- 458 Okunma
- 3 Yorum
- 4 Beğeni
İkiz torunlara mektup
Bu mektubu uzun senelere ikiz torunlarım Kenan ve Kaan’a yazıyorum. Daha çok küçücüksünüz canlarım. Yarın beş ayı dolduruyorsunuz. Siz büyüdüğünüzde ben sağ olursam yaşlı ,elinde bastonu ,gözünde gözlüğü, kulağında kulaklığı ,beli iki büklüm olan bir nine göreceksiniz. Sizin çok yakışıklı bir delikanlı oluşunuzu şimdiden hayal ediyorum.
Bu mektubu alıp okurmusunuz onu da bilmiyorum. Teknolojinin ilerlemesiyle mektup olayı yok oldu bir tanem . Yeni nesil ,z kuşağı mektubun tadını ,heyecanını ,zevkini ne yazık ki hiç anlayamayacaklar. Canlarım ben dedenizden yarım asıra yakın önce ayrılıp Türkiye’ye gittiydim. O zaman cep telefon ve evlerde normal telefonda yoktu. Haberleşme kaynağımız mektuptu. Dedeniz bana ben dedenize haftayı geçirmeden ,en az iki sayfalık mektup yazardık. Beyaz zarfın ucunu babamın ceketinin ucunda görmekle kapmam bir olurdu. Babamın dairesini adres verdiğimden mektuplar babamın dairesine gelirdi. Uzun uzun tekrar tekrar okurdum. Mektup geldiği gün sevincimede diyecek yoktu. Hala o mektuplar dolabın çekmecesinde saklı. Canlarım mektup böyle bir şeydi.
Benim güzel yavrularım. Dün sizin yanınıza gittim . Sizi sevmeye doyamadım. O mis kokunuzu içime durmadan çektim. Sevilmek çok güzel Kenan’ım ve Kaan‘ım . Sevdikçe hoşunuza gidiyordu. Gülüşleriniz ,çırpınışlarınız harikaydı yavrularım. Siz hiç birbirinize benzemiyorsunuz. Bazı ikizleri ayırt etmek zordur. Kaan’ım açık mavi gözlerini Gazi Mustafa Kemal’in gözlerine benzetiyorum. Babacan duruşunla Atatürk gibi duruyorsun diyorum. Kenan sende çok güleç ve sevgi dolu bebeksin. Büyüdüğünüzde sempatik ve cana yakın olacağınızı tahmin ediyorum. Babaannenizi yazdığı şiirlerinde ve okunması zor yazılarında hatırlayacaksınız.
Hayat hiç umduğunuz gibi güllük gülüstanlık çıkmayabilir. Canlarım güçlü olun . Sevgi dolu dolun. İnsanı ,doğayı , hayvanları sevin. Hayat iyisiyle kötüsüyle sizin . Sıkıca sarılın pes etmeyin . İnsan düşe kalka yaşamasını öğreniyor. Azimli olmanın çok avantajları vardır. Sevdiğiniz işi yapın. İsteksiz çalışmak işkence gibidir. İnsanlarda ırk ,din, dil ayrımı yapmadan yaşamasını bilin . Doğruyu konuşun her zaman. Haksızlığın karşısında direnin. Sizlere çok nasihatlarım var ama sıkmak istemiyorum sizi küçüğüm. Kendinizi çok sevin. Siz çok değerlisiniz . Doğal olacağınızı umuyorum canlarım.
Mektubumun sonuna geldim . Kenan’ım ve Kaan’ım . İkinizi de çok seviyorum bir tanem. Babaannenizi unutmayın . Bu satırları okuduğunuzda ben gitmiş olursam üzülmeyin. Ayaz gecelerde parlak bir yıldız görürseniz beni farzedin. Bol köpüklü sevgilerimi yollar , sıkıca kucaklarım sizi. Hoşça kalın. Mutlu olun yavrularım.
Feride
13-11-2022
YORUMLAR
Ne Güzel torun sahibi olmak, evladın evladı da sanki bir başka seviliyor. Babaannelerinden güzel nasihatler, hayırlı olsunlar hem annelerine babalarına, hem de vatana... Kutlarım içtenlikle...
Feride Temel
Efendim, ne desem, bilmem ki...
Bir taraf dijitale yayan, diğeri göz nuru, el emeğine.
Hayy Allah!
Ben de derim.
Anne, baba biz suçluyuz.
Nasılsa onlar da diyecekler.
Geçenlerde yeni konuşan yeğenim ne söyler sizce?
Deniz Amca bir valiz paran var mı?
Eeee, var var...
Ne yapcan?
Dijital ayaba alcam...
Tövbe Yarabbim!
Çok saygımla Şairim.