- 349 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Günaydınlar ve Hoşgeldin 2022 Yılı
Günaydınlar Yüreği Güzel İnsanlar!
Veda Ediyoruz
Günaydınlar, işçiler, emekçiler, yoksullar, en çokta emeğiyle yaşayanlar ve emekleriyle başkalarını yaşatmaya uğraşanlar, bu uğurda, soğukta, sıcakta, karda buzda, evine ekmek götürenler. En çok sizin yeni gününüzü, yeni yılınızı kutluyorum tüm samimiyetimle …
Huzurlu kalplerdede, vicdan azabıyla ve ahlaki vicdanıyla beraber olan yüreği zenginler, gönlü zenginler, kendimden daha çok sizin mutlu olacağınız bir 2022 gelsin! Çünkü huzurla, vicdanla, ahlakla, emekle, bütün engellere, hastalıklara ve hendikeplere rağmen kazanılan her lokma milyarlardan bütün zenginliklerden bin kat daha iyidir.
Hep, gecmişe nostaljik atıflarda bulunarak takılıp kalırız ve eski günlerin „daha iyi“ olduğunu vurgularız nedense! Oysa kazın ayağı öyle değil, eskiden de aynı sorunlarla ve problemlerle uğraşıyordu ve şimdi de aynı sorunlarla uğraşarak yaşam mücadelesi veriyor insanlık. O zaman da ekonomik sorunlar; yoksulluk işsizlik, eğitimsizlik, yanlızlık, hastalıklar, acılar hep vardı. Sadece medya bu kadar yaygın olmadığı için anında göremiyorduk veya duymuyorduk.
Tabii ki, eskiden bazı şeyler sosyal yaşamın mecburiyetinden doğan ihtiyaçlardan dolayı daha çok birlikteliğe yöneltiyordu insanları, … süreç içinde kapitalizm bizi yanlızlaştırdığı gibi kendine de yabancılaştırdı ve şu anda biz insanlar önce bunun mücadelesini veriyoruz. Yani sosyal sıcaklıklar arıyoruz. Ve hep temenni ediyoruz gelecek günlere olan iyimserliğimizin vermiş olduğu umutları da koucaklayarak.
Birleşmiş Milletler’in son yoksulluk raporunda; bir milyar insan sadece içme suyu kıtlığıyla değil, yoksulluk ve günlük yiyecek ve sadece karnını doyurma sorunuyla başbaşa kalmış ve acil çözülmesi gereken sorunlar arasında. O halde, daha çok yoksullukla mücadele etmemiz gerekmektedir. Yoksulluğun daha az olacağı güzel günler dileğiyle …
Her şeye rağmen, her türlü gericiliğe ve sömürüye rağmen daha mutlu ve pozitif nostaljilerin ve otantik yaşam şekillerinin, her bireye, herkese daha çok mutluluk, dayanışma, kollektif bilinç, daha çok örgütlenme ve birlik yaratması dileğiyle mutlu bir 2022 yılı temenni ediyorum, bütün sayfa arkadaşlarıma, dostlarıma, en yakınımda ve en uzağımda olan herkese, her şey gönlünüzce olsun, gönlünüzce yaşayın, gönül kırmayın, giderkende gelirken de kimseyi incitmeyin, gelirken iyi olup giderken kötü olmayın, olmayalım ve olanalara müsade etmeyelim. Unutmayalım ki, her iç güzelliğini kazanmış birey dünyanın en ahlaklı ve vicdanlı insanıdır.
Saygılar!
Sosyolog Hasan Hüseyin Arslan - 31.12.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.