Kemalce mektuplar-3 /Düzenli Mahkeme-i KÜBRA dayız..herdem cezadayız.
Tarih:21 Aralık 2011 Çarşamba 10:03:56
Selam hocam
Ya Latifun Ya Latif..... arınma duası ve Ve ’terzuku men teşau bi ğayri hisab’la başlayan 5 li zikire devam ediyorum.
Ayrıca yazılarınız arasında bulunan namazla ilgili kısımları okudum.
Tekbir bitmeden elleri kulaklardan ayırmıyoruz.
Kıraat bittikten sonra elleri salıp tekbir getiriyoruz ve sonra rükuya gidiyoruz.
Rükudan kalkınca secdeye gitmeden ayakta az bekleyerek tekbir getirip secdeye gidiyoruz.
secdeden kalkıp otururduktan sonra tekbir getirip, az bekleyip ikinci tekbiri kıpırdamadan çekip sonra secdeye gidiyoruz.
Hocam bütün bunları uygulayınca namaz biraz daha ağır kılınıyor.
Tek sıkıntı cemaatle namaz kılarken oluyor. hocalar genelde tekbiri rükuya giderken, secdeye giderken hareket halinde getiriyorlar ve tekbir ya rükuda yada secdede bitiyor veya baş secdedeyken tekbire başlıyor, oturuncaya kadar sürüyor. Hocaları uyarma şansımız yok, onlara tam da uyamıyorum. Benim rüku ve secdelerim hocaları biraz geriden takip ediyor.
Sünnetleri kılarken bir sıkıntı yaşamıyorum.
Hocam sağ ayakta ene hayyün ene muhyün... zikrini tavsiyeniz üzerine bıraktım ve gördüğüm rüyalar azaldı.
her gece en az 2-3 rüya görüyordum şimdi bir defa veya gün aşırı rüya görmeye başladım.
İki gün önce gece rüyamda;
harabe, dağınık ve karanlık bir eski evin içinde mavi kağıt ambalaj içinde iki tane ampül buldum. İyice kontrol ettim sağlam ve kullanılmamış ampüllerdi.
Yine dün akşam rüyamda;
Bir fırıncının yanında işe başladım çok sıkıntılıydım hem korkuyordum hemde sıkılıyordum. Fırıncı büyük bir kazanda çok parlak ve temiz bir hamur yoğurdu ve bir kazan hamuru eline aldı bende peşine takıldım toprak ve çamurlu bir yoldan onu takip ederek biraz yüksek bir tepecikte toprağın üstüne serdi. Hamur çok temiz ve beyaz görünüyordu. Ben oradan ayrıldım bilmediğim bir kasabaya geldim.
bir sokakta dururken çok kalın kayın tomruklar yüklenmiş bir tır yanımdan geçerken tomruklardan bir tanesi yanında bulunduğum evin kenar duvarlarına çarparak dik olarak yere düştü. tomruklar tırın üzerine çok iyi istiflenmişti. bir tanesi benim önüme düştü. biraz korku ve ürpertiyle uyandım.
Hocam inşallah hayırdır.
İhtilaçlarla ilgili kısımları ağır ağır anlayarak okumaya çalışıyorum.
Hocam zikirlere başlayınca insanın imtihanı da ağır mı oluyor?
Bazen nefsime hakim olamıyorum ve haşa Allah a küsüyorum. Bu durum bana sıkıntılı olduğum zamanlarda genelde senede 2 defa geliyor. Neden bana yardım etmiyor diye küsüyorum, sonunda büyük pişmanlık yaşıyorum.
Yazılarınızın benim için büyük bir şans ve lütüf olduğuna inandım.
inşallah bu yolda ilerlemeye ve netice almaya çalışacağım.
Selametle kalın hocam
Tarih:21 Aralık 2011 Çarşamba 13:24:24
RE:Selam................
Allahın selamı ve rahmeti,bereketi üzerinize olsun Kemalce;
Cemaatle namaz kılarken imama harfiyen uyunuz..Ferdi namazlarınızda ise tarif edildiği üzere kılın..Namazı şefaat dilenip durduğumuz efendimizin huzurunda kılsaydık,nasıl kılardık dersin..
namaz her hareketi ile hikmet dolu, bize armağan bir mucize ibadet şeklidir ki,kılanı miraca çıkaracak,ademlikten insanlığa terfi ettirecek bir yol,yöntemdir..Bir yerinde hata olsa bütünlüğü kaybolur..allah’ın ve meleklerin dikkate almayacağı, nefaseti,kimyası bozulmuş,fesata karmış bir nimet halini alır..
