- 1246 Okunma
- 27 Yorum
- 15 Beğeni
BİR DÜŞ İSEN BİR DÜŞÜN İSTERSEN...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bir gidişin anatomisi parçalanan sözcüklerden yastıklar diktiğim hüzün dolu bir gecenin bahşedilmiş sırları.
Koruk heceler saklı havada. Hava desen ne kış ne güz.
Aşkın nakkaşıyım azade rüyalardan derlediğim bir yol misali.
Öykündüğümsün.
Öldürdüğümsün.
Öksüzlüğümsün sen ve özetisin ömrün: güneşe duyduğum kızgınlık gecenin şeceresinde kayıtlı bir kayık gibi nemli gölgemde saklı ebabil kuşları ve şimdi tünüyorum yüreğindeki o kuytu köşeye.
Kurada çıkan bir hediye gibi.
Kundaklanmış gönlümün meali.
Dikiş tutmadığım yetmedi mi ısrarla sevdiğim isyan yüklü mizacım derken imha edemediğim bu aşkın tutsaklığında gözlerimi delip geçen ıslığı gecenin bazen unutulduğum bir köşede.
Sevdiğimi söylesem.
Çekince yüklü mizacımla…
Ah, bir de rest çeksem geceye.
Kanatlarımda kayıklar yüzüyor, sevgili bense Kâğıthane’ de meçhule denk düşen bir mizansenim.
Paçalarımı sıvadım.
Kollarımı da.
Tabanları yansa bile bir tabur asker gibi gidip geliyorum senin ve yüreğinin sekmelerinde.
İlahidir benim acılarım.
Ilıman mevsimde kaybolan suretim.
İman gücümde saklı aşk ve özlem yüklü bekleyişim.
Günü uyuttum koynumda geceyi ise kavurdum leblebi gibi ve ben leb demeden bir sonraki cümleyi içinden geçiren sen, ah, sen…
Sensizliğin sedası.
Sensin seması yüreğimin ve asla unutamadığım bir tekerleme gibi.
Kuşdilinde söylesem sana duyduğum sevgiyi.
Kuş gibi seken yüreğim.
Kuş gibi çırpınan sözcüklerim, ah sözcüklerim.
Kanadımdır onlar benim.
Sensin yine kandığım benim.
Kanayan her hecede saklıdır asaletim.
Asi bir rüzgârım asilzade soyundan bir periyim belki de:
Adına istersen düş de istersen ilham ben illa ki kanıyorum senin her söylediğine.
Bilirim çok sevmezsin konuşmayı bense laterna gibi dillenirken ve dillendirirken içimdeki seyyah bülbülü.
Ne gülüm ne bülbül kimi zaman.
Ne sakarım ne becerikli.
Severken böyleyim ben, sevgili.
Bir varım bir yok bilirim de varlığında kaybolduğum o ormanlık araziyi ne de olsa yüreğinin coğrafyasında yaşar ve yazarım ben yasarım da.
Yasın müdavimi sefil gölgem.
Yasa hükmünde sözcükler bazen sınandığım hayatta gömüldüğüm diri diri her mezardır beni içine çeken ve kimler saklıdır öldürdüğüm nefsimin peşine düşen nefesimi alıp verdiğim her saniyede mıhlanıp kaldım işte rastladığımda sana aslında bir hikâyeydi nazarında aşkın sensiz bir özne olmamla ilintili şiirlerim belki de asla var olmadığını itiraf etmeliyim dünya ahalisine en çok da kapıldığım rüzgârın en az soytarı olduğum nasıl ki düştüm gölgenin peşine.
Hazanım ben.
Azade bir mevsimim.
Azımsanan varlığımda saklı bir hümayun belki de aşkın esiri.
Yanan ateş ne ki?
Yaktığım mektuplar da eridi mum gibi gözlerimin önünde.
Arkamı dayadığım ağaçta saklı bir kovuktur senin varlığın her başım sıkıştığına o kovuğa kaçtığım.
Olmazın olmazı benim sevdam bazen öldürdüğüm mazimde gizlenen bir resim gibi asla ait olmadığım bir karede bölündüğüm hece hece.
Ruhumun katlarında esersin.
Astığım astık kestiğim de kestik olmadı ta ezelden.
Asılı kaldığım bir kanca ve müridi olduğum bir hikâye ve ebabil kuşlarından aşırdım ben bu çırpınan kanatları.
Bir düş isen.
Bir düşün istersen.
Düşmekse aklımın izbelerine sana düştüğümden beri yolum çıkamadın gittin işte usumun koridorlarında ve düşkün olduğum kadar aşka düşkünüm de haysiyetime.
Yok sayıldığım tarafınca.
Yoksun kılındığım nazarında.
Yoklukla hemhal asılsız bir aşktan geride kalan son kırıntılar hele ki…
Hele ki sen çoktan vazgeçmişken benden.
Vazgeçemediğim kadar kendimden bir ulaş ise adı aşk olan bir ulaç ise yoksunluğunla varlığımı boğan…
Güç olsa da kabulü.
