- 558 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri; Akaid-i İslamiyye Adlı Eserinden Dersler
Hikmet Damlaları
Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri; Akaid-i İslamiyye Adlı Eserinden Dersler;
— Dördüncü Ders; Tevhid İnancımız
Bu Dersimizde İslam Akaidine Dair Üç Hüküm Yer Almaktadır. Müslümanların İnancına Göre Bütün İnsanlar İlk İnsan ve İlk Peygamber Olan Hazreti Adem (Aleyhisselam) ile Hazreti Havva Annemizden Türemiştir. Zürriyetimiz Hz. Adem (Aleyhisselam)’a Kadar Uzanır. İnsanın Nasıl Var Olduğu veya Hangi Zürriyetten Geldiği Tarih İçinde Hep Tartışmalara Sebep Olmuştur. Bazı Kimseler Maymunların Evrim Geçirerek İnsan Olduğunu Bundan Dolayı İnsanların Atasının Maymun Olduğunu Söylemişlerdir. Tüm İddialara Karşı Müslümanların Tevhid İnancı İslam Dininin Yüce Sahibi Kur’anı Keriminde ve Peygamber Efendimiz {Sav} Hadisi Şerifinde Şöyle Cevap Veriyor.
— Muhterem Kardeşim; İnsanın Yaratılışı Hakkında Allah’ü Teala Kur’anı Kerim Bakara Suresi 30 Ayetinde; Hani Rabbin Meleklere: “Ben Yeryüzünde Bir Halife (İnsan) Yaratacağım. Demişti. Dediler ki: Orada Bozgunculuk Yapacak ve Kan Dökecek Birini mi (Halife) Kılacaksın? Oysa Bizler Seni Tüm Eksiklerden Tenzih Ederek Sana Hamd Etmekte ve Seni Takdis Etmekteyiz.” (Allah) Dedi ki: Şüphesiz ki Ben, Sizin Bilmediklerinizi Biliyorum.
- Başka Bir Ayeti Kerimede ise Nisa Suresi 1 Ayetinde; Ey insanlar! Sizleri Tek Bir Nefisten Yaratan, Ondan da Eşini Yaratan ve O İkisinden de Birçok Erkek ve Kadın Türetip (Yeryüzünde) Yayan Rabbinizden Korkup Sakının. Kendisiyle İstediğiniz Allah’tan ve Akrabalık Bağlarını Koparmaktan Korkup Sakının. Şüphesiz ki Allah, Sizin üzerinizde Gözetleyicidir.
- Başka Bir Ayeti Kerimede ise En’am Suresi 2 Ayetinde; Sizi Çamurdan Yaratan Sonra da (Öleceğiniz Zamanın) Müddetini Belirleyen O’dur. (Diriliş Zamanının) Müddeti O’nun Yanındadır. Sonra Siz (Hâlâ) Şüphe Edersiniz. Buyurmaktadır.
- Allah Resulü Peygamber Efendimiz {Sav} ise Bir Hadisi Şerifi (Veda Hutbesi) nde; Ey İnsanlar! Rabbiniz Birdir, Babanız Birdir, Hepiniz Ademin Çocuklarısınız. Ademde Topraktan Yaratılmıştır, Allah Katında En Kıymetli Olanınız O’na En Çok Saygı Göstereniniz (Korkanınız, Allah’ın Koyduğu {İslam Dinine} Hükümlere, Haramlara, Helallara Uyanınız)dir. Buyurmuştur. (Dua ve İbadetler-Erzurumlu İbrahim Hakkı-Akaid-i İslamiyye)
Zeki Baklacı
YORUMLAR
Allah' ın selam ve rahmeti bereketi tüm inananların ve sizin de üzerinize olsun,
Bismillahirrahmanirrahim.
Allah razı olsun sevdiklerinden eylesin rahmet eylesin, Habibi Hz Muhammed s.a.v razı olsun şefaatine nail eylesin Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretlerini Hak yolda ışık olanlardan Hak yolda yazan anlatanlardan Rabbimiz razı olsun inşaallah..
İbrahim Hakkı hzretlerinin eserleri harika bende Marifetnamasi var birkaç kez okudum..
Kibir ve gururla dolaşan insanlara neydiniz sonunuz ne olacak kim olduğunuzu unutmayın dercesine ne güzel anlatılmış .Yaratan Allah ne güzel yaratmış insanlar boşuna başı boş değiller boşuna da yaratılmadık..
Allah razı olsun bilgilendirici bir yazıydı okuduğum sayfanızda..
Hayırlı ramazanlar Selam ve dua ile..