Elinizdeki bilgisayarı kullanırken bir yanlış tık yapsanız umduğunuz dosyaya ulaşamazsınız değil mi.
tekbirler tam yerinde, tespihler uygun efalli yaparken ve bilinçle yapılmalı,kıraatlerimiz de ihtiyaç duyduğumuz veya güncel konularda olmalıdır..Mesela;
kadir gecesinde kadir suresinin okunması,
münafıkların arasında kalıp kendimizi onlarla sürekli tartışmakda bulduğumuzda ’kul ya eyyühel kafirun’suresini,
kalbimize sürekli nefsin ve şeytanın saldırısı olduğunda,kararsız kaldığımızda ’ elemtere keyfe feale..’suresini okumalıyız..
Allahın varlığına birliğine dair vesveselere maruz kalanlar
’İhlas suresini,
Dağınık,disiplinsiz ve tembel olduklarından endişe edenler,’elemneşrahleke...
’suresini,kendilerinde büyü sihir vb durum olduğundan yahut çok hasetlendiğini,nazara sık uğradığını zannedenler,’ ihlas,nas ve felak surelerini çok sık okumalıdırlar.
Namza niyaz yeridir..
rahmete ihtiyaç duyulduğunda rahmet ayetleri okunmalı,toplumda veya kişide hastalık olduğunda şifa ayetleri sık okunmalıdır..
Özetle namaz,her derde deva dua makamıdır..
Borç ödeme yeri değildir.
İhtiyaç giderme yeridir.
Farz demek,dünya hayatı ve ahiretin kazanılmas içinı,sağlıklı ve mutlu yaşamın temel taşlarıdır., olmazsa olmaz iyilikler, akıllı insan için kılavuz şifrelerdir..
Yasaklar ise yapıldığı taktirde hayatımızı cehenneme çevirecek ’tehlike’ işaretleridir...
Allaha karşı borç alacak ilişkisi değildir..alacaklı olanlar muhtaçlardır..haşa allah ihtiyaç sahibi değildir ki bizden alacaklı olsun.O ganidir..kullarının ne ibadetine muhtaç,ne ihanetinden zarar görücüdür.
cehennem onun sıfatıdır..dileyen içine girip dilediği kadar misafiri olabilir..Olup duruyorlarda...olmadı / yetmedi,herşeyi istiflerim ...cehennemleri bile kendilerine yetiyor.
Cenneti de onun sıfatıdır,dileyen gelir nimetlerinden hamd ve şüker içinde istifade eder.Görür ki herşey allahın taktir ettiği bir ölçü dahilinde dağıtılmaktadır..gelince şükreder,gecikince sabreder ama hep zikir halindedir,şükür halindedir..
O kendisinden razıdır..ille de cennet ehli olarak yarattığı adem ve soyuna, merhametinden dolayı, nasıl hareket ederse yolu nereye çıkar, bildirmiş,sıfatlarının birbirini hakkıyle tanımasını istemiştir.
Bilnmekliğin gereği olarak iki denizi birbirinden ayırıp,sonra da salıvermiştir.
Acıdan tatlıyı,tatlıdan acıyı,mayhoşu yaratmış,,
Ölüden diriyi diriden ölüyü çıkararak kudretini göstermiş,
seyre dalip hayrete düşmemizi,kullukta bulunmamızı dilemiştir.
Yarattığı yerlere ve göklere ’isteyerek ve istemeyerek geliniz’ demiş ,
isteyerek geldik demişlerdir..başka sansları ve güçleri olmadığını görmüşler..
kimi hemen, kimi canı yandıktan sonra mutlaka geleceklerdir.....
O bulduğun sağlam lambalar;
Yakında şimdiye kadar kullanmadığın gönül gözünün lambaları olarak yanacak inşaallah.yeterli arındıktan sonra,çöplüğe attığın lambalara iletişim elektiriğini allah verecek..Nur görmeye başlayacaksın.’’Allah inananların velisidir,onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır’’ ’’ O allah alemlerin nurudur..Nur içinde nurdur..’’ ’’Nurun ala nur-nur üzerinde nurdur’’
fırıncıya yolun düşüp tepelere tırmanman ise rızık kapılarının açılmaya başladığını,işlerinin çok yakın zamanda kolaylaşacağını işaret eder, inşaallah.Yani zikirlerin duyuluyor cevapları hazırlanıyor..yakında zahir aleme tecelli eder.Ve san ayrılmış olarak yaratılan o rızkın sana ulaşmasını kimse engelleyemez..Sen o rızıktan kaçsan gelir seni bulur..Sabret,dua et..
tevekkül et..ama duadan sonra..
dua ;
yolda belde aklına gelince yarı isyan halinde dilinin ucuyla ettiğin değildir..şu anda yaptığın gibi ciddiyetle Divanda el pençe,ağlayarak sızlanarak,kul olduğunun farkına varark halini arzetmektir ki kabul edilinceye kadar istemektir.
ne kadar ekmek o kadar köfte..
kaç kere ya rezzak dediysen torbadan o kadar çıkacaktır.
