- 677 Okunma
- 3 Yorum
- 5 Beğeni
KARADENİZİN İNCİSİ SAMSUN
KARADENİZİN İNCİSİ SAMSUN
Kime sorsan aynı şeyi söyler, kime sorsan en güzel kendi memleketidir...
Her şehir kendine has doğaya sahip olup, şakalarıyla, konuşma şiveleriyle renkli kişilikleriyle ön plana çıkarlar...
Bende kapatıp gözlerimi kendi memleketim olan samsunu bir nebze anlatmaya çalıştım..
Ciğerlerimde soluduğum o mükemmel havanın lezzetiyle nefes almaya çalışıyorum kana kana.
Gerçi karadenizin her köşesi ayrı bir güzel,gözleriniz yeşilin her tonundan nasibini alır..bakışları yeşilin her tonuyla boyar yüreğinizi…
Bir bakıma bereketin rengidir yeşil, sayısız çiçekleri doğayı barındırır kucağında...
Sayısız ağaçların meyveleriyle süsler samsunum her köşesini..
Her haliyle ve her tonuyla ayrı bir güzellikte tabiata poz verir. karadeniz adeta vatanıdır bu harikalar şöleni, güzellikleriyle , efsane...
Gözlere şenlik koca bir renk kartelâsı serilir gözler önüne.
”Önüm, arkam, sağım, solum yeşil “dedirten
bir çocuk ruhuyla, saklambaç oynamak gelir içinizden
Bu sevilen yeşillerin arasında kaybolmak
ve kendinizi her bulduğunuzda mavilerin yeşilleri böylesi göz hapsine alır..
Hele hele kara denizin o hırçın dalgalarına
dokunmak istercesine el uzatmak gelir içinizden.
Yaylarara bulutların boyun bükmesi ayrı bir güzellik katar çevreye..
Yağmur bir başka yağar, güneş bambaşka bir başka doğar samsun da
Her şey tabiata yansıyan bu şahane güzelliğin, yüreklere moral vermeye yarışır gibi..
Bafra ovası, çarşamba ovası yurduma sebze ve meyve yetiştirmek için yarışır adeta..
Rüzgârların en kuvvetlisi,yağmurların en bereketlisi yağar,güneşin en neşelisi, mavinin en güzeli vardır samsunda...
Kendine kara denize saklamış gibi bûtün güzellikleri sıraya giren her biri ayrı bir mutluluğun habercisidir.
Gözlerin dalınca uzaklara dizili dağların"canik"dumanlı dumanlı etrafı seyredersin...
Karadeniz’de gün erken doğar, erken batar Sabahın en bereketli saatleri,
bulutların gökyüzündeki dansıyla başlar
adımlarınız adedince mesafe farkıyla
yağmurdan nasiplenebilirsiniz.
Bir bakmışsınız günlük güneşlik hava
bir bakmışsınız bardaktan boşalırcasına yağmurlar yağar..
Genelde dört mevsimi yaşarsın..
Griler en açıktan en koyu tonuna kadar
sarılmış mavilere,
bazı yerlerde elinizi uzatsanız
neredeyse bulutlara dokunacak gibi;
öylesine yelkenleri inmiş misali maviler…
Samsun’da kadar bolca oksijen stokundan nasibini alırsınız her zaman...
Samsun’da; sahil boyunca uzanmış bir yol
deniz kokusu üzerimize sinercesine
kuvvetli eser rüzgarı,kıyıya vuran o hırçın dalgalar, âdeta alkış tutar gibi, bir karşılama merasimi hazırlığında.birde değme keyfine atakumun sahilinde akşamları dolaşmanın..
“Karadeniz’e samsuna hoş geldiniz” buyurunsunlar gelmeyen dostlarımız...
Karadeniz insanının, karakterine sinmiş
o hırçınlığı da,kim bilir bu dalgalardan bulaşmıştır belki.Ama her zaman merttir vatanını sever, gerekirse yeri geldiğinde gözü karadır...
Yol kenarlarında çeşitli meyve, sebze gözleme satan, yanlarından geçerken size el sallayan, hiç tanımadığınız,
sevimli teyzeler yüzünüzde tebessüme sebep olur.
Gelişmişliğiyle ilgi çeken,yolları başka, sahil kenarları, leziz tadıyla sizi hapseden meşhur
Bafra pidesi, Çarşamba pidesi kokuları,güler yüzlü insanlarıyla...
Karadeniz burası Samsun burası, gez gez bitmez,
Anlatamadığım çok şeyler var..
Buyurun dostlar buyurun burası karadenizin incisi SAMSUN...
🐋🐋🐋🐋
YORUMLAR
"Türkiyem, cennetim, vatanım, yarim. Yarların içinde gözdem sevgilim karadeniz. Özlemim, çocukluğum, yeşilim mavim.
Sen mutluluğum, sen direncim, sen tutkum.
Samsun' la başlar kıyı boyu şiir memleketim"
Yorum yazayım derken şiir döküldü kalemden.
Sizi kutluyorum hemşehrim. Çok güzel tanıtım yazısı olmuş. Nakıs nakis ozenli, herbir detay atlanmadan hemde. Selamlar
Vildan Poyraz Coşkun tarafından 9.9.2021 03:39:59 zamanında düzenlenmiştir.
Vildan Poyraz Coşkun tarafından 9.9.2021 03:41:33 zamanında düzenlenmiştir.
Vildan Poyraz Coşkun tarafından 9.9.2021 03:43:53 zamanında düzenlenmiştir.
Samsun'umuzu anlatabilmek için elbette ki Samsunlu olmak gerekir. Emeğine yüreğine sağlık hembölgem, hemşehrim...
Eserin için çooook çoook teşekkür ederim.
Mükemmel bir sunum, muhteşem bir anlatım.
Canı gönülden kutluyorum👋👋👋
Rahmetli Ulu Önderimiz ATATÜRK'ün Şehri Samsun İlkadım'dan kıymetli hemşehrime sonsuz saygı sevgi ve hürmetlerimle...
- EYLÜL - tarafından 20.8.2021 23:58:39 zamanında düzenlenmiştir.
PAMUKŞEKERİM
İstanbulda ikamet ediyorum haliyle memleket özlemi her zaman ićimizde
Bu guzel yorumun için minnet duygularımı ıletir sevgiler sunarım
- EYLÜL -
Yüreğin her zaman Samsun'umuz gibi güzel ve berrak olması dileklerimle 👏👏👏👏
PAMUKŞEKERİM
Yarın doğacak günrş vatanımıza aydınlık yarınlar getirsin
Saygılarımla