- 581 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Haydan Gelen Huya Gider
Haydan Gelen Huya Gider
“Hayy’dan gelen Hu’ya gider"; “Hayy” Allah’ın ismi “Hu” ise işaret zamiri; Yani Allah’tan gelen O’na gider.
Paranın nereden geldiğini anlamak için gittiği yere bakmak gerek. Eski bir hikaye dinlemiştim; sütçülük yaparak kazandığı paraları biriktiren bir adam hacca gitmek için gemiye biner. Gemide bulunan bir maymun hacı adayının para kesesini kapar ve geminin orta direğine çıkar; kesedeki altınlardan bir kısmını denize atar bir kısmını da adama atar! Adam görünüşe göre mağdur olduğundan herkes maymuna kızar! Gemide bir de derviş vardır, durumu anlayan derviş şöyle der; “Maymuna kızmayın! O suyun hakkını suya, adamın hakkını adama verdi.” Bunun üzerine sütçü, süte su kattığını itiraf eder!
Son zamanlarda; açık oturumlarda veya toplum içinde, özellikle kamusal mesleklerde bulunan kişilerde sıkça rastlıyorum benzer hale. Bazı kişiler menfaat elde ettiği makamları ya övüyor yada onların hatalarını gizleme ihtiyacı duyuyor! Uysa da uymasa da bir yolunu bulup vefa borcunu ödüyor sanki! Bazı çok komik savunmalar ve yorumlara da giriyorlar. Hikayedeki hale benziyor hal. Suyun hakkı suya gidiyor yani. Hikayedeki sütçünün mertçe itiraf etmesinde dervişin ve maymunun rolü büyük elbet.
Son tahlilde toplumda da “Maymun”un keseyi kapması, “Derviş”in de maymuna hak vermesi yaşanacak. Yani olanda hayır vardır. Her şey layık olduğu yeri bulur. Geçici bir aldatma olur, olabilir ama Allah asla aldanmaz!
Selametle;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.