Yakın çevrenizden veya komşunuzdan bir yaşlı kişinin vefatına şahit olabilirsiniz..Taktir,öyle olursa, eceli müsemma ile ahirete intikal edecektir.
Yahut hasta bir yetişkin varsa iyileşecek yeniden ayağa kalkacaktır..en doğrusunu Allah bilir.
Zikirlere başlayan insanlarda yorgunluk olur..eskiye nazaran daha fazla tefekkürlü,biliçli ve iyi- kötü,
haram- helal ayırmak üzere bir takım çabalar oluşur..Bu da alışmamış nefise ağır gelir.
zamanla geçer.
Ayrıca allah’ iman bilinci geliştikçe ve her halimizin görülüp,işitildiğinin,kayda alındığının farkına varıldıkça,yaptığımız her hareketin ve söylediğimiz her sözün bizi doğrudan etkilediğini anlayınca,gafil nefislerimiz korkmaya başlar..
yanlış yapmaktan,
namazımızı kaçırmaktan,
gönül kırmaktan,
dostların beklentilerini,sevdiklerimizin ihtiyaçlarını karşılayamamaktan,
en çok ta Allah’ı gücendirmekten korkmaya başlarız..
Esasında hayatı doya doya yaşamak ancak çocuklarla- gafillerin,ahmakların işidir..
Hayat,
aklı başında olanlar için,imtihan salonunda geçirdiğimiz bir küçücük zaman dilimidr..
ya geçeceğiz ya kalacağız..
Üstelik an be an mahkeme-i KÜBRA dayızdır...
ya tevkif edilecek ya salıverileceğiz.
Ya yarın öleceğiz
ya yüz yıl yaşayacağız..
yarın öleceksek iman lazım,
ihtiyarlayacak kadar yaşayacaksak mal, mülk-dost, ahbap lazım,öyle değil mi..
hangisine ya rabbim..
kime, neye öncelik vermeliyim..
yardım etmezsen ben bu imtihanı başaramam mevlam..
sen merhametlilerin en merhametlisi,kerim olan mevlamızsın..
bize yardım et,
kafirlere karşı bizi destekle..
Şeyetanın çeldirmesinden,
nefsimin yanıltmasından,kötü arkadaşın fitnesinden,
insanların ilah edindikleri herşeyden san sığınırım..
hatalarımı bağışlamaz,yolumu aydınlatmazsan iyilik yapmaya zaman bulamam..
Suçlarımdan doğan cezalarımı affet ki geleceğe dairm mal mülk edinmeye,cennete dair gayret edip ibadet etmeye vaktim olsun..amimn.
dememiz gerekmez mi.
Söyle lütfen nefsim bunlar.... ..doğru.... değil mi..?
Bütün bunların farkına varan,az buçuk uyanan nefis çooooooooooookkkk korkar..
’’Allahtan en çok alimler korkar’’ayet..bu demktir ki en az cahiller korkar..
o nedenle hikmet ilminin ilk kapsı korku kapısıdır..O’Nun; kendisi bildiği BEN ine şah damarından daha yakın olduğunu idrak edince NEFİS’in oturuşu,kalkışı değişir...değil kötü davranmak,kötülüğün fikrinden rahatsız olurda estağfirullahhhhhhhhhhhhhh tespihi göz yaşları içinde çekmeye başlar.
Nefinin cüzzlüğünün,yaratıcının KÜLL üğünün farkına varır ürperüir..
ALLAH’u EKBER. ALLAH’u EKBER. ALLAH’u EKBER.
Ben o dönemi yaşarken şu beyti mırıldanmıştım kendimden kendime..
’hayatı sade zevk sanma yaşanacak,
o bir yüktür aynı zamanda taşınacak’
Yeniden görüşmek üzere..
selam es selame
kemalce ( 12/21/2011 )
---------------------------------------------
hocam;
Uykuya dalarken sağ tarafa yatma ile ilgili merak ettiklerim var.
yazılarınızı okuduktan sonra yaklaşık 1,5 aydan beri geceleri hep sağ tarafıma yatıyorum. kendimi böyle alıştırdım bazen düz, yüzüm tavana yatıyorum.
daha önce bilmeden hep sol kol üzerine yatmayı alışkanlık haline getirmişim. hakikaten sol kol üzerine yatmak umutsuzluk ve bunalıma sebep oluyor.
Fakat ihtilaçla ilgili yazılarınızı okurken bazı kısımlarda sol kol üzerine yatmak öneriliyor.
