- 555 Okunma
- 7 Yorum
- 2 Beğeni
Evlatlığa Nikah
Değerli arkadaşlarım deprem dolayısıyla acımız çok büyük ulusumuzun başı sağ olsun , acılarımızı paylaşarak azaltmalıyız , yardımlaşarak katkılarda bulunmalıyız , yaraları birlikte sarmalıyız , Kuran ın en büyük emri bu yani yardımlaşmayı emreder , ıskat düzenlemesi ile ilgili ayetleri okuyarak bu gerçeği görebiliriz tüm bu açık ışıklar varken kuranın emredici hükmü açıkken !
En çok üzerinde duracağımız konu kimsesiz kalan çocuklar . son anda Diyanetin sayfasında yapmış olduğu o evlatlık edinilecek çocuklar hakkındaki beyanı ! ne yazık ki bu deprem kadar acı verdi , insanlık adına utanç verici o açıklamayı şiddetle kınıyorum . Güya kimsesiz kalan çocukların evlat edinilmesi yada koruyucu aileye verilmesini destekleme adına bu kadar yavan , yanlış , sevgisiz , duygusuz , kuran da hiç olmayan bir kör kütük beyanatı kim ne amaçla yaptığını hala anlamış değiliz. İnsana ve insanlığa bir aspirinin sağladığı fayda kadar faydası olmayan diyanetin , 200 bin kadrosuyla orada yatıyor , neredeyse tamamı deprem kuşağında olan yurdumuzun böyle bir afette yardıma koşacak AFAD ile birlikte tüm kadrosu ise 6500 kişi , biz bu çocuklarla birlikte bu duruma ayrıca ağlamalıyız.
Evlat edine bilirsiniz ve isterseniz evlat edindiğiniz ile nikahta kıyabilirsiniz sözleri o sağ ve kimsesiz kalan çocukların başına düşmüş en büyük deprem taşıdır . Bir insan evlat edindiği bir çocuğu hangi ahlak ve hangi dini inanç vicdanı ile karı yada koca edinecek ? bunu insanlığa izah etmeleri gerek , ismi üzerinde evlatlık , Evlatlık edinilen çocuğu yaşında bir bebek yada çocuk bu sözleri yazarken neyi teşvik etmek istediler , bu dünyayı ve evrensel ahlakı salak yerine koyan allahın kulunun böyle bir söz yazamaya hakkı ve hukuku var mı , rehberimiz kuranı kerim in hangi ayetinde bir çocukla yada evlatlık edindiğiniz bir çocuğa nikah kıyılır diyor ,
Aklı başında kuranı okuyanlar lütfen bir düşünsün bizim okuduğumuz kuranda bu anlama gelecek bir ayeti kelime yokken bu açıklama nereden çıktı , diyanet bu açıklamayı yapmış ise ne amaçla yapmıştır ? evlat edinmeyi teşvik için yapmışsa bunun neresi teşvik ? bedava karı yada koca edinmek mi , eğer dini bilgileri olsun diye yapmış ise bu ahlaka , izana, insanlığa yakışmayan evlatlığa nikahta kıyabilirsiniz sözünün hangi dinde , hangi imanda olduğunu da kamu oyuna açıklamalıdır , herkesi saygıyla selamlıyorum ---
İbrahim Kurt
Antalya Melekler çiftliği
YORUMLAR
Gerçeklikten uzak ve tamamen çarpıtılmış bir yazı. Deprem bölgesine gittiniz mi? Ben, Elbistanlıyım, diyanet vakfı ve diyanet personeli ne iş yapıyor, ne işe yarıyor gidip yerinde görsenize. "Evlatlık edinen ile evlatlık edilene nikah düşer" (Yani, birbirine namahremdir) Sözünün neresi yanlış? Bu sözü alıp, evlatlığa nikah kıyabilirsiniz dendi gibi yorumlamak hangi akıl ve vicdana sığar? Evlatlık edinenle, evlatlık edilen birbirine akraba (anne, baba, amca, teyze, hala, dayı, kardeş vd.) değillerdir, dolayısı ile elbette nikah düşer. Bundan, evlatlığınıza nikah kıyın yada kıyabilirsiniz gibi bir anlam çıkarmak ancak sapkınların işi olsa gerek. Burada bir uyarı var ki bence yerinde bir uyarı, evlatlık edindiğiniz çocuklara karşı dikkatli olun çünkü onlar size, siz onlara namahremsiniz. Evlat edinenle, evlat edilenin evlenmesi kanunen zaten mümkün değildir. TMK Madde:129
Türk milleti ve dünya yardım için yarışırken, "Evlatlığa nikah" başlığıyla yazı paylaşmak, söyleyecek bir söz bulamıyorum.
