- 154 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
gerilla savaşından sonra
1
pkknın kürt halkına kazandırdıkları.bu konuda direnişin ne anlam ifade ettiği bir halkın uyanışı için.türkiye bu hareketle 80li yılların başında tanıştı.devrimci bir hareketti başlangıçta.kendi bayrağı ve yönetim kadrosuna sahipti ayrılıkçı bir öegüt olma gerçeğiyle.40 yıldır faşizmle savaşını sürdüren örgüt için avrupada taraftar toplaması zor olmuyor.bu uyanış siyasal mücadele demekti aynı zamanda.pkkya göre bütün halklar direnmeli faşizme karşı.artık dağlarda gerillanın savaş vermesi mümkün değildi stratejik açıdan.türkiyenin bu partiye karşı tavrı açıktı.bağımsız kürdistan her zamankinden yakındı örgüte göre.önder aponun tecrit edilmesi örgüt için çözülme anlamına gelirdi yoksa.örgütün ideolojik bir dayanağı olması sempati topluyordu diğer partilerden.türkiyede marjinal solun açmazıdır halka ulaşmak.bunun en önemli nedeni faaliyet alanı daralmış olması partilerin.türkiyenin kuruluşunda vardı jakoben siyaset.hiç bir konuda özgürlüğü yoktu muhaliflerin.mustafa kemal için bir başarıydı şeriatın prangalarından kurtarılması halkın.aslında devrimlerle çağdaş yaşama uygun bir inancın varlığı demekti laiklik.ancak aydınlar için kolay değildi yaşam irtica tehdidine karşı.27 mayısla demokrast parti devrine son verildikten sonra solun yükseldiği görüldü türkiyede ancak devlet devrime fırsat tanımıyordu söz konusu rejim olunca.kürt hareketi çıkış nedeni olarak gösterince ayrımcılığı.pkknın kuruluş amacı anlaşılır bir şey demografik yapının devlet tarafından oynanmasıyla.ayrımcılık özgürlük arayışıyla karşılık bulunca toplumda.90lı yıllarda devletin verdiği yanıt katliamlarla anılır olmuştu kürt halkının yoğun olarak yaşadığı bölgelerde.aponun yakalanması yılgınlığı düşürünce örgütü.kominizmin çöküşü emperyalizmi güçlendirdirmişti tüm dünyada.örgüt bu çıkarcı devletlerin eline geçmişti bu tarihten sonra.tabiki türkiye hareketi haklı bulmuyordu herkesin eşit yurtaşlıkla bağlı olduğu devletin federatif yapıya izin vermemesiyle.türkiye bir çok halk için varlık alanı demekti ülkenin tarihsel gerçeğine göre.belkide bir gerileme yaşamıştır örgüt.
2
terör tüm dünya için bir tehdit demekti 10 yıl öncesine kadar.türkiye göçmen gerçeğiyle karşılaştı son yıllarda.güneyinde bir kürt devleti kurulmasına izin vermeyeceğini deklare etti ilgili tüm ülkelere.çünkü pkk siyasi bir hareket değil türkiyenin bölünme amacına hizmet etmekle.türkiyenin geçmişte yaşadığı bir handikaptı imparatorluğun dağılması.bu nedenle terörle güçsüzleşiyordu devlet.rusyanın benzer bir oyunla dağılmasıda emperyalistlerin oyunu demekti son terör eyleminden sonra.amerikayla dost olmanın sakıncaları vardı geçmişten ders çıkarmakla bakıca uluslararası siyasete.türkiye islamcı partilerin çıkarcı siyasetine teslim edilince.12 eylülle rahat bir soluk alan abd için can simidi demekti pkk gibi örgütler.büyük metropollerin rüyasıydı kültürle yaşamak gibi fırsatların elde edilmesi.yoksulluğun acı yüzü demekti metrolardaki kalabalık.bunların açığa çıkardığı bunalımlardan kurtulma ümidi.bu yoksulluk sanattan spora bütün gelişmelerin içindeydi artık.kendini şehre ait hissetmeyenlerin zenginlik umuduna kapılması.buda rant ekonomisini akla getiriyodu yalanla kirlenmiş havada.insdanlar şehir hayatından uzak durunca.esnafın kazanması alışverişe bağlıydı.bu nedenle bir kültür nesnesine dönüşmüştü insan.terör örgütleri ba karamsarlıkla taraftar toplayınca.insan hayatı kültürle anlam kazanıyorsa.aradığı estetik olunca çoğunluğun.elde etmenin bir aracına dönüşmüştü terör.ezgilerle beyin yıkamakta bulvar yaşamına anlam katıyordu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.