- 83 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Din Kardeşliği
Din Kardeşliği
Allah Resulü Peygamber Efendimiz {Sav} Bir Hadisi Şerifinde Buyurdular ki; Birisi Doğuda, Diğeri Batıda Bulunan İki Kul Şayet Allah Azze ve Celle’nin Rızası İçin Birbirlerine {Birbirlerini Sevseler} Muhabbet Duysalar Allah’u Teala Kıyamet Günü Onları {Cennette Birbirine Komşu Kılarak} Elbette Bir Araya Getirir ve İşte Şu {Dünyada} Benim Rızam İçin Sevdiğin Kimse İdi diye {O Kullarına} İltifat Buyurur. (Beyhaki, Şuabü’l-İman)
— Allah Resulü Peygamber Efendimiz {Sav} Başka Bir Hadisi Şerifinde ise Şöyle Buyurdular; Mümin Kardeşinizi Çoğaltınız, Zira Kıyamet Günü {Kamil ve Salih} Her Müminin Şefaat Etme Salahiyeti Vardır. Akıllı Kimse Din Kardeşleri Edinmeli, Kara Gün Dostu Olacak Her Türlü Sıkıntısında Yardımlaşabileceği Kimselerle Gönülden Dostluk Bağları Kurmalıdır. — Evliyaullahtan ve Hadis Alimlerinden Muhammed Bin Vasi {Rahmetullahi Aleyh} Demiştir ki; Dünyada Yaşamak İçin Üç Sebep Kaldı.
1- Cemaatle Namaz Kılmak; Hem Cemaat Fazileti Kazanırsın, Hemde Namazında Bir Hatan, {Kusurun, Noksanın} Olsa Vebalinden Kurtulursun.
2- Kifayet {Geçinebileceğin Kadar Kazancın} Miktarı Geçimlik; Bununla İnsanlara Minnet Etmezsin, Fazlada Olmadığından Hesabı Kolay Olur.
3- Güzel Geçimli Anlaşabileceğin, {Sana Gönüldaş, Sırdaş, Gerektiği Zaman Yoldaş} Bir Din Kardeşi, Aile ve Akrabalarından Başka Dünyada Yardımcındır.
— Bu Konuda Abdullah İbni Mesud {Ra}; Arkadaşlarının Yanına Gelince Onlara “Sizler Benim Hüzünlerimin Cilasısınız”. Diyerek Bu Durumu Ne Güzel Söylemiş Tarif Etmiştir. Bir Kişinin Din Kardeşiyle Yaptığı Sohbetten Daha Kıymetli Bir Şey Yoktur, Onların Yokluğundan Daha Vahim Bir Hüzün Keder de Yoktur. (Dua ve İbadetler)
—- Rabbim! Bilerek Bilmeyerek Yaptığım Hatalarımı, Günahlarımı, Kusurlarımı, Yaptığım Cahillikleri, İşlerimde Yaptığım Bütün Aşırılıklarımı ve Benden Daha İyi Bildiğin Her Şeyimi Bağışla.
Allah’ım! Senden; Affını, Ayrıca Dinim, Dünyam, Ailem ve Malımla İlgili Hayır, Bereket, Afiyet Diliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.