- 188 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MUTLULUK TEMEL İÇGÜDÜSÜ
MUTLULUK TEMEL İÇGÜDÜSÜ
Bazen temel içgüdülerimizi kendimiz oluşturur ve yönlendiririz. Çünkü içgüdülerimiz yaşam boyunca
Korku, kaygı, sevinç, öfke gibi, ikili ilişkilerimizde edinilmiş alışkanlıklarımızın bir neticesidir. Bu durum insanda bıçak sırtı gibi iki renkten oluşmaktadır. “Siyah ve beyaz.” Yani güvenirsin ve ya güvenmezsin. Ya samimisin ve ya değilsin. Ya saygılısın ve ya değilsin. Keza sevgi de öyledir. Ya seversin ve ya sevmezsin!
Güveni kaybedersen, samimiyeti,
Samimiyet göstermezsen, saygı görmeyi,
Saygı göstermezsen, sevgiyi,
Sevgi göstermezsen aşkı,
Aşık olamazsan, mutluluğu kaybedersin.
Ki bu hiyarerşi yok ise, ya insan değilsin ve ya duygudan yoksunsun!
Bu hiyarerşi basamaklarından her hangi birisi kırılmış ise, diğer basamaklara tırmanmada güçlük çeker, sorun yaşarsınız! Hele ki, bu basamaklardan birkaçı eksik ise bu durumda hasletleriniz olan, içinizde bir ukde olarak kalacak mutluluğa erişebilmeniz asla mümkün olmayacaktır!
Bu sebeple, yakın çevrenizde, ikili ilişkilerinizde zirve diye tanımladığım mutluluğa çıkacak hiyarerşi merdivenlerini oldukça sağlam tutmalı ve tırmanırken emin adımlarla tırmanmalısınız.
Asıl mesele ise, kişinin bu hiyarerşi basamaklarına adım atmadan önce özyargı yapması bir zorunluluktur!
Özyargı esnasında kendisine şu soruları yönelterek, öncelikle özgüven elde eder.
İşte o sorular;
1- Ben kimim? (Kendini tanıma ve konumlandırma.)
2- Mutluluktan beklentim ne? (Durum tespiti.)
3- Bunca kalabalıklar arasında işim ne? (Amaç belirleme.)
4- Omuzuma çarparak geçen onlarca insandan farkım ne? (Farklılık bilinci oluşturma.)
5- Onlar da benim gibi mutlu, ya da mutsuz mudur? (Farklılık bilinci oluşturarak mutluluğa giden ilk basamağa adım atmak.)
6- Arzu ettiğim mutluluğa ulaşabilmek için nasıl bir yol izlemeliyim? (Yol haritası planlaması.)
7- Mutsuz isem, mutsuzluğumun tek sebebi karşıdakiler mi, yoksa benim de payım var mı? (Mukayese.)
8- Ulaştığım mutluluğu, tek taraflı mı yaşamalıyım? Yoksa paydaşlarımla; eş, anne baba, kardeş, sevgili, partner vs. paylaşmalı mıyım!
Kendinize yöneltmiş olduğunuz sorulara doğru cevaplar vermeniz durumunda siz, özyargıdan, özbilince ulaşmış olursunuz. Yani ne istediğini bilen, bir o kadar da emin adımlarla hiyarerşi basamaklarını tırmanarak arzu ettiğiniz mutluluğu yakalamış olursunuz! Yeter ki bu duyguların edinilmiş alışkanlıklarla kazanıldığını ve edinilmiş alışkanlıklar olduğu için de olumsuzlukları bertraf edilebileceğinizden kuşkunuz olmasın! Nesnel olmayan duygularımızın birçoğu edinilmiş alışkanlıklarla kazanılır ve ya kaybedilir! Baş edemeyeceğimiz şey ise, genlerimize kodlanılmış olan, ruhsal durumlarımız ve ölüme engel olamayışımızdır!
Aşrı ilgi, ikili ilişkilerin kangrenidir!
İlk başlarda samimi duygularla gösterilen aşrı ilgi kulağa hoş gelse de, zamanla yerini vıcık vıcık söylemlere bırakır!
Bu yüzden ikili ilişkilerde; karşınızdaki kişiye hak ettiği kadar değer verdiğinizde, daha mutlu ve daha saygın bir ilişki yaşamış olursunuz!
#EfkanÖTGÜN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.