Gözden düşen her yaşım gibi seni çoktan gözümden düşürmüşken gözünden çıkardığın bir hayal olduğum aşikâr ve kar yağan yamaçlarında sırtımı yasladığım dağın ve öldürdüm artık içimdeki seni ve bir içimlik olmayan her şiirimi de gidişinin ardından adamışken hayaline...
Azap kuşlarından sor beni.
Azla yetinen bir ilahsa düşlerimde rast geldiğim azımsanmayacak bir aşktı benimki fi tarihinde yazılmışken sen kaderime ve işte sildiğim hem yüreğimi hem gözlerimi hem de asla var olmamış halinle seni o ilk gün kazımışken içime kazdığımsa kalemin ince ucuyla mademki bu mezarı mesken tutacaktı asi benliğim, biz olmanın imkânsızlığında beylik bir söylem de değildir ardından serdiğim ayaklarına belli ki kifayetsizliğimle ulaşılmaz varlığından kalan son kırıntıyı da gömdüm dünüme.
YORUMLAR
Bir kadın sevdiğinde kalbinin terini sayfalara akıtır.
Tutuk değildir iç sesi.
Tutkuludur
Bir kadın sevdiğinde parmaklarının pürüzsüz dokunuşlarını hissedersin kelebekler gibidir.
Ve bir kadın seve seve terkedildiğinde yüreğinin buyruklarına kulak asmaz, bir süre düşünür sonra ayağa kalkar.
İçten yazıyor kaleminiz
Okuyana tat veriyor.
Sevgilerimle selamlarımı gönderiyorum
Ümmühan Yıldız tarafından 28.9.2021 18:51:29 zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Çocuk kalbimle büyümeyi reddettiğim ve sevginin daha da büyüdüğü.
Çok teşekkür ederim sevgili Ümmühan Hanım.
Sevgim sizinle gönül dostum
kaleminize sağlık içten duygu yüklübir yaı sevgi sevilmek düşlemek üstüne. kutlarım
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ediyorum değerli varlığınıza.
Yüreğiniz dert görmesin.
Sevgim sizinle
Günün yazısı olmayı çoktan hak etmiş.Bu yazınızı saklayacağım.
Cemile Ülkü tarafından 27.9.2021 14:38:58 zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ederim güzel yüreğinize.
Sevgim sizinle canım yazarım
Kuşdilinde söylesem sana duyduğum sevgiyi.
Kuş gibi seken yüreğim.
Kuş gibi çırpınan sözcüklerim, ah sözcüklerim.
Kanadımdır onlar benim.
Sensin yine kandığım benim.
Kanayan her hecede saklıdır asaletim.
Asi bir rüzgârım asilzade soyundan bir periyim belki de:
Adına istersen düş de istersen ilham ben illa ki kanıyorum senin her söylediğine.
Çok beğendim yazınızı Gülüm hanım.
Siz zaten iyi yazıyorsunuz ama bu yazı hakikaten enfes olmuş.Cok samimi ve daha azaltılmış.Belki bundan daha etkili.Okumaya doyamadım.Elinize yüreğinize sağlık.
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ederim sevgili arkadaşım.
Mutlu oldum daha çok.
Yüreğiniz dert görmesin.
Dostluğun penceresinde buluşan kalemlerimiz ve yüreklerimiz...
Ne güzel ne güzel.
Sevgim sizinle değerli arkadaşım
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ediyorum.
Selam ve dua ile...
değerli şaire hanım günün yazısı seçilen güzel eserinizi kutlarım
yüreğiniz daim olsun
selam ve sevgiler...
İDRİS ÇETİN tarafından 26.9.2021 21:52:49 zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ediyorum engin duyarlı yüreğinize.
Selam ve saygılarımla...
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ediyorum engin duyarlı yüreğinize.
Selam ve saygılarımla...
Gülüm Çamlısoy
Var olun.
İnşallah ve de hep beraber nice yazılara...
Sonsuz selamımla ağabeyim
Gülüm Çamlısoy
Selam ve saygılarımla dost şairime
Gülüm Çamlısoy
Sonsuz selam ve saygımla
Gülüm Çamlısoy
Var olun sevgili İsabella.
Sonsuz sevgimle ve düşlerimle sizleri yüreğime ağırlamak muhteşem bir duygu.
İyi ki varsınız
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ediyorum güzel varlığınıza.
Sevgim sizinle canım yazarım
Çok güzeldi Gülümm yine ***
***Kutlarım günün güzel yazısını***
*** Sevgimle her zaman ***
Gülüm Çamlısoy
Cansın.
Sevgimle yürek dolusu
İçine düştün mü yolunu kaybediyorsun ...yolculuğun menzilleşiyor ..
pusulan oluyor sarıldığın duygular onların kılavuzluğunda muhteşem bir alemin içinde geziniyorsun.
