- 164 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BARIŞ.
BARIŞ PEHLİVAN KİMDİR?
Barış Pehlivan, 10 Temmuz 1983 tarihinde İstanbul’da doğdu. Aslen Erzincanlı olan Pehlivan, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümünden mezun oldu.
Gazeteciliğe 2004 yılında Leman Dergi Grubu’na bağlı kültür sanat dergisi Kaçak Yayın’da muhabir olarak başladı. Bir dönem Karşı gazetesinde köşe yazan Pehlivan, 2007-2021 yılları arasında ise Oda TV.com haber sitesinin genel yayın yönetmenliğini yaptı.
Pehlivan, Türkiye siyasetine dair araştırma haberleriyle ve kitaplarıyla tanınıyor. Haberleri ve kitapları nedeniyle hakkında birçok kez dava açıldı. Bu davalar kapsamında 2011, 2020 ve 2023 yıllarında ceza evine girdi.
Gazeteciliğe Başlangıç
Barış Pehlivan, gazeteciliğe 2004 yılında Leman Dergi Grubu’na bağlı kültür sanat dergisi Kaçak Yayın’da muhabir olarak başladı. Buradaki görevinde bir süre sonra editörlük yapmaya başladı.
2006 yılında Karşı gazetesinde çalışmaya başlayan Pehlivan, burada da muhabir ve editör olarak görev yaptı. 2007 yılında ise Oda TV.com haber sitesinin genel yayın yönetmenliğine atandı.
Araştırma Haberleri ve Kitaplar
Pehlivan, Türkiye siyasetine dair araştırma haberleriyle tanınıyor. 2013 yılındaki Gezi Parkı protestoları sırasında yaptığı haberlerle dikkat çekti. Bu haberler nedeniyle hakkında birçok dava açıldı.
2014 yılında, Gülen cemaatiyle ilgili yaptığı araştırma haberleriyle de gündeme geldi. Bu haberler nedeniyle hakkında “örgüt üyeliği” suçlamasıyla dava açıldı.
2020 yılında, Türkiye’nin Suriye’ye yönelik askeri operasyonlarıyla ilgili yaptığı haberler nedeniyle hakkında “terör örgütü propagandası” suçlamasıyla dava açıldı.
Pehlivan, Türkiye siyasetine dair araştırma haberlerinin yanı sıra kitaplar da yazdı. “Sözde Darbe” (2016), “Sır” (2018) ve “Kırmızı Kılıç” (2021) adlı kitapları yayımlandı.
Cezaevi Süreci
Pehlivan, gazetecilik faaliyetlerinden dolayı hakkında açılan davalar nedeniyle birçok kez ceza evine girdi.
2011 yılında, Gezi Parkı protestoları sırasında yaptığı haberler nedeniyle 3 ay ceza evinde kaldı.
2020 yılında, Türkiye’nin Suriye’ye yönelik askeri operasyonlarıyla ilgili yaptığı haberler nedeniyle 1 yıl 3 ay cezaevinde kaldı.
2023 yılında, “istihbarat faaliyeti ile ilgili bilgi ve belgeleri ifşa etmek” suçlamasıyla 3 yıl 9 ay hapis cezasına çarptırıldı. Bu ceza, tutukluluk süresi göz önünde bulundurularak 1 yıl 9 ay olarak uygulandı.
Gazetecilik Ödülleri
Pehlivan, gazetecilik faaliyetleri nedeniyle birçok ödüle layık görüldü.
2013 yılında, “Gezi Parkı protestoları” haberleriyle “Gazeteciliğin Geleceği” ödülünü kazandı.
2014 yılında, “Gülen cemaatiyle ilgili” araştırma haberleriyle “Sınır Ötesi Gazetecilik” ödülünü kazandı.
2021 yılında, “Türkiye’nin Suriye’ye yönelik askeri operasyonlarıyla ilgili” araştırma haberleriyle “Toplumsal Araştırma” ödülünü kazandı.
Sonuç
Barış Pehlivan, Türkiye’nin en önemli gazetecilerinden biri olarak kabul ediliyor. Araştırma haberleriyle ve kitaplarıyla Türkiye siyasetine dair önemli bilgilere ışık tutuyor. Gazetecilik faaliyetlerinden dolayı defalarca yargılanmış ve cezaevine girmiştir. Ancak Pehlivan, gazetecilik mücadelesinden vazgeçmeyerek, Türkiye’de özgür ve bağımsız bir basının savunuculuğunu yapmaya devam ediyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.