- 153 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Miraç'ta Peygamber Efendimize (a.s.m.) Hediye Edilenler
Mirac’ta ilk hediye edilen şey, insanlara ve cinlere maddi ve manevi çok faydaları olan dinin direği diye nitelendirilen namazdır.
Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselâmın miracı aynı zamanda bir örnek olduğundan kul bu miracı namazı ile yaşar. Kul namaz için tekbir aldığında artık, Allah ile arasında hiçbir vasıta kalmamıştır. Cenab-ı Hak’ka yönelip, aciz olduğunu ve O’ndan taleplerini bizzat bildirir.
Mirac’ta Cenab-ı Hak ilk olarak namazı elli vakit olarak emretmiştir. Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm ümmetinin buna güç yetiremeyeceği için, niyazı üzerine şu anki sayısı olan beş vakte indirilmiştir. Neticede her vaktin sevabını Cenab-ı Hak, on vakit üzerinden verdiğinden, yine elli vakitlik namaz kılma sevabı ihsan edilmiş olmaktadır.
Cenab-ı Hakkın ikinci hediyesi ise Bakara suresinin son iki ayetidir. Bu ayetlerde Allahu Teâlâ’dan gücümüzü aşan konularda yardım dileyebileceğimiz ve bizleri bağışlaması için nasıl dua edebileceğimiz öğretilmektedir.
Üçüncü hediye ise, muhkimât adı verilen, insanları cehenneme girmekten alıkoyacak büyük ve tehlikeli günahların bildirilmesi ve bunlardan korunmamızın istenmesidir. Bunlar şöyle sıralanmıştır:
1-Allah’a şirk koşmak
2-Sihir yapmak,
3-Haksız yere cana kıymak,
4-Fâiz yemek,
5-Yetim malı yemek,
6-Savaş meydanından kaçmak,
7-Zina ile ilgisi olmayan, Müslüman, namuslu bir kadına zina yapıyor demek.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.