Vakit mi ,saat mi,
gün mü gece mi yaşadıkların
bilemiyorsun .Sarhoşsun ...derbedersin ...
Okurken yaşadıklarımı yazdım .
Torun dede diye seslenmemiş olsa uyanamayacaktım daldığım rüyadan.
Hürmetlerimle
Allah'a emanet olun.
Gülüm Çamlısoy
Bu ne güzel bir düş ki değerli hocam gözüm açık gördüğüm en muhteşem düş.
Sonsuzluğa ve aşka düştüğüm.
Yazmak aşkın ta kendisi ve sevgimle yürüdüğüm yollar konakladığım güzel kalpleriniz...
Allah razı olsun değerli hocaö
Çok teşekkür ederim
Sonsuz selam ve saygımla
Edebiyatın güzelliği burada kendine öyle güzel bir yer bulmuş ki günü anlamlı kılmış. Güne gelen eserinizi yürekten kutlarım.
Saygılarımla....
Gülüm Çamlısoy
Var olun.
Sonsuz saygımla
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim değerli şairem.
Sevgimlesiniz
Bir çok soyut kavramı ayrılığın vermiş olduğu acıyı tanımlayarak ifade edişiniz çok mükemmel bir anlatım olmuş. Yüreğinize ve kaleminize sağlık.
Gülüm Çamlısoy
Acının da açısı önem arz eden hele ki dik başlı ve de dik bir açı iken acının ihtiva ettiği.
Acıyı dindiren ve de...
Sonsuz en içten selam ve saygımla
Gülüm Çamlısoy
Ne güzel varlığınız.
Tüm içtenliğimle sevgilerimi gönderiyorum.
Değerli gülüm hanım
Güne gelen güzel ve düşündürücü yazınızı severek okudum. Tebrik ediyorum.
İsabella
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür edeirm içten güzel yüreğinize.
Sevgimlesiniz hep hep hep
Gülüm Çamlısoy
Düşünmek hep yaptığım en sevdiğim ve de düş görmek hem de gözlerim açık iken.
İç içe geçen illa ki.
Teşekkür ederim İbrahim Bey.
Saygılarımla
Günün yazısını beğeniyle okudum. Şairimi, Gülüm Çamlısoy'u KUTLUYORUM...
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ediyorum.
Sonsuz selam ve saygımla
Günün yazısı ve yazarını canı gönülden tebrik ediyorum
Daima güzel yazıyorsunuz
Sevgiler
Gülüm Çamlısoy
Ben de sizin kaleminizi çok seviyorum.
Sizi de.
Sevgimlesiniz kıymetli arkadaşım
Yürekleriniz dert görmesin.
Çok değerli Edebiyat Defteri Seçki Kuruluna ve gönül dostlarıma çok çok teşekkür ediyorum.
Evrenin muhteşem dokusu ve ortak paydada buluşmak aşkın da mutluluğun da ta kendisi hele ki aşkla yazar ve yaşarken insan...
En derin saygı, selam ve sevgilerimi gönderiyorum.
Var olunuz var olunuz sizler...
Güne son derece yakışan anlam dolu harika duygularla yazılmış paylaşımınız için kutluyorum tebrikler efendim.
Bütün eserleriniz güne gelebilecek kalitede, daha nicelerine inşallah.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim kıymetli hocam.
Hep beraber nicelerine İnşallah.
Yazmak ve paylaşmak ve dostluk çatısı altında daha güzel ne olabilir ki bizler bu denli kelimelere sevdalı iken?
Allah razı olsun.
Selam ve saygılarımla değerli hocam
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ederim.
Selam ve dua ile
Eğer bir kaleme torpil geçecek olsaydım bu sen olurdun
Öykündüğümsün.
Öldürdüğümsün.
Öksüzlüğümsün..
gözlerimi delip geçen ıslığı gecenin
Tabanları yansa bile bir tabur asker gibi gidip geliyorum senin ve yüreğinin sekmelerinde.''Sen harflerin zaten tugay komutanısın''
ebabil kuşlarından aşırdım ben bu çırpınan kanatları.''Hırkız senii''
Harflerden gönlüllerimizde loş mumlar yakıyorsun değerli şair
Gülüm Çamlısoy
Yalnızlığın tanıdık simasına selam olsun.
Selam olsun dost yıldızlara
İnsan gönül haritasının sınırlarını belli ederken muhasebeyi de unutmamalı.
İki defa okuduğum yazıda öyle derinlikler var ki,
Çok farklı diyarlarda, farklı atmosferde nefeslendim seher vakti
Kalemine yüreğine sağlık arkadaşım
Sağlıklı sevgi dolu bir hafta sonu olsun
Günaydın ☕☕
Gülüm Çamlısoy
rakkasesi yüreğin kalem ve sevgi
daim olsun bu aşk ve duygu seli
her an ayrı güzel sevdiklerimizle ve sevdikçe...
:)))
canımsınç
çok teşekkür ederim güzel yürekli arkadaşıma
sonsuz sevgimle
hayırlı akşamlar