- 306 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eceli Gelen köpek Cami Duvarına İşermiş
Canına susamış, hayattan bıkmış, bezmiş ve küsmüş insanların başına geleceği şeyleri bile bile bulundukları davranış biçiminin yanlışlığının açıklamasına ilişkindir söz. Başına kötü bir şey gelebileceği açık açık belli olduğu halde bazı davranışlarda ısrarcı olmak, bilerek isteyerek belayı satın almaktır. Bununla birlikte bir toplulukta bütün insanların kutsal saydığı şeyleri kötüleyenler, ona dil uzatanlar, hakaret edenler için de söylenilebilen bir sözdür.
………………………..
Sözün muhataplarının bilerek ve isteyerek başına iş alması ve açmasıdır. Geleceği ve olabilecekleri gördüğü ve sezdiği halde kendisini ateşe atması, sonucuna katlanmasıdır.
……………………….
Olabilecek olanlar sürpriz değildir bu durumda kişi için. Başını giyotine uzatmak gibi bir şeydir veya idam sehpasında boynuna geçirilen ilmek sonrası sehpayı devirmesi, olacak olan bir an önce olsun bitsin demesi gibidir.
………………………
Bu durumda olan size olur. Zararı siz görür sonucuna siz katlanırsınız. Kendinize yazık edersiniz. Sevenlerinizi üzersiniz. İş bu noktaya gelmişse yine de durmak, nefeslenmek, meseleyi tekrar gözden geçirmek gerekir.
Kemal SEYFİ
27.01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.