- 212 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
bölgesel savaşta islamın haklılığı
1
’’ortadoğuda bölgesel bir savaşın yaşanma ihtimali.iran ve israil arasında yaşanan bir gerilim var tüm dünyayı ilgilendiren.’’ böyle bir mizanpaj vardı zihninde.kürt kanallarında önder aponun tecrit edildiği haberi vardı.onlarca nobel ödüllü kişinin apoyu tahliye etme haberide geçiliyordu medya haberde.amerikanın neyi amaçladığı belirsiz.insanların çoğunluğu adaleti arıyor emperyalizme karşı bir savaş için.faşizmin asıl nedeni emperyalizm değilmi.dünyayı bir pazara dönüştüren neo liberal ekonomi kimin güç kullanmasına imkan tanıyor.bunu açık bir şekilde görüyor insanlar.dinsel radikalizm için bir tehdit değil faşizan baskılar.ancak bunun sonuna gelinmiştir hamasın saldırısından sonra.islam ülkeleri kurtuluşu güç kullanımında görüyor emperyalizmle savaşı başlatmak istediğinden.cihat örgütlerine meşruiyet kazandırıyor islam ülkeleri.hamasın kuvayi milliliyeye olan benzerliğinden söz ediyor erdoğan.terör devleti israilin kendi topraklarından çekilmesi için savaşıyor hamas gibi örgütler.bunu hayata geçirmek hiçte kolay değil.mescidi aksada gösteriye izin verilmiyor.haberler doğruysa mescd-i aksa imamıda gözaltına alınmış israili lanetlediği için.insanları susturmakla çağdaşlık için savaşmak gibi bir erdemden sözdiyor netanyahu.iran resmi televizyonu savaş haberleri geçiyor.ancak son sınırına varılmıştır savaşa karşı durmanın.iran rusya ve çin gibi ülkeler bir blok oluşturuyor dayanışma adına.asya avrupa savaşına dayanmışken taraflar soy krımın tüm hızla devam etmesi.buda fazlasıyla bozuyor sinirleri.her ülkenin silahlanma gibi bir önceliği var.savaşa hazırlıkta tam teçhizatla zafer kazanmak gibi bir zorunluluk demek güçlü olmak gerekliliği.20.yüzyılda iki dünya savaşı görmenin tecrübesiyle haklı tarafta olmak gibi bir vicdanla savaşmakta gereklidir ülkeler için.çünkü insanları motive etmenin başka bir gerekçesi yok.her iki savaş içinde özgürlük ve ahlak için savaşılmış.güç kullanımı haklılık anlamına gelmiyor dolayısıyla.işte bunu açıklığa çıkaracak ilahi adalet.bunun örnekleri var tarihte.israil topraklarını geliştirirken müttefik ülkelere güveniyor açık bir şekilde.dost ve müttefik ülkeler için islamın bir tehdit olması asırlaca süren bir dayanak.hristiyan inancında islamın tek kötülük nedeni görülmeside savaşlara yol açmış tarihte.11 eylülden sonra yeni bir haçlı savaşı yaşanacaktı.bunun hazırlığındaydı amerika ve ingiltere gibi ülkeler.çeşitli bahanelerle bop planı devreye girdi sınırların değişmesi için.
2
habertürkte savaş stratejileri tartışılıyor geceyarısı haber bülteninde.savaşı durduracak tek gücün türkiye olması.bu konulara değiniyor özcan tikit.islam ülkeleri türkiye desteğine güveniyor özcan tikite göre.sunucu türkiye hangi adımları atacak sorusu için veysel ayhanın kanın durması için israilin saldıriya son vermesi gerektiği.hava saldırıları savaşın kaderini değiştirirmi sorusuna yanıt arıyor veysel ayhan.türkiye kalıcı bir barışın sağlanmısını temin etmeli sözüyle tamamlıyor konuşmasını.arif keskin türkiyenin gücü sınırlıdır görüşünü paylaşıyor.islam ülkeleri bir birlik sağlıyamıyor arif keskine göre.bunun nedeni bir bilinç yokluğudur ortaklaşa hareket etmeyi engelleyen.program sona yaklaşırken son görüşlerini alıyor sunucu konukların.ozcan tikit gözlemlerini açıklıyor ortaya çıkan manzaraya bakarak.her an bir çatışma yaşanacak görüntüsü veriyor oluşan hava.amerika desteğini vermiyor açıkça özcan tikite göre.netanyahunun kongrede alkışlanması bir şekilde açıklıyor tavrını.veysel ayhan bir nefretten sözediyor cihatçı örgütlerin neden olduğu.iranın bir devlet geleneği var diğer ortadoğu ülkelerine nazaran.israil tüm bölgeyi çatışmaya sürüklerken bu savaşın çok daha şiddetli olacağı kesin.arif keskin iran için nasıl bir beklenti oluştu dünyada sorusu için stratejik bir açıdan bakıyor savaşa.tabiki güç kaybetmek psikolojik savaşla başlar bu konuyu ciddiye almak açısından.
YORUMLAR
onca yıl, bedel ve hikaye derken
hala anlamadıksa EMPERYALİZM denilen aygıtın kuyruğunu tutup yada kucağına oturarak ne devrim ne ilerlemenin hayal olduğunu ya bu günkü ülkeye çıkar yol, yada kendinden vazgeçip ne denilerse yapmalara elbet.
israil'e girmekten bahsedip kandil aha buradayken
yiyeni var mı bilmem içinizde demode bu saçmalıkları...
eyvallah.
nedim demirbaş
düşünceden sanata nasıl bağımsız düşünce yıkıyorsa cehaleti
hürriyete aşık olmanın erdemi değilmi faşizm için direnişler.
Öncelikle apo politik bir lider değildir. Alalade, sıradan bir terörist başıdır. Hamas lideri kadar buram buram Lawrence tohumu ekilmiş bir ideolojinin harcanabilir bir unsurudur. Bizim olmayan bir savaşın içine çekilelim diye 17 milyon mülteciyi sınırlardan içeriye soktuk. Olmadı yine... Bu Türklerin ikinci damarı kuvvacı ruhu. Oluyor mu? Olmadı yine. Tahmin edilmeyen bir direnç gelişti. Biz asimile etmeye çalıştıkça bu Türklük ezilmedi. Dini dayayalım burunlarına. Oluyor gibi ama tam da değil. Starbox basıp sosyal medyadan cihad yapalım. Cuma hutbesine kılıçla çıkalım. Bu Türkleri içinden çıkılmaz bir savaşa bir şekilde sokalım.Olmuyor mu? Olmaz. Neden mi? Bu kan yine o kandır!
Sevgilerimle...
nedim demirbaş
hainlik değil anlatmak istediğim
kültür dünyamız için yeşertmeliyiz umudu
karanlığın en koyusunda bile
dertte ve tasada ortak olmanın erinciyle yaklaşmak insanlara
halkın uyanması için başlamak gönül saltanatında en renkli rüyalara dalmak için başetmek korkularla.
[email protected]
bu benim e-posta adresim.
benimle tanışmak isteyenler için.