- 24 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞA-DER VE ETKİNLİKLERİ
YAŞA-DER VE ETKİNLİKLERİ
Bu haftaki köşe yazımı kurucusu ve genel başkanı olduğum YAŞA-DER (Yazar Şair Ve Sanatçı Dernekleri) ile ilgili yapmış olduğumuz etkinliklere, Antoloji, şair ve şiir ilişkilerine ayırmak istedim.
Konuya antoloji ile başlarsak antoloji; genel anlamıyla aynı tür eserlerin bir araya getirilmesi ile oluşturulan eserlerden oluşan oluşumun adıdır.
Şair; yaşadığı dünyayı, olayları ve insanları herkesten farklı algılayan toplumun gelişmesi ve değişmesinde önemli rol oynayan öncü kişidir şeklinde ifade edilebilir.
Şiir ise; az sayıda sözcükle çok anlamlar aktarma gücüne sahip ifade şeklidir. Şiirde, ima ve anlam yoğunluğu esastır. Okuyucu bu duyguyu her dizede kendini bulmalı.
İnsanlık tarihi boyunca geniş kitleleri peşinden sürükleyen şahlar, padişahlar, imparatorlar ve liderler de şiirin etkin gücünden yararlanmışlar. Şiirin etkin gücü sayesinde egemenliklerini uzun süre sürdürebilme olanağını bulmuşlar.
Bu kategori içinde yer alan şairler; şiirleriyle egemenlere biat ederek kalemlerini egemenlerin çıkarlarına uygun kullanmışlar. Bunlar en basit ifadeyle, kiralık kalemler konumuna düşenler şeklinde ifade edilebilir. Günümüzde bu konumda yer alan şair , yazar ve sanatçılar varlıklarını maalesef devam ediyor.
Bunun yanında her türlü zulme karşı şiiriyle tavır alan şairler, şiirleri ve onurlu duruşlarıyla ezilen halkların yanında yer alarak gönüllerde taht kurarak günümüze kadar varlıklarını devam edebilmişler.
Bu kategoride yer alan yazar, şair ve sanatçılar, zaman-zaman da egemenlerin baskı ve zulümlerine maruz kalmışlar. Kimi zamanda yılarca zindanlarda yatmış, yerlerinden, yurtlarından sürgün edilmiş, kimi zamanda da faili meçhul şekilde katledilerek çeşitli bedeller ödemişler. Ama asla biat etmemiş, muhalif saflarda yer edinmişler.
Şiir karanlıkları aydınlatan güneş etkisindendir. En zor dönemlerde yol gösterici olur. Karanlığa ışık tutar. Umutsuzluğa umut olur. Dik ve onurlu bir yaşamanın önemini kavratır. En zor anlarda bile bütün algılarımızı aynı anda harekete geçirme gücüne sahiptir.
Şiir antolojileri, şairler için bir ‘başarı belgesi’, ‘nişan’; okurlar için önemli bir kaynaktır. Antoloji hazırlamak zor, ancak değerli ve anlamlıdır.
Şunu rahatlıkla söyleyebiliriz; şiir ve antoloji iyi planlandığında değerli eserlerle taçlanabilir.
Bizler de YAŞA-DER olarak yazar, şair ve sanatçıları bir arada toplamak, antoloji şeklinde eserlerini bir araya getirmek, amacıyla bir araya geldik. Yola çıkarken amaçlarımız doğrultusunda şunlar hedefledik;
1 - Kısa vadede
2 - Orta vadede
3 - Uzun vadede gerçekleşmesini istediğimiz projelerimizi belirledik.
Kısa vadede;
Birincisi ; iki yılık gibi kısa bir sürede bugün itibariyle 3696 üye sayısına ulaştık. Elbette bu sayılara ulaşmak kolay olmadı. ’’Bir elin nesi var iki elin sesi var’’ anlayışıyla hareket ederek yürek yüreğe vererek bunu gerçekleştirdik. Her geçen gün biraz daha büyüyerek yolumuza devam ediyoruz.
İkinci olarak; kısa bir süre içinde, birçok ilçe ve yurt dışında temsilcilik oluşturmayı başardık.
Üçüncü olarak, Türkiye’nin çeşitli kentlerinde ikamet eden, şiir üreten şairleri ve eserlerini tanımak, bir araya getirerek tanışıp kaynaşmalarını sağlamak ve ürettiklerini bir arada Antolojide toplamak istedik.
Bu amaçla, ilk altı aylık gibi kısa bir sürede YAŞA-DER projesi gereği hazırladığımız ve her biri 20 şairden oluşan antoloji 1-2 ve 3 serilerini çıkardık. Bu serilerde yer alan katılımcılarla 25 Haziran 2023 tarihinde Ankara’da bir araya geldik.
Etkinliğimiz, yoğun bir katılımla büyük ilgi gördü. Bu sıcak ilgi okuyucular tarafından sıkça alkışlandı. Birçok katılımcı böyle bir etkinliğin keyfini ve mutluluğunu ilk olarak yaşıyordu. Doğrusunu söylemek gerekirse, ben de bu mutluğu yürekten hissettim.
Gündüz saat 11’de başlayan etkinliğimiz geç saatlere kadar devam etti.
Program gereği açılış konuşmasını günün anlam ve önemini belirten konuşmayı yaptım.
Konuşmanın ardından katılımcı şairler alfabetik sıraya göre sunucular tarafından her şairimizi bir dörtlüğü okunarak sahneye davet edildi. Davet edilen şairlerimiz kendilerini kısa tanıtarak birer şiirini okuma mutluluğunu yaşadı.
Şiirler okunduktan etkinliğe katılan şairlerimize YAŞA-DER ve Antoloji 1-2-3’e katmış oldukları emek ve değer için her bir katılımcı şairimize ONUR ÖDÜLÜ plaketleri verildi.
Son olarak şunlara vurgu yaptım; Bu başarı sadece benim başarım değil, bu başarı, her biri 20 şairden oluşan 3 antoloji serilerinde bir araya gelen 60 şairin başarısıdır. Her birine katılımcı dostlarımıza teşekkür ederek ikinci etkinliğimizin Mersin’de yapılacağına müjdeleyerek etkinliğimizi sonuçlandırdık.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.