Bebekler sizin denekleriniz değil!
O değil de;
’Tecavüz bebeği kürtaj edilsin mi edilmesin mi’
Bıçaksırtı bir konu...
Kürtaj, ’tecavüz’ kelimesinden ayrıştığında da çok rahatsız edici bir kelime...
Burada amaç, elbette kimseyi incitmek değil ama ne düşünülürse düşünülsün ne yazılırsa yazılsın birileri mutlaka farklılık gösterip aksini iddia edecek.
Her ne sebepten olursa olsun, savunmasız bir bebeğin yaşam hakkını elinden almak hiç adil değil.
Söz konusu tecavüz olduğunda ise, bunun cezasını bebeğe kesmek yine hiç adil değil.
Uzaylı olup olmadığım fikrine kapıldıysanız, hayır değilim... dünyalıyım. Önce bir İNSAN, sonra bir KADIN ve ANNE’yim.
Dünyanın en güzel varlığını yok etmek beraberinde tüm güzel duyguları yok eder. Kaldı ki anne-baba olabilmek için bütün servetini ömrünü vermeye hazır insanları düşününce...
Konumuz tecavüzse;
Devlet; asayişi gerektiği ölçüde sağlayamıyorsa, kadının hak ve özgürlüklerini koruyamıyorsa (!) tecavüzden doğan bebeğin ve annenin maddi ihtiyaçlarını karşılamalıdır.
Bence asıl üzerinde durulması gereken konu budur...
Para herşey demek değildir diye düşünülebilir. Elbette değildir ama minicik bir bebeği minicik bir yüreği öldürmek ne kadar doğrudur... tartışılır...
Böyle düşünerek tecavüzcüyü koruyalım bağrımıza basalım demiyorum tabii...
O zavallıyı sadece kadınlardan değil tüm canlılardan uzak tutmak gerekir. Yani afsız bir sistemle hapse atılabilir. Ki, yaptığı hayvanlığı ömür boyu düşünme şansı olsun...
O bir zavallı... Bir kadınla insan gibi, erkek gibi birlikte olamıyorsa o bir zavallıdır...
Aslında söylenecek çok söz var. Söylemiyorum ama tecavüz dışında bir şey var ki onu söylemeden geçemeyeceğim...
Yurdum kadını 7-24 televizyon dizisi vs. izliyor. Kendini yetiştirmek isteyen yok.
İstenmeyen bir bebeğe hamile kalan kadının cevabı hazır,
- Allah verdi...
Evet doğru, Allah verdi de bebeğin anne ve babası olarak sizin hiç mi payınız yok!
Kadında yine cevap hazır,
- Ben bilmem kocam bilir...
Erkekte de cevap hazır,
- Bebeğin sorumluluğunu alamam... buna maddi imkanlarım el vermiyor, baba olmaya hazır değilim’ vs.
Bu durumda sorumsuz anne ve babalar için düşündüğüm şey;
Bebekler sizin denekleriniz değil!
YORUMLAR
Hiç beğenmedim bu yazıyı.Üzüldüm ama çok sevdim ince konulu yazıyı....
Huni hakkımı kullanarak yorum yapmak hakkım...
Benim hunim der ki "Canı verenin Hak(k)ı dır, canı alma hakkı." Karıncanın dahi yaşamaya hakkı vardrı evrende.Ve geniş olan evrende sığacak çok yer insanlara.Neyse konuyu dağıtmadan adaylığımı koyup hunimle başa gelirsem eğer bak ne yapacağım
Her (aileye) kadına kedine yeteceği kadar ( normal sıtandarlarda yaşayacağı kadar) maaş bağlardım. Çalışmayan kadınların çoğu mecburi gebeliğe kalmasın diye.
Kontrol ilaçları ücretsiz olurdu. (çoğalmak tabiatın ayrı bir dürtüsü o da ayrıca irdelenir)
İstadiksel memurları söylerdim olmayan çocukluyla, istenmeyen çocuklu aileyi saptar al ver yapardım.
Tecavüzcü yatarken kırbacını orda yesin neyse...Kadını doğum gerçekleşene kadar kimliğini saklardır yada değiştirirdim.( ayrıntı) Doğumdan sonra kadını gönderiri çocuğa kucak açacak bir yuva kurardım.Biraz gönüllü toplar birazda ben sahip çıkardım.Yıl verirdim pişman olup geri dönene anneyede çocuğu iade.
Gelelim istenmeyen özürlü bebeye onlarada kucak acakcak aynısını yapardım ayrı bir yuva...Ama hepsini severdim.Otizi, eksiğini içimdeki eksiklik sayaraktan...bunları görmemem beni beynimi engelli kılar bi kerem.
Ah hayat bir can bir nefes değilmisin...beni de biri verdi biri alacak bilirim sonuçta doğdum başardım en azından rahime milyonlardan biri olarak girerken tek çıktım....
ÇENEM DÜŞTÜ YİNE NEYSE KENDİMCE DEĞİDİ...HUNİMDE FİKİR ÇOKTA...ÇOĞU KEZ DAR GELİYOR KAFATASIM BİRDE BARDAĞIM.....
TEŞEKKÜR EDERİM BU YAZIYI BANA OKUTTUĞUN İÇİN DE BAYRAMLARIMIZ KUTLU OLSUN HEP...SAYGILARIMLA....
içimi sızlatan bir yazı oldu bu ..
bebek bir dayanak amacında görenler ne kadındır ne de adamdır . aslında insan değildir ya...bebek herşeyin en masumudur ..
tebrik ederim ..
Esma KAHRAMAN
:) teşekkür ediyorum. sevgilerimle.