Örneğin; alt çenenin seğirmesinde çok sol devri yapmış yada çok sağ kol üzerine yatmış olabilirsiniz diyor.
Yine yatarken elimi göğsümde birleştirmemeye çalışıyorum. Yani kadınların namazda bağladığı gibi yapmıyorum.
Hocam yatarken erkeklerin namazda göbeklerinin üstünde bağladığı gibi bağlasak bir sakıncası olurmu ?
Hocam yine sizden ricam var
Tam 26 yıldır sigara içiyorum çok denemem rağmen bir türlü bırakamadım. Niyetlenip 15-20 gün bıraktığım oluyor fakat sonunda yine başlıyorum.artık bu illetten kurtulmak istiyorum.
selam ve dua ile
Tarih:21 Aralık 2011 Çarşamba 11:18:35
selam ve bereket sizinle olsun..Kemalce kardeşim.
Yatarken sağ yanına, sağ elini yüzüne koyarak yatmak sünnettir.
İhtiyac duyarsanız gece melekler sizi solunuza da döndürür.
Sol yanına yatmanın da yeri gelir.hasta olduğunuzda yani enfeksiyon, grip,üşüme hallerinde solunuza yatarsınız, vücut hemen ısınır.titreme kalkar,safra geçer..
sağlıklı iken sağ yanınıza yatınız..Sırt üstüne yattığınızda sağ el ile sol elinisi tutabilirsiniz ama sık yapmayın..dah çok sıkıntılı dönemlerde yapınız.
sol yanınıza yatarken elinizi başınızın altına koymayınız..sol elinizi sol yüzünüze uyanıkken de koymayınız..esef edersiniz.herşeyi kötü yanından görür,karamsar olursunuz..yani sürekli kötümser senayolar yazarsınız..
sol el her daim celal ulviyeti davet eder..yani olumsuza proğramlı melekler sizi yönetip, yönlendirmeye başlarlar..sol yanınıza yatarken kolunuzu boyun hizasından sağınıza rahat edecek şekilde alırsanız iyi edersiniz..söylediğim her şeyin hikmette bir sebebi var..
herşeyi birden anlatmak,anlamak kolay değil..
siz şimdilik güvenerek uyun
zamanla sebebi size izah edilir.
cemaatle namaz kılarken sorumluluk imamdadır..
siz imama uymakla mükellefsiniz..
hikmet ehli zamanla cemaatten uzaklaşmaya başlar..sebebi bu ve benzeri sebeplerdir..kınanmayacağınızdan eminseniz,tepki çekmekten çekinmezseniz cemaata az katılırsınız..ama katıldığınızda hoca efendiye uymakla mükellefsiniz..
Rahmet zamanlarında sol kol üzerine yatılır..bulutlar aşırı derecede aşağılara inip,sis oluşturduğunda, yağış kesilir..O zaman tekrar sağ tarafa yatılır....
insan vücudu kimyayı hikmettir..
sol sıcağı,
sağ soğuğu temsil eder.
sağınız semaya dönükse yer ısınır..aksi halde tersi olur..herşey hikmettir.
elinizi namazdaki gibi bağlı tutmak namaz dışında da çok iyidir..cemal ulviyetle celal ulviyeti bağlamak semadan cemalı davet eder..ancak rahmet zamanında bu yapılmaz.şiddet olursa yani yağışta şiddet olur,dolu yağarsa bunu yapmak bilenler için farz halini alır..
yani her hareketinizle ve sözünüzle melekleri bir iş ve oluş ile meşkul edersiniz..meleklerin secde etmesi demek halife olan Adem’e itaat anlamına gelir.
hayır söyle hayırla karşılaş..
iti anarsan sopayı eline al ..atalar sözü hikmetin özüdür.
’’Yerin kulağı vardır’’ demek, meleklerin duyduğunu şeytan da duyar ve gider uygun birisine fısıldar o da tellal olur herkese duyurur, demektir.
’’kelin ilacı olsa başına sürer’’ hesabı ben de sigara hastasıyım..
bağımlılık..
171 arayın size yardımcı olsunlar..benim gibi yaşlılara ilaç vermiyorlar..bedenen bağımlı olduysanız vücut onsuz kaldığında feleğini şaşırıyor ..tam bir uyuşturucu nöbeti tezahür ediyor..52 gün bıraktım,doktorların emriyle geri başladım..içine düştüğüm durumdan o illeti alarak kurtuldum..
tiyaki kelimesinin anlamı ’’bağımlı ’’ demektir.bünyeden bünyeye değişiklik gösteriyor..ben başaramadım..
yürüyüş yapın zararını azaltın.
selam ve dua ile.