- 388 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Neyin Hasreti Bu?
Eski Türk filmlerinde mutlaka denk gelmişsinizdir.Tanju Okan’ın seslendirdiği harika bir şarkı.Plaktan dinlemenin ayrı bir keyif verdiği nefis bir güfte ve beste. İşi ehli yapınca tadına doyum olmuyor.
Tanju Okan, seslendirdiği bir şarkıyı sadece söylemekle kalmıyor an be an yaşıyor da. Şarkının sonlarını ağlayarak tamamlayabilmesi insanı derinden etkiliyor.Seslendirdiği tüm şarkılar için müthiş bir ses icracısı olduğunu söylemek mümkün ancak hasret şarkısını dinlerken bende iki etkisi diğerlerine nispeten doruğa çıkıyor.
Ne var bu şarkıda bu kadar etkilenecek diye sorarsanız mutlaka dinlemenizi tavsiye ederim.
Duygu esnemesinin gönül kaymasının aşk sayıldığı bir zamandayız. Ne hikmetse çok çabuk vazgeçilen sözde aşk sayılan sahte aşkların neredeyse günübirlik düzeye indirgendiği talihsiz bir dönemdeyiz.Bahse konu olan şarkıdaki sözlerin derinliği bize verdiği harika mesaj gerçek aşkın ve sevginin ne kadar değerli olduğudur.Gerek dönemin gerekse yüreğinde gerçekten sevgi taşıyan her devrin aşıklarının bu sözlerin muhatabı oldukları bir gerçek.Bu tertemiz aşkların vaktiyle yaşandığına da inanıyorum. Çünkü bu sözler bu beste bu yorum sırf şarkı olsun diye ortaya konulmuş olamaz.
Yanındayken dahi sevdiğine hasret duymak, aşkla dolup aşkla taşmak hissini de aldığım bu nadide eserin plak kaydından dinlemek ayrı bir keyif.Dünyasını değiştirmiş sevgilinin arkasından bir ağıt gibi söylenen bir şarkı havası var.İki tarafında çok acı çektiği zoraki bir ayrılık temasının işlenmiş olabileceğini de düşündürüyor şarkı.
Şarkılar aşkı, hasreti,sevgiyi,birbirine gösterilen saygıyı anlattığı ölçüde cazip gelir bana.Gerçekten büyük emek verilmiş nice şarkılardan biri olan bu büyük eserde emeği olan herkesi kutluyor ve kıymetli sanatçımız Tanju Okan’ı rahmetle yad ediyorum.
22.01.2023
Murat Canbolat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.