O değil de, baktım, gündeme düşmüş kürtaj, yazmak istedim... Gündeme dair yazmaktan hiç hazzetmesem de... Ortalık toz- duman... Siyasi taraf olmaktan bir hal olmuş insanların, sağlıklı düşünüp de değerlendirecek halleri kalmamış...
Can bu! Öyle, havadan muhaliflik uğruna farklı fikirler serdedilemeyecek kadar ciddi bir konu. Kime anlatabilirsek!
O değil de, bu konuda birebir örtüşen birini okumak, iyi geldi. Şükür!
Selâm ile...
Not: Daha doğmamış, kendini savunamayacak kadar minicik bir "can"a, tam tekmil donanımlı, kasten ve taammüden, iştirak halindeki şiddet ve cinayete HAYIR! (Cümle biraz düşük oldu, ama heyecana veriverin!)
Ya sayın yazarım benim anlamadığım ya da anlayıp da sinir olduğum ne biliyomusun ..
Valla devlet de insanlar da öyle kanıksamışlar ki...
Sanki "TECAVÜZ" kadın için muhtemel yaşam renklerinden olabilir olaylardan biri gibi konuşuluyo...
"kadına tecavüz" denildi mi kimse şaşırmıyo..
"eeee ne olmuş" deniliyo.
kızdığım o...
tecavüz edeni bahçıvan makası ile düzeltip topluma kazandıracaksın bence..
yeminlen öyle yapardım.
hem toplum gözünün önünde bir numune-i hal ile ders ve ibret almış olur
hem de toplumumuz bir ipne daha kazanmış olur ..
bakınız her iki koşulda da topluş kazançlı çıkıyo...
bence bu "TECAVÜZ" hakkında ileri geri konuşup kadınları hiç'e sayan ,aşağılayan adamları iyice tecavüz hakkında bilgi ve tecrübe sahibi yapmak lazım..
onun için de iyi bir tecavüzden geçmeleri konu hakkında sağlıklı ve hakkaniyetli kararlar alabilmeleri için elzemdir.
Nasıl procemi beğendiniz mi?
Bi düşünün bu konuda kanun yapıcıyı önce iyicene bi eğitimden geçiriyosun ki kanunu kallavi yapsın.
Haa..yapmasan ne olur ..ahan işte böyle dalga geçer.
Bence bu proce tutar.
Hem tutar hem de toplumşal kokoresiontal manada faideli olur.
Saygı ile.
Esma KAHRAMAN
erolabi
yani ödül diye ceza da veriliyor..
ceza diye ödül de...
ödüllendirlmemeli hatta bazı ksımları öldürümlemeli..bence...
"Aheya kumwo wateta Alllaah" yani;"Ben bilmem kocam bilir diyen kadından kork, aman Allah" derler Kızılderililer...
Bir de " Owoooo hankakowoooo" yani "anaaaaaaa... kiminkisi" derler
Bie tek kadınlara sormadıklarından bu konu hakkındaki fikirlerini bana da sorabilirler diyerek bazı çalışmalar yaptım.
Bir kere "tecavüz" denilen rızasız ve cebri durum neticesinde hamile kalıp kalmamak kadının elinde değil.
Bir de bu tür yasaklamalar hani gıdada "merdivenaltı" denilen sağlıksız üretim gibi kürtajda da "merdivenüstü" kaçak ve uzman olmayan insanların elinde bebeklerin ve annelerin telef olmasına sebep olacak.
Burada anladığım " kadın umurlarında değil" hiç kimsenin.
Bebek de ...
Akşam evde konuşulan sabaha kanun olup geliyor kucakımıza.
Hamilelik süresinin de 9/15 den 6/45 e çekileceği söyleniyor.
A ... bak bu iyi olur.
Bir de cinsiyet doğumdan üç yıl sonra belli olacakmış.
Yani doğan bebeğe bakılacak.Üç yıl içinde bi i.....lik yaparsa traveşti, adam gibi durursa erkek. diğer hallerde kız olmasına karar ve icazet verilecekmiş.
ben başkasının yalancısıyım ,dükkanı yeni açtım.
İyi bayramlar sayın yazarım.
Esma KAHRAMAN
tecavüz elbette bi kadının başına gelebilecek en kötü şey ve tecavüzcüden hamile kalmak...
her ne olursa olsun ilk fırsatta bunun cezasını bebeğe kesmek... hiç adil değil...
İyi bayramlar Sayın Yazarım...
Annenin sağlığı tehlikedeyse ve bebek engelli doğacaksa aile engelli bir çocuğun sorumluluğunu alamayacaksa kürtaj ancak bu şekilde olmalı diğer türlü bende karşıyım o bebek ana rahmine düştükten sonra canlıdır ve bir insandır ve yaşama hakkı vardır.
Allah verdi lafına da gıcığım 21.yüzyıldayız televizyon var internet gazeteler ve her yerde aile sağlığı ve aile planlaması gidip korunma yöntemlerini öğrenirler tembelliklerin den ve ihmalkarlıklarından hamile kalıyorlar ve ya kürtaj yaptırıyorlar yada bakamayacakları çocuklar doğuruyorlar.
En başta Allah korkusu olacak ben bir kadın tanıdım 8 tane kürtaj yaptırdığını gülerek anlatıyordu. Duyduğum da kanım donmuştu.
tebrikler
sevgiler saygılar
Esma KAHRAMAN
'bebek engelli doğacaksa' onun yaşam hakkını elinden almak yine hiç adil değil. akraba evliliklerinden başlayıp kan uyuşmazlığı alkol sigaraya kadar uzanan bir yol...
herşeye rağmen bebek engelliyse o bebek doğar... doğmalı...
Sevgiler Sayın Yazarım.