” (Vâkıa/27) Elmalılı
“Solun adamları ise, ne solun adamları!” (Vâkıa/41) Elmalılı
Son tahlilde; ruhsal ve bedensel soydan gelen güzellikleri işleyip değerlendirelim, kötü şeyleri terk edelim, “Ne sağdayım, ne solda, ilerdeyim.” Diyenler, gelin bir olalım.
Selametle;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.