İbrahim Kurt
Ülkemiz olarak çok büyük bir sınav veriyoruz. İnşallah el ele bu büyük afetin yaralarını bir an önce sarmayı başarırız. Depremde vefat eden insanlarımıza Allah’tan rahmet diliyorum. Rabbim yaralılarımıza acil şifalar versin. Rabbim beterinden saklasın. Milletimizin başı sağ olsun.
Bazı kişiler evlatlık edinerek korumasına aldıkları çocukların kan bağı olan gerçek aileleri ile bağlarını koparmaktadırlar. Kimsenin himayesine aldığı çocuğun kendi soy kütüğü ile ilişkisini kesmeye, ona öz ana babasını unutturmaya hakkı yoktur. Bunun sabah programlarında çok örneğini gördük. Çocukların aradan yıllar geçtikten sonra öz anne-babaları ile kavuşma sahneleri yürekleri parçalamaktadır. Bu koşul yerine getirildikten sonra bir depremzede çocuğumuza sahip çıkmaktan, kol kanat germekten daha sevap ne olabilir?
Türk Medeni Kanunu'nun 129. maddesine göre, 'Evlat edinen ile evlatlığın veya bunlardan biri ile diğerinin alt soyu ve eşi arasında' evlilik yasaklanmıştır.
Anlamadığım şu ki böyle bir kanun varken böyle bir tartışmaya ya da fetvaya ne gerek var?.
Saygılarımla.
İbrahim Kurt
Dinayetin, cemaatin, tarikatın kapalı kapılar ardında Kuran nasıl yorumlanıyor, Neden bunlar hep bu talihsiz, çirkef, aşağılık sözlerle anılıyor.
Mekanlarında birbirlerinin eşine, anasına, kızına hangi gözle bakıyorlar, sürekli brbirlerine muta nikahı mı kıyıyorlar.
İğrenç ötesi durumlar.
İbrahim Kurt
Ben Diyanetin böyle bir açıklama yamasını yapmış olduğunu düşüncemde dahi kabul edemem bunda bir yanlışlık var asla böyle bir fetva diyanetten çıkmaz çıkamaz ...
Din İşleri Yüksek Kurulu, evlat edinmeyle ilgili verdiği cevabın çarpıtılmasına ilişkin yaptığı açıklamasında, “Konuyu saygısız bir yaklaşımla bağlamından kopartarak çirkin çağrışımlara kapı aralayacak şekilde yorumlamak, iyi niyetle asla bağdaşmayan bir tutumdur” dedi
Deprem nedeniyle sıkça sorulduğu için bilgilendirme mahiyetinde halkımıza sunulan ve İslam’ın evlat edinme ya da koruyucu aile olma hususundaki yaklaşımını ifade eden Din İşleri Yüksek Kurulu açıklamasının, maalesef bazı kişiler ve basın-yayın organları tarafından tamamen çarpıtılması üzerine aşağıdaki açıklamanın yapılmasında fayda mülahaza edilmiştir.
Her daim iyiliği, yardımlaşmayı ve toplumsal dayanışmayı emreden yüce dinimiz İslam, ihtiyaç sahiplerine ve kimsesizlere yardım etmeye yönelik son derece teşvik edici ilkeler ve hükümler getirmiştir. Özellikle öksüz, yetim ve himayeye muhtaç çocukların korunup gözetilmesiyle ilgili Kur’an-ı Kerim’de pek çok ayet-i kerime vardır. Aynı şekilde onlara duyarsız kalmanın ve kötülük yapmanın çok büyük bir günah olduğu ve Allah katında derin bir azaba sebep olacağı bildirilmiştir. Peygamber Efendimiz de bizzat kimsesiz çocukları himaye etmiş ve onlara yardım etmeye Müslümanları teşvik etmiştir. Nitekim bir hadis-i şerifinde; “yetimlerin bakımını üstlenenlerin, ihtiyaçlarını karşılayanların ahirette kendisine yakın komşu olacağını” müjdelemiştir. Bütün bunlar Müslümanların bu hususta nasıl bir yaklaşım içerisinde olması gerektiğini açıkça ortaya koymaktadır. Bu bağlamda koruyucu aile olmak da elbette son derece değerli ve güzel bir davranıştır.
Bununla birlikte İslam, her çocuğun mümkün mertebe kendi öz ailesiyle bağlarının korunmasını ve ailesine nispet edilmesini emreder, anne babası dışında bir kimsenin, her açıdan çocuğu olarak görülmesini doğru bulmaz. (Ahzâb Sûresi, 33/4) Nitekim, bir çocuğun gerçek ailesi ile arasında var olan kan bağıyla ortaya çıkan birçok hukuki sonuç, koruyucu aile ve evlatlık ilişkisinde oluşmaz. Koruyucu aile olunan bir çocuğun bu aile bireylerine mahrem olmaması da bu hükümlerden biridir. Bu konuda İslam alimleri görüş birliği içerisindedir. Kaldı ki hiç kimsenin, himayesine aldığı çocuğun kendi soy kütüğü ile ilişkisini kesmeye, ona öz ana babasını unutturmaya hakkı da yoktur.
Merhamet Peygamberini örnek alarak, depremzede bir çocuğu sahiplenmek, ona kol kanat germek engin bir ahlaki meziyettir. Dinimiz açısından dikkat edilmesi gereken tek husus, konunun hukuki zeminine özen göstermektir. Mesele bu kadar açık iken, konuyu saygısız bir yaklaşımla bağlamından kopartarak çirkin çağrışımlara kapı aralayacak şekilde yorumlamak, iyi niyetle asla bağdaşmayan bir tutumdur. Büyük bir felaketi yaşadığımız, birlik ve beraberliğe en çok ihtiyaç duyduğumuz ve hep beraber yaralarımızı sarmaya yoğunlaştığımız şu günlerde bu tür yakıştırma ve yaklaşımların kimsenin iyiliğine hizmet etmediği açıktır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
VaTaN25 tarafından 26.2.2023 11:08:51 zamanında düzenlenmiştir.
İbrahim Kurt
diyanetin yapdığı açıklamalar kuranla uyuşmaz gerçek dışı ve kuranın emrettiği ahlaklı olmaya karşılık ahlaksız sapkın açıklamalardır bunu herkes görmekte.Bunu kurana bağlamakta suçdur.
İbrahim Kurt
çok akılcı ve gerçekleri ayan beyan ortaya koyan
değerli çalışmanızı ve kaleminizi canı gönülden tebrik ediyorum...
saygıyla
İbrahim Kurt
Çüş yav vallahi çüş.
Ben duymamıştım.
Böyle sapıkları Allah kahretsin.
Kafaları hep bel altında. Her türlü sapıklık, her türlü pislik bunlarda.
Aldıkları paralar da zehir zıkkım olsun.
Diyanetin bütçesi askeriyenin bütçesinden fazla olur mu ya.
Hepsi bedava yaşıyor. Hepsinde en lüks lojman. Elektrik, su, doğalgaz bedava. Ulaşım gideri sıfır.
Bir de benim çok kafama takılıyor. Hep yardım edin yardım edin diyorlar da acaba kendileri hayatları boyunca bir kişiye 1 lira yardım yapmışlar mıdır?
Sağol ustam.
